چاپ مطلب چاپ مطلب

اسماعیلی رئیس شورای روستای سوخته کوه لاهیجان:  تسریع درامربازنگری طرح هادی و ایجاد منطقه گردشگری مورد تقاضای ماست 

اختصاصی همای گیلان:روستای سوخته کوه با قدمت تاریخی زیاد یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان لاهیجان به حساب می آید. این روستا با ۶ شهید و ۲۱ جانباز و یک مفقودالاثر دین خود را نسبت به انقلاب به خوبی ادا نموده است. رضا اسماعیلی رئیس شورای اسلامی این محل ضمن معرفی علیرضا ابراهیمی به عنوان دیگر اعضای شورا و فرهاد ابراهیمی در سمت دهیار ،طی گفت و گویی به خبرنگارما گفت:

قدمت این روستا بر می گردد به ۳۳۰ سال پیش که در واقع اولین روستای جنوب تموشل، دهسر، چوشل، گرد کوه، چچن کوته محسوب می شود.

DSCN1846

وی اضافه نمود: این روستا در آن موقع دارای بیش از ۳۰ دهنه مغازه، ۳ نانوایی، دندان پزشکی محلی، بود ضمن آنکه اولین دبستان دولتی در جنوب لاهیجان در سال ۱۳۳۸ در این روستا تأسیس شد. البته جلوتر از این هم مردم با هزینه شخصی مکانی را جهت تحصیل فرزندان خوددر نظر گرفته بودند.

رئیس شورای اسلامی روستای سوخته کوه افزود: در حال حاضر این روستا با جمعیتی در حدود ۵۰۰ نفر در قالب ۱۵۰ خانوار در دهستان آهندان بخش مرکزی واقع شده است و تنها با طی مسافت ۴ کیلومتر می توان به مرکز شهر رسید.

اسماعیلی در خصوص امکانات فعلی این روستا اذعان داشت: وجود یک مدرسه ابتدایی، یک مدرسه راهنمایی دخترانه، یک مدرسه راهنمایی پسرانه، یک باب مسجد، یک باب نانوایی بربری، دو بقعه متبرکه، ۳ دهنه استخر بزرگ (ده، دو و چهار هکتاری) جهت مشروب کردن مزارع کشاورزی، آب، برق، گاز (به همت ابوذر ندیمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی)و تلفن از جمله امکانات موجود در روستا می باشد.

وی شغل اکثر مردم روستا را کشاورزی عنوان کرد و افزود: اکثر مردم روستا به امر کشاورزی عموماً برنج وچای مشغول می باشند ضمن آنکه به دامداری  نیز می پردازند .

رئیس شورای اسلامی روستای سوخته کوه در زمینه طرح هادی این روستا تصریح کرد: سوخته کوه ۱۸ سال پیش دارای طرح هادی شدو یک بار در حدود هشت سال پیش بازنگری شد.امابه دلیل فراهم شدن امکانات از جمله گاز، میزان تقاضای ساخت و ساز زیاد شده که همین مسئله ما را با کمبود فضای تعریف شده در طرح هادی مواجه کرده است لذا تسریع در امر بازنگری طرح هادی مورد نظر ماست.

اسماعیلی آسفالت داخل روستا را دیگر تقاضای خود عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: هم اکنون دو جاده داخل محل فاقد آسفالت می باشد ضمن آنکه کوچه هانیز بدلیل نداشتن بودجه ،تعریض یا شن ریزی نشده است.

وی نداشتن زمین ورزشی در روستا را یکی از مشکلات بزرگ جوانان قلمداد کرد که این امر موجب می شود جوانان درسپری کردن اوقات فراغت با چالش مواجه شوندبا توجه به اینکه این روستا دارای بهترین و سالم ترین جوانان است.

رئیس شورای اسلامی روستای سوخته کوه احداث جاده های دسترسی به سمت استخرها،همکاری با بنیاد مسکن  جهت تهیه اخذ سند مالکیت، همکاری با اداره گاز در امر گاز رسانی محل، احداث تابلوی یادمان شهدا، نامگذاری کوچه ها و روشنایی معابر رااز جمله اقدامات شوراو دهیاری عنوان کرد. اسماعیلی یکی از خواسته های خودرا با توجه به داشتن ۳ استخر بزرگ، ایجاد منطقه گردشگری در محل دانست .

وی نصب سطل زباله در داخل روستا و ساخت ساختمان دهیاری را جزء کارهای در داست اقدام شورا و دهیاری عنوان کرد.

DSCN1825DSCN1831DSCN1827

DSCN1834

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …