چاپ مطلب چاپ مطلب

اعضای شورای بخش مرکزی سیاهکل:حل مشکلات اشتغال واقتصاد ،نیازمندتوجه بیشتربه روستاهاست

اختصاصی همای گیلان: قدرمسلم شوراها اطلاعات لازم وکافی هم در زمینه پتانسیل های وهم در خصوص مشکلات روستاها دارنداعضای شوراهای بخش هم شناخت فراگیر ترنسبت به همه روستاها دارند برای آشنایی با مشکلات ونقاط قوت بخش مرکزی شهرستان سیاهکل گفتگویی با پنچ تن از اعضای این بخش انجام داده ایم که با هم آن را می خوانیم:

رئیس شورای بخش مرکزی سیاهکل :

گیلان سراسرتعریف اقتصادی دارد حق مردم گیلان نسیت  وضعیت معیشتی نا بسامانی داشته باشند

رئیس شورای بخش مرکزی سیاهکل طی گفتگویی با همای گیلان گفت: بخش مرکزی دارای ۱۱۰ روستا می باشدکه ۶۰ روستا دارای شورا بوده و از ۵۰ روستا دارای دهیاری فعال می باشد.

شمسعلی داشته در زمینه راه روستایی اظهار داشت: ۷۰ درصد روستاهای دارای شورا دراین بخش از راه آسفالت برخوردار بوده  و ما بقی فاقد آسفالت است و انتظار می رود به جهت جلوگیری از مهاجرت  و ایجاداشتغال و تولید می بایست در زمینه عمران و آبادانی اقدام عاجل صورت پذیرد.

وی  افزود:متاسفانه روستاهای زیر ۲۰ خانوار راه مناسبی ندارند و دولت هم به جهت مقرون به صرفه نبودن اقدام مناسبی در این زمینه انجام نداده است.

“داشته “روستاها را قطب اقتصاد نامید و اظهار داشت : در سال مزین به اقدام و عمل لازم است بیش از هرچیز به روستاها توجه شود زیرا روستا ها هم منبع تولید هستند و هم منبع اشتغال و این دو مسئله می تواند مشکلات اساسی دولت را که امروز با آن مواجه است  برطرف نماید.

به جای آنکه از برگ نهالستانهای توت استفاده کنیم الان از چوب آن بهره می بریم

وی در زمینه کرم ابریشم اذعان داشت: در سالهای ماضی عملکرد مناسب و سیاست متعادلی در زمینه  نوغان و نوغانداری اعمال شد و امروز به دلیل ضعف اقتصادی کشاورزان (نداشتن درآمد) نهالستانهای توت به فروش می رسد و به جای اینکه از برگ آن در زمینه پرورش کرم ابریشم استفاده نمائیم ، به بیراه رفتیم و از چوب آن استفاده نمودیم که این امر ریشه در عدم توجه وزارت جهاد کشاورزی دارد و لازم است در این زمینه با برنامه و سیاست ، تمهیدات خوب و کاردرستی  اندیشیده شود.

با فرهنگ سازی باید به دنبال کشت دوم رفت

رئیس شورای بخش مرکزی یکی از راه های حل مشکلات اقتصادی کشاورزان  را کشت دوم عنوان کرد و بیان داشت: در این زمینه لازم است علاوه برتلاش  فرهنگ سازی هم صورت گیرد که با جدیت این کار را دنبال نمایند.

 اداره کشاورزی به صورت سنتی

“داشته ” تصریح کرد: متاسفانه کشاورزی ما به صورت سنتی نگهداری می شود و ما ۶ ماه کار میکند  و ۶ماه استراحت،  که اگر ما میخواهیم مشکل اقتصاد و اشتغال راحل  نمائیم باید در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشیم.

منزلت اجتماعی به کشاورزان موجب تقویت کشاورزی می شود

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه های حل مشکل اقتصادی کشاورزان منزلت اجتناعی و عدم نگرانی از آینده زندگی است که دولت باید هر چه سریعتر در خصوص بیمه کشاورزان اقدام نماید، لذا ما بارها شاهدیم که یک کشاورز چندین هکتار زمین دارد و درآمد خوبی از آن کسب می کند اما در زمان بازنشستگی زندگی خود را با یارانه سپری می نماید که بایستی تدبیر خاصی اندیشیده شود.

 بهره مندی از تحصیل کرده های بخش کشاورزی

رئیس شورای بخش مرکزی سیاهکل خاطر نشان کرد: اگر میخواهیم اقتصاد پویا داشته باشیم باید علاوه بر کشت برنج ، چای و نوغان تدابیربهتری بیندیشیم  ، مثلا زمینهایی را  که دارای تمشک و سرخس  هستند به افراد تحصیل کرده کشاورزی واگذار نمایند تا با استفاده از آموخته های خود استفاده بهینه از آنها بشود.

“داشته “یاد آور شد : سراسر گیلان تعریف اقتصادی دارد و حق مردم گیلان نسیت  وضعیت معیشتی نا بسامانی داشته باشند، ما باید هم از جنگل هم از دریا و هم از سرسبزی های آن استفاده درستی داشته باشیم.

وی افزود: اینجانب به مدت چهار دوره رئیس شورای بخش مرکزی بوده ام و اطلاعات  موثری  در زمینه رفع مشکلات روستا و روستانشینان انجام داده ام، لذا می خواهم بیش از هر چیزی از بخش کشاورزی و روستا و روستانشینان بحث و گفتگو نمائیم

 سندار نمودن زمین های کشاورزی اعتبار بخشی به روستائیان است 

شمسعلی داشته اظهار داشت: یکی از مشکلات کشاورزان ، مشکل ضمانت وام است که حل آن مستلزم این است که املاک آن ها سند دار شوند تا بتوانند در زمینه ضمانت استفاده نمایند که این خود اعتباری است برای کشاورزان عزیز.

کیانوش افراز عضو شورای بخش مرکزی: سیاست های متغیر و زودگذربر اقتصاد روستائیان لطمه زده است تولید کنندگان تبدیل به مصرف کننده شدند

در ادامه کیانوش افراز عضو شورای بخش مرکزی سیاهکل طی سخنانی به  خبرنگار ما با اعلام این خبر که وضعیت معیشتی مردم مناسب نیست گفت : یکی از مهمترین مسایلی که به اقتصاد ما لطمه وارد نموده ، سیاست های متغیر و زودگذر و عدم مدیریت صحیح از سوی دولتمردان است، به طور مثال در سالهای ماضی دولتمردان، در زمینه کوچاندن مردم روستا به شهر یا به طور کلی تجمیع روستاها ، سیاست نادرستی را اتخاذ نمودند که این عمل علاوه بر نابودی اقتصاد بر میزان بیکاری کشور نیز افزود و بسیاری از کسانی که خود منبع تولید و رکن اقتصاد تلقی می شوند ، به عنوان آدمهای مصرفی   تحویل جامعه داده شدند و یا جنگل جهت نگهداری را در قالب شرکت های چوب  معرفی شدند که پس از مدتی عملکردشان نشان داد که اینها مسئولان خوبی برای حفظ و نگهداری جنگل نبوده و مردم بهترین حافظان جنگل  ومنابع طبیعی بودند و این کچ اندیشی  موجب شد تا آسیبی بزرگ بر پیکره منابع طبیعی وارد شود و علاوه بر آنکه باعث بی خانمانی افراد زیادی گردید مشکلاتی بر مشکلات کشور افزود.

برای رفع مشکلات کشاورزی باید تصمیم مستحکم ، عاقلانه و با پشتوانه علمی اتخاذ  شود

وی اضافه کرد : به نظر می رسد که برای رفع مشکلات کشاورزی باید تصمیم مستحکم ، عاقلانه و با پشتوانه علمی اتخاذ  شود و هم آسیب های آن کارشناسی  شود و سپس به مرحله ظهور برسد.

افراز خاطر نشان کرد: نباید منابع عموم کشور به دست افراد سودجو بیفتد تا منافع شخصی خود را برآن  ترجیح دهند .

بسیاری ازمشکلات ما در بخش کشاورزی ریشه در تصمیمات غلط دولتمردان دارد

عضو شورای بخش مرکزی سیاهکل اظهار  داشت: مهاجرت روستائیان به شهرها و بخصوص در شهرهای بزرگ ، بزرگترین دلیلی است که تصمیمات ما در بخش کشاورزی و روستاها اشتباه بوده و تورم ، مسکن، بیکاری، ترافیک و آلودگی محیط زیست در شهرهای بزرگتر ریشه در تصمیمات غلط ما دارد و بسیار جای تاسف است که سرمایه اصلی کشورکه  تولید است را رها کردیم و بسیاری از مردم را به آدمهای مصرفی تبدیل نمودیم و شاید تحریم ها در سال های گذشته نیاز ما بود تا به تولیدات داخلی و اموراتی همچون کشاورزی توجه بیشتری داشته باشیم.

کیانوش افراز ادامه داد: اختصاص زمینهای ورزشی مناسب در روستاها، توجه به شخصیت دهی اجتماعی کشاورزان ، بیمه بازنشستگی ، عمران و آبادی در روستاها از اموری هستند که می تواند گره گشای مشکلات ما در روستاها باشند.

وی بیان داشت : برای اینکه روستاهای ما به روز باشند باید امکانات روز به روستاها تزریق شوند ، به عنوان نمونه جامعه امروز از جمله جوامعی است که اخبار آنی و لحظه ای مخابره می شود و اینترنت جهان را به کلبه ایی  تبدیل نموده است و برای اینکه جوانان ما بیش از پیش راهی شهرها نشوند واگذاری اینترنت لازمه امروز جوانان است.

عضو شورای بخش مرکزی سیاهکل اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از روستاهای ما هنوز از امکانات اولیه که از  حقوق اساسی مردم تلقی می شود ، همچون آب ، راه و اسفالت بی بهره هستند ، مادامی که روستاها فاقد این امکانات باشند ما نمی توانیم بر تولیدات خود بیفزاییم  و مشکل اشتغال را حل کنیم ، حقیقت این است که اگر امروز بسیاری از جوانان ما کار دولتی را انتخاب می نمایند ، این اندیشه غلط از گذشته به ما ارث رسید، آن زمانی که نیاز بود ، تولیدات کشاورزی ما توسط جوانان تحصیل کرده اداره شود ، توجهی به این موضوع ننمودیم.

در زمینه گردشگری وجذب سرمایه گذارموفق عمل ننموده ایم

افراز استان گیلان را استان مستعد در زمینه گردشگری عنوان کرد و افزود: این جمله ای است که سالها شعار آن را داده ایم ولی دراین  زمینه موفق عمل ننموده ایم و گیلان فقط تفریحگاهی برا ی مسافران تلقی شده است، چرا جنگل ،دریا ، سرسبزی و دیگر امورات نباید بر معیشت مردم اثر گذار نباشد، حق مردم از این زیبایها چیست؟ این سرسبزی چه اثراتی بر زندگی مردم داشته است؟  مگر پتانسیل ها و امکانات بالقوه نباید در زندگی مردم نقشی داشته باشد؟ سوال اینجاست ، این نعمتهای خدادادی چقدر توانست در زمینه اشتغال برای جوانان مفید باشد، گفته می شود که یک گردشگر می تواند چندین شغل ایجاد کند اما در حقیقت ما می بینیم یک گردشگر فقط توانسته بر میزان گرانی و زباله های استان بیفزاید که این را باید مسئولین گردشگری استان جوابگو باشند.

شهرام امیدی سخنگوی شورای بخش مرکزی سیاهکل  :

ادارات مرتبط با طرح هادی هنوز نتوانسته اند در بین خود به نقطه مشترک برسند

شهرام امیدی سخنگوی شورای بخش مرکزی سیاهکل  طی سخنانی  به خبرنگار ما گفت: جمعیت کشور از زمان گذشته تا به حال رو به افزایش است و متاسفانه طی این دوران ، به دلیل نبود کار و اشتغال  از جمعیت روستا کاسته شده و به جمعیت شهری افزوده شده است، لذا دولتمردان باید توجه ویژه ای به روستا داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از بهترین اقدامات دولت توجه به طرح هادی و اجرای آن در روستاها است که متاسفانه ادارات مرتبط با طرح هادی هنوز نتوانسته اند در بین خود به نقطه مشترک برسند و اختلافات خود را حل نمایند تا بتوان مشکلات  مردم را مرتفع کنند.

امیدی اظهار داشت: اگر چه بسیاری از مردم دارای زمین برای ساخت  هستند( سالهاست که در مالکیت مردم قرار دارد)اما به دلیل ملی بودن  نمی توانند قطعه ای را برای ساخت و ساز منزل مسکونی خود استفاده نمایند که اینها به دلیل عدم واگذاری زمین ها از سوی منابع طبیعی به بنیاد مسکن است.

 باید به روستاها در اموربهداشتی توجه ویژه شود

سخنگوی شورای بخش مرکزی سیاهکل  عنوان داشت: تغذیه وبهداشت دو عنصر مهم برای هر کشور تلقی میشوند و بسیاری از کشورهای پیشرفته در این زمینه اقدامات بسیار موثری انجام می دهند ، هرچند دولت و مجلس طی چند سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه بهداشت و درمان انجام داده اند اما به جهت اینکه سلامت تضمین بقای کشور تلقی می شود و باید به روستا در اموری همچون حمام ، سرویس بهداشتی ، فاضلاب ها و دیگر امورات مربوطه  توجه ویژه ای نمود ، لذا این مستلزم تخصیص اعتبار در این زمینه می باشد.

ضرورت بازنگری در شیوه آسفالت

وی اذعان داشت: راه های استان گیلان به دلیل بارندگی زیاد همواره دچار آسیب دیدگی فراوان همچون رانش و کنده شدن آسفالت ها می شود، به نظر می رسد که در زمینه آسفالت باید تفکر دیگر اندیشیده شود و به طور مثال در زمینه ابنیه سازی و یا قطر آسفالت بازنگری شود تا بر میزان طول عمر آسفالت افزوده  شود و قطعا این معضل  از مسائلی است که بر میزان تصادفات و مرگ و میر در استانهای شمالی افزوده است و از انجائیکه پلیس راهنمایی و رانندگی به دنبال کاهش تصادفات است باید با چاره اندیشی و فراهم نمودن نشست ها با راه  و شهرسازی بتواند این معضل مهم را حل نماید .

 ایجاد فضا برای فراخوانی سرمایه گذار

اننظار ما از مسئولین محترم این است که فضایی فراهم نمایند تا سرمایه گذاران انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری در شهرستان سیاهکل و روستاهای اطرف داشته باشند

سیاوش نجفی عضو شورای بخش مرکزی شهرستان سیاهکل:

وام های زود بازده گره گشای مشکل اشتغال

سیاوش نجفی عضو شورای بخش مرکزی شهرستان سیاهکل گفت: شهرستان سیاهکل یکی از شهرستانهای گردشگری استان و کشور عزیزمان ایران است ، همچنین در خصوص کشاورزی و داشتن جنگلهای جذاب و دیدنی و صنایع دستی چشم هر بیننده ای را به وجود این همه نعمات خداوند بزرگ  جذب کرده ، انشالله با پشتکاری که فرماندار معزز و مدیران شهرستان دارند ما در آینده شاهد تحولاتی در زمینه کشاورزی ، گردشگری ، صنایع دستی ، راه های روستایی و بخش ورزشی خواهیم بود .

سیاهکل در سرشماری نفوس مسکن ثابت کردکه حرف زیادی برای گفتن دارد

چنانچه استاندار محترم و مدیران کل استان همت نموده و با مهندس اسلامی همکاری نمایند و به نگرش و دید فرماندار محترم درزمینه های فرهنگی ،هنری و موارد بالا توجه نمایند، شهرستان در همه زمینه ها  موفق خواهد بود و همانگونه که در سرشماری نفوس  ومسکن سال ۹۵ این شهرستان ثابت کردمی تواند جزء بهترین ها باشد.

بنیاد مسکن عملکرد خوبی در نهضت آسفالت وسند روستایی  داشت

نجفی اظهار داشت: از مدیریت محترم بنیاد مسکن شهرستان سیاهکل و همه دست اندرکاران آن نهاد انقلابی در خصوص آسفالت خیابانها و کوچه های روستاهای بخش مرکزی که از فرصت قیر رایگان استفاده بهینه نموده و نیز از هم افزایی  دهیاران و بخشداری محترم در تحقق نهضت آسفالت در روستاها تقدیر وتشکر می کنم خوشبختانه پانزده روستا در بخش مرکزی از مزایای آسفالت بهره مند گردیده اند، در سال مالی ۹۵ امید است مدیریت محترم بنیاد مسکن به الباقی روستاها خدمات رسانی نماید .

سیاوش نجفی همچنین بیان داشت: در خصوص سند روستایی نیز حرکتهای خوبی از سوی بنیاد مسکن صورت گرفته  و می طلبد که ساکنین روستاها در خصوص دریافت سند روستایی با شوراها و دهیاران همکاری نمایند.

تا کی باید متولی مسیرجاده کانال سیاهکل به سد سنگر مشخص نباشد

نجفی افزود: ما در خصوص راه های روستایی بعضا با اداراتی روبرو می شویم که با یکدیگر تعامل ندارند متاسفانه دود نداشتن این تعامل به چشم مردم رفته ، بعنوان مثال در مورد مسیر سیاهکل به سد سنگر (جاده کانال) ، چرا متولی این جاده مشخص نیست ؟ چرا فکری به حال روستاهای دهستان خرارود که شامل بیست و پنج روستا و جمعیتی معادل یازده هزار نفر است نمی کنند. بنده به عنوان عضو شورای شهرستان و بخش مرکزی استدعای عاجزانه دارم در این خصوص تکلیف مردم را روشن کنند.

عدم آنتن دهی تلفن همراه اول وایرانسل در برخی از روستاها

وی بیان داشت: در بخش مخابرات ،آنتن دهی تلفنهای همراه اول و ایرانسل در نقطه خرارود وتوتکی با مشکل مواجه است.

عضو شورای بخش مرکزی سیاهکل اظهار داشت: در بحث فضاهای آموزشی ما در اکثر روستاهای شهرستان سیاهکل سیاهکل از فضای مناسب آموزشی بهره مند نیستیم، بیشتر مدارس فرسوده و تخریبی هستند و انتظار داریم نوسازی مدارس و سازمان آموزش و پرورش در این خصوص از وجود خیرین مدرسه ساز در روستاها بیشتر استفاده نمایند.

نجفی گفت: در بخش ورزشی ، زمینهای ورزشی در روستاها فاقد امکانات اولیه بوده  و حتی نیاز به تسطیح دارند.

عضو شورای بخش مرکزی سیاهکل عنوان کرد: جوانان جویا ی کار و اشتغال ما در روستاها نیاز به توجه مسئولین دارند تا با تسهیل در پرداخت وامهای زودبازده بتوانند مشغول شده و به طریقی اقتصاد کشور عزیزمان را تقویت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش آب شرب  و سیستم برق رسانی نیاز است ادارات مرتبط از نزدیک از روستاهای شهرستان سیاهکل بازدید نموده و نسبت به تعویض لوله های فرسوده و تقویت سیستم برق رسانی اقدام نمایند.

عضو شورای بخش مرکزی سیاهکل در پایان از فرماندار محترم و ساعی شهرستان ، معاونت محترم فرماندار و بخشدار مرکزی و همه روسای ادارات شهرستان سیاهکل در خصوص حل مشکل روستائیان و شهروندان و پیگیری خواسته های مردم و عمران و آبادانی شهرستان صمیمانه تشکر کرد

اکبر دیلمی نژاد نائب رئیس شورای بخش مرکزی:

در گیلان جوانان تحصیل کرده زیادی در بخش کشاورزی داریم اما متاسفانه نمی توانیم ازآن استفاده بهینه نمائیم

اکبر دیلمی نژاد نائب رئیس شورای بخش مرکزی و عضو شورای شهرستان  با اشاره به معضل بیکاری و فرار جوانان از روستاها به شهر، فراهم نمودن فرصت شغلی را مهمترین خواسته خود از دولتمردان عنوان نمود و اظهار داشت:جهاد کشاورزی وظیفه سنگینی در فراهم آوردن فرصت های شغلی دارد و مسئولین این سازمان باید با کارهای میدانی و تشویق جوانان به شغل هایی که می تواند گره کور اشتغال را حل کند در حل مشکلات اساسی کشور بخصوص در گیلان دست به کار شوند.

در گیلان جوانان تحصیل کرده زیادی در بخش کشاورزی داریم اما متاسفانه نمی توانیم ازآن استفاده بهینه نمائیم

وی افزود: در گیلان جوانان تحصیل کرده زیادی در بخش کشاورزی داریم اما متاسفانه نمی توانیم ازآن

استفاده بهینه نمائیم، هر کشور باید تلاش کند شور و نشاط را برای مردم بخصوص جوانان فراهم کند اما امروز با تدابیر غلط و عدم استفاده درست از کارایی آنان ، جوانان ما امید خود را از دست داده اند ، کشورما یک کشور جوان است ، ما باید از نیروی محرک آنان در به حرکت در آوردن چرخه اقتصاد کشور استفاده نمائیم .

ترویج جهاد کشاورزی نتوانسته مردم را به سمت کشاورزی سوق دهد

دیلمی نژاد اظهار داشت: ترویج جهاد کشاورزی عملکرد مناسبی نداشته و نتوانسته مردم را به سمت کشاورزی سوق دهد، باید برای همه نعمت های خدادادی برنامه داشته باشیم، واقعا نمی شود برای تمشک و مزارع رها شده کشاورزی در ۶ ماه  دوم برنامه داشته باشیم؟ سهم ترویج کشاورزی در تحریک و تشویق جوانان در این رابطه چیست؟ واقعا حیف است که جوانان ما تحصیل کنند ، امااز نیروی آنان استفاده نشوداین  معضل موجب خواهد شد جوانان ما دل به آموختن سواد ندهند و فقط به دنبال مدرک باشند ، کما اینکه در حال حاضر چنین شده است.

نائب رئیس شورای بخش مرکزی سیاهکل افزود: بسیاری از ساعات کارمندان  ما به صورت روزمرگی طی می شود ، سازمانها و ادارات ما باید برای هر روز خود برنامه داشته باشند ، اینها نمی شود مگر اینکه عملیات میدانی داشته باشیم ، بحمدالله فرماندار شهرستان مهندس اسلامی فردی فنی وکاربلد است و انتظار می رود فرصت شغلی و معینی برای مردم فراهم نمایند.

وی گفت: به راستی گیلان باید بتواند مایحتاج کشور را فراهم کند ، با احداث استخر های ماهی گرم آبی  و سرد آبی مشکل را حل کند ، این در حالیست که هنوز نتوانسته است، مشکل سبد غذایی ماهی این استان را فراهم کند.

زیرساختها تاثیر بسزایی  در جذب سرمایه گذارران و ماندگاری جوانان در روستاها دارند

دیلمی نژاد ادامه داد: متاسفانه بسیاری از روستاهای ما بامشکلات اساسی  همچون کم آبی ، بی آبی ، عدم راه آسفالته ، نبود آنتن دهی برای شبکه های تلویزیونی و موبایل و…دست وپنچه نرم می کنند، که این عوامل در جذب سرمایه گذارران و ماندگاری جوانان در روستاها تاثیر منفی دارد ، باید توجه ویژه ای به نیروهای جوان داشته باشیم تا سرمایه های اجتماعی بیهوده هدرنرود .

نائب رئیس شورای بخش مرکزی سیاهکل با اعلام این مطلب که گفته ها ومشکلات در بخش مرکزی سیاهکل زیاد است بیان داشت: ما بر این باوریم باید سخنان اساسی را بیان نماییم که شاه کلید مشکلات هستند .

مسئولان از حل مشکلات کشاورزی غافل  مانده اند و این به صلاح کشور نیست.

وی اضافه کرد: آنچه که در گیلان ، شهرستان و بخش مرکزی باید به آن عنایت ویژه ای شود همین تقویت کشاورزی و تولیدات و ایجاد اشتغال است.

زیبنده گیلان نیست که از سطح سواد و شعور و درک بالا برخوردار باشد و امکانات بهداشتی اش درروستاها این حد باشد

دیلمی نژاد از مسئولین خواست تا به بهداشت در روستا که  مسئله بسیار مهمی است توجه اساسی نمایند و خاطرنشان کرد: زیبنده گیلان نیست که از سطح سواد و شعور و درک بالا برخوردار باشد و امکانات بهداشتی اش درروستاها این حد باشد.

عضو شورای شهرستان سیاهکل با اشاره به اینکه مردم گیلان از دیرباز هم دارای تحصیلات خوبی بودند و هم سواد و هم به مطالعه علاقه داشتند و از گذشته سواد تاریخی ، حماسی و مذهبی در قهوه خانه ها به صورت سینه به سینه نقل قول می شد گفت:جای تاسف است که گیلان بیشترین بیکار تحصیل کرده را دارد .

دیلمی نژاد افزود:ما نباید از کتاب و کتاب خوانی غافل شویم ، این مهم باید با احداث کتابخانه ها در مدارس شهرو روستاها تقویت شود.

وی در پایان از اسلامی فرماندار ساعی و جعفرزاده معاون فرماندار و خانم میراعلمی بخشدار مرکزی تقدیر و تشکر نمود.

2202

 

 

14380610577

 

About سردبیر

Check Also

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه ۵۰ و ۶۰

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه …