چاپ مطلب چاپ مطلب

اعلام اسامی استان‌های پربارش امروز و فردا

همای گیلان:مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش‌ها در روزهای آینده، گفت: امروز در استان هرمزگان و جزایر خلیج فارس، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و بخش‌های جنوبی کرمان و خراسان رضوی و فردا در جنوب و شمال شرق خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی باران شدید است.

 امروز (پنجشنبه ۸ فروردین)، با ورود موج دیگری در نیمه غربی، مرکز، شمال شرق و شرق کشور بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین فردا در مناطقی از جنوب شرق کشور رگبار پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نخواهد بود.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: پس‌فردا (جمعه ۹ فروردین) به تدریج سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می‌شود و از اواخر وقت همین روز در شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر مجدداً بارندگی‌ها شروع خواهد شد.
 به گفته وظیفه، بارش‌ها امروز در استان هرمزگان و جزایر خلیج فارس، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و بخش‌های جنوبی کرمان و خراسان رضوی شدید خواهد بود، همچنین فردا (پنجشنبه ۸ فروردین) در جنوب و شمال شرق خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی باران شدید است.
 این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز وزش باد در استان‌های سمنان، قم و جنوب تهران شدید خواهد بود، افزود:  پنجشنبه  ورزش باد شدید با احتمال ریزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در استان‌های سیستان و بلوچستان شرق کرمان و جنوب خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.
 وظیفه در پایان اظهار کرد: پنجشنبه ۸ فروردین، هوای تهران نیمه ابری است و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید خواهد بود، بیشترین حد دمای تهران فردا ۱۴ درجه سانتیگراد و کمترین حد آن ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین فردا (جمعه ۹ فروردین)، هوای تهران صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای پایتخت در این روز ۱۶ و ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود./رشت پرس/باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …