چاپ مطلب چاپ مطلب

اعلام عملکرد سه ساله شورای اسلامی و شهرداری لاهیجان در جمع رسانه های گیلان

اعلام عملکرد سه ساله شورای اسلامی و شهرداری لاهیجان در جمع رسانه های گیلان

– لاهیجان از سوی حوزه پسماند کشور بعنوان پایلوت تفکیک و ساماندهی زباله انتخاب شد

– ریل گذاری موفق برای حل معضلات ۲۰ ساله و ۳۰ ساله در لاهیجان

– تصمیم گیری در جابجایی نام دو میدان چای و ابربشم لاهیجان ، نیازمند یک نظر سنجی عمومی از شهروندان است

رسانه ها با نقد منصفانه یاریگر مدیریت شهری باشند


محمد ایدرم ، رئیس شورای شهر لاهیجان و رضا زنده دل شهردار لاهیجان در نشست خبری با رسانه های گیلان که به مناسبت روز شوراها برگزار شد اعلام کردند شهر لاهیجان از سوی حوزه پسماند کشور بعنوان پایلوت و مرکز تفکیک و ساماندهی زباله در مقصد معرفی شده است.

همای خبر– اعلام عملکردهای شاخص سه سال اخیر شورا و شهرداری لاهیجان و ریل گذاری موفق در حل معضلات اساسی شهر لاهیجان که طی چند دهه متوقف مانده بود از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

شهردار لاهیجان در این جلسه ضمن اعلام تحقق یافتن ۴۳۰ میلیارد تومان برای شهرداری که عمدتا از محل اخذ مطالبات معوقه از ادارات و بخصوص بستانکاری از بانکها تامین شده است ، این رقم را رکورد شکنی در تحقق بودجه برای لاهیجان دانست.
شهردار زنده دل گفت: شهرت لاهیجان در شمال کشور و ظرفیت گردشگری آن تنها به دلیل جغرافیای قرارگیری این شهر نیست ، بلکه به این دلیل است که مردم این شهر با حمایت مدیران توانسته اند با ساخت زیرساخت های گردشگری مانند استخر لاهیجان، آبشار شیطان کوه ، بام سبز لاهیجان یک شهر ایده آل و گردشگر پسند برای خود بسازند و این مطلب نشان از فرهنگ مدار بودن و روشنفکری شهروندان لاهیجانی است.

محمد ایدرم ، رییس شورای اسلامی لاهیجان در این جلسه که با حضور اعضای شورای شهر و رضا زنده دل، شهردار لاهیجان تشکیل شد، اظهار کرد: اکنون با همت همکاران شورایی، شهردار محترم ، پرسنل پرتلاش شهرداری و حمایت مسئولان استانی معضلاتی چون تهیه، تصویب و ابلاغ طرح تفضیلی لاهیجان که ۹ سال بلاتکلیف مانده بود ، عملیات بازگشایی جزیره استخر لاهیجان که معضلی ۲۰ ساله برای این شهر بود و همچنین رویداد مهم پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی کارخانه تفکیک در مقصد زباله با اعتبار ۶ میلیارد تومان که منجر به انتخاب لاهیجان از سوی حوزه پسماند کشور بعنوان قطب ساماندهی زباله در منطقه شد ، در حال انجام است.

ایدرم ضمن تقدیر از همت مسئولان امور، در بیان پروژه های کلان اجرایی شهرداری لاهیجان نیز به روند آماده سازی تالاب حاجی آباد بعنوان ظرفیت گردشگری و اقتصادی، تملک املاک واقع در مسیر بلوار حکیم زاده به سمت دانشگاه آزاد ، پروژه هشت محل هشت بهشت لاهیجان که مربوط به مرمت آثار و ابنیه تاریخی و حفظ بافت میراثی شهر لاهیجان است، اشاره داشت.

وی توضیح داد: به دلیل چند متولی بودن بناهای تاریخی شهر و تداخل شرح وظایف با ادارات اوقاف و میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری در مرمت بناهای تاریخی دچار محدودیت است و مرمت پل تاریخی شهر ، تنها پروژه ای بود که توانستیم بدون مشکل انجام داده و تامین روشنایی و پاکسازی محل را با بهره گیری از منابع انسانی و مالی شهرداری لاهیجان انجام دهیـم.

ایدرم گفت: پروڗه دیگری که درگیر اجرای بهینه آن هستیم و منابع مالی برای تملک آن نیز تا حدودی تامین شده، بهسازی جنگل میرصفای لاهیجان است که میخواهیم ضمن محافظت از بکر ماندن این جنگل، یک طرح گردشگری چشمگیر در آن ایجاد کنیـم.

رییس شورای شهر لاهیجان با اشاره به اینکه شورای شهر در دومین روز کاری خود و با مطالعاتی که داشت، رضا زنده دل را بعنوان شهرداری لایق برای لاهیجان انتخاب کرد، پرداخت مطالبات پرسنل شهرداری و تسویه مطالبات سازمان تامین اجتماعی از شهرداری را که طی سنوات پرداخت نشده بود را از دیگر اقدامات شاخص مدیریت شهری لاهیجان عنوان کرد.

وی از تلاشهای شوراهای پیشین شهر لاهیجان نیز برای ریل گذاری امور شهری و پروژه های در حال اجرا تقدیر نمود.

تصمیم گیری در جابجایی نام دو میدان چای و ابربشم لاهیجان ، نیازمند یک نظر سنجی عمومی از شهروندان است*

رضا زنده دل، شهردار لاهیجان در ادامه این جلسه گفت: از آنجا که المان نصب شده در میدان های چای و ابریشم که یکی دوک و دیگری قوری میباشد و این دو المان از دوره های پیشین اینگونه نصب شده ( جایی که الزاما باید المان قوری و چای نصب میشد، طرح یک دوک ابریشم نصب شده) جابجایی نام این دو میدان ضروری بنظر میرسد اما در این باب تابع نظر شهروندان هستیم.

وی با ذکر اینکه در پی معرفی شهر لاهیجان بعنوان پایتخت چای کشور هستیـم، حسن سلیقه در انتخاب صحیح نام میدان ها و رفع نقص موجود ضروری است .
وی گفت با جابجایی نامِ این دو میدان المان ها با نام میدان تطابق می یابد.

شهردار زنده دل گفت: لاهیجان بعنوان عروس شهرهای گیلان شناخته میشود و از شهرهای بسیار گردشگر پذیر گیلان است و
فرهنگ جاری در این شهر سبب صاحبنام شدن آن است.

وی با ذکر آنکه شهرداری لاهیجان همواره در ساخت و سازها ضابطه مند بوده است گفت: تعرفه های و صدور مجوزها برای معابر با عرض کم، متوسط و عریض مشخص است و شهرداری به هیچ وجه با فروش تراکم بیش از ظرفیت درآمد زایی نخواهد داشت.
وی گفت: طبق مطالعات و برنامه های از پیش تعیین شده و با کمک شهروندان، شهر را اداره میکنیـم و تحقق ۴۳۰ میلیاردی بودجه شهر که عمدتا از محل اخذ مطالبات بوده ، اتفاق خوبی برای شهرداری لاهیجان بوده است.
زنده دل بودجه عمرانی صرف شده در سه سال اخیر را ۳۲۰ میلیارد تومان اعلام نمود.

در این جلسه به پرسشهای خبرنگاران پاسخ داده شد و بحث خواهر خواندگی دو شهر لاهیجان و تربت حیدریه به دلیل دارا بودن برخی مشترکات مطرح گردید.

 

رسانه ها با نقد منصفانه یاریگر مدیریت شهری باشند

 

خوشحال عضو شورای شهر لاهیجان در نشست خبری با رسانه های گیلان گفت‌:
نقد منصفانه و بیان نقاط قوت در کنار نقاط ضعف بهترین یاری و همراهی رسانه ها با مدیریت شهری لاهیجان است.

این عضو شورای اسلامی با ذکر اینکه نبود پارکینگ در منطقه معصل برای لاهیجان محسوب نمیشود گفت: مدیریت شهر در ساخت پارکینگ خلاصه نمیشود.

وی با اظهار آنکه درآمد محقق شده و اخذ بستانکاریها از ادارات و بانکها گام مهمی بود که رسانه ها به آن نپرداختند گفت: خبرنگاران نباید برای مراجعه به شهرداری و طرح سوالات منتظر دعوت بمانند بلکه باید مطالبه گری و طرح موضوع نمایند.

خوشحال در ادامه گفت: پرداخت حقوق و مطالبات پرسنل شهرداری به شکل روتین از دیگر اقدامات شهرداری لاهیجان است و سبب رضایتمندی آنان خواهد بود.

خوشحال با تاکید بر اینکه لازم است مسئولان و رسانه ها شفاف عمل کنند و در مسیر ایجاد توسعه شهر حرکت کنند گفت: شورا مظلوم است و فعالیتهای مثبت آن دیده نمیشود .
وی اضافه کرد: وقتی دفترچه عوارض نوسازی تصویب میشود ما شوراییان می‌گوییم نماینده مردمیم و در هنگام عملیات عمرانی همواره گفته ایم باید ابتدا درآمد کسب کرد.

وی پرداخت به موقع مزایای پرسنل را گام مهمی در امور اداری لاهیجان دانست و گفت : این قضاوت که لاهیجان یک شهر توریست محور و گردشگر پسند نیست بی انصافی است و باید گفت لاهیجان از شهرهای بسیار جذاب برای گردشگران در شمال کشور است.

این عضو شورا عنوان کرد: حتی کارهای نیمه تمام عمرانی و فرهنگی نیز به اندازه ای که مفید و مثبت بوده اند شایسته تقدیرند و نباید به ایده اجرایی آنها بی تفاوت بود، یا برچسب بی ارزش بودن به آن زد.

وی ابراز امیدواری کرد بتوان با یک تعامل دو گانه با شهروندان و رسانه ها فضای،یکپارچه و مثبتی برای توسعه شهری لاهیحان فراهم آورد.

وی اشاره داشت: مدیریت شهری لاهیجان میتوانست تخلفات ساختمانی را برابر ابلاغ استانداری متری دو میلیون تومان اعلام کند که این کار را نکرد و روزی که اداره میراث فرهنگی روی ۹۰ هکتار از زمینهای لاهیجان دست گذاشت هیچ رسانه ای به موضوع ورود نکرد و حمایتی از شورا و شهرداری لاهیجان نشد.

این عضو شورای اسلامی گفت: ساختمان شورا و شهرداری لاهیجان به روی رسانه ها باز است و از پیگیری و پاسخگویی به سوالات استقبال میکنیم.

این عضو پارلمان شهری لاهیجان با ذکر اینکه لازم است نقشه جامع لاهیجان را افزایش دهیم و به روز رسانی کنیم گفت: برای توسعه شهری لاهیجان در برخی ارتفاعات برنامه بلند مرتبه سازی در دست اجرا داریم.


انتهای پیام/ همای خبر (گیلان)

About نسرین عشقی

Check Also

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود/ شوراها نهادهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *