چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح آبرسانی به دو روستای جیرگوابر و سوخته کیش شهرستان املش  در دهه فجر

اختصاصی همای گیلان:همزمان با فرارسیدن سی و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی آبرسانی به دو روستای جیرگوابر و سوخته کیش  شهرستان املش با حضور مدیرعامل آبفار استان گیلان ، نماینده مردم شهرستان املش – رودسر در مجلس ، فرماندار و مسئولین شهرستان افتتاح شد.

download

در این مراسم مدیر عامل آبفار استان گیلان  ضمن تبریک ایام یوم ا… دهه فجر گفت : آبرسانی به روستای جیرگوابر یکی از خواسته های بحق مردم این روستا در سال گذشته بوده که با بادستور فرماندار و نماینده شهرستان در دستور کار قرار گرفت و در مدت یکسال به بهره برداری رسید.

فرامینی بیان داشت : برای آبرسانی به روستای جیرگوابر یک مخزن بتنی ۲۰۰ مترمکعبی نیز تعبیه شده است که با شرایط سخت منطقه، احداث این مخزن طی مدت ۷۵ روز صورت پذیرفته که در جای خود کار بزرگی است.

وی بیان داشت : خوشبختانه ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار  شهرستان املش از آب شرب و سالم برخوردار هستند که امیدواریم بزودی این میزان به ۱۰۰ درصد برسد.

در این مراسم نماینده مردم شهرستان  املش- رودسر  اظهار داشت ما باید  روزی بجایی برسیم که دیگر در سطح کشور مشکل آب و برق و گاز نداشته باشیم.

رهبری املشی خطاب به مدیرعامل آبفار استان گفت : مشکل آب روستاها باید در دستور کار قرار بگیرد و بزودی ما در هیچ روستایی مشکل آبرسانی نداشته باشیم.

وی ضمن دعوت مردم به حضور ر راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت : امسال سال بسیار حساسی است و ما باید با حضور خود در راهپیمایی مسلمان بودن و ایرانی بودن خود را به تمام جهانیان ثابت کنیم.

رئیس اداره آبفار شهرستان املش نیز در گفتگویی با خبرنگار همای گیلان در خصوص مشخصات این دو پروژه گفت : پس از پایان  آبرسانی به دو روستای جیرگوابر و سوخته کیش ۳۲۵خانوار از آب سالم و گوارا برخوردار شده اند.

علیزاده بیان داشت : برای آبرسانی به روستای جیرگوابر ۵۳۰۵ میلیون ریال هزینه شده و اقداماتی همچون ۵۵۰۰ متر اجرای خط انتقال، بهسازی یک دهنه چشمه ، اجرای شبکه توزیع داخلی بطول ۹۰۰۰ متر و احداث مخزن ذخیره بتنی ۲۰۰ متر مکعبی انجام شده است.

وی تصریح کرد : آبرسانی به روستای سوخته کیش نیز ۷۵۰ میلیون ریال هزینه داشته که برای انجام این پروژه نیز احداث ۲ باب مخزن ۱۰ مترمکعبی ، احداث ۱ واحد ایستگاه پمپاژ  و خط انتقال ۱۲۰۰ متر صورت پذیرفته است.

download (1) download (2)

 

About سردبیر ارشد

Check Also

شهردار سیاهکل گفت: تمام تلاش ما این است تا پایان فصل گرما بیش از ۱۰۰هزارمترمربع از معابر خاکی شهر سیاهکل با ارزش ریالی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان آسفالت شود

شهردار سیاهکل گفت: تمام تلاش ما این است تا پایان فصل گرما بیش از ۱۰۰هزارمترمربع …