چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح استخر پرورش ماهی در روستای اشکجهانپهلوی سیاهکل

در دومین روز هفته دولت استخر پرورش ماهی در روستای اشکجهانپهلو افتتاح گردید .
اختصاصی همای گیلان، با حضور محمود صوفی فرماندار سیاهکل و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان ،طرح مشاغل خانگی پرورش ماهی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.
شایان ذکر است این استخر پرورش ماهی( پیش ساخته رینکالیوم ) با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در روستای اشکجانپهلو بخش مرکزی سیاهکل راه اندازی شده ضمناٌ این طرح با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به بهره برداری رسیده است.
در حاشیه ی این افتتاحیه اردشیر کوهنورد مدیر این پروژه پرورش ماهی به خبرنگار ما گفت: این پروژه شامل دو حوضچه می باشد که مساحت هرکدام از این دو حوضچه پرورش ماهی گرمابی(ریکالینیوم) ۵۸ متر مربع است که ۵۰۰ قطعه بچه ماهی در آن پرورش می دهیم که وزن هرکدام طی دوره ۶ ماهه به ۲ کیلو خواهد رسید و جمعا ۱ تن برداشت خواهیم داشت .
وی افزود :اگر ۱۰۰۰ قطعه بچه ماهی ریخته شود باز هم ۱ تن برداشت داریم اما وزن هر ماهی به ۱ کیلوگرم می رسد که البته در ۶ ماهه دوم سال قصد پرورش قزل آلا داریم .
کوهنورد خاطرنشان کرد: به غیر از زمین مبلغ ۵۰ میلیون دیگر جهت لوله اتصالات ۲تا کف کش، ۲تا اسپلاش(اکسیژن دهی ماهی)،تابلوی برق، پمپ چاه ، دو حوضچه و بچه ماهی هزینه شده است .
وی یادآور شد:این پروژه با ۳۵ میلیون تسهیلات اشتغال پایدار کمیته امداد امام (ره) و ۱۳٫۵۰۰ میلیون تسهیلات شیلات (مشاغل خانگی) راه اندازی شده است.
وی در پایان تصریح کرد: کار پرورش ماهی نیاز به مراقبت شبانه روزی دارد و چون پرورش ماهی در تراکم است قطع برق موجب تلفات ماهی می گردد .

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …