چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح بیمارستان تالش در دهه فجر بدون تجهیزات خیانت بزرگ به مردم تالش می باشد/ جان مردم را فدای تعرفه های رای نکنید

افتتاح بیمارستان تالش در دهه فجر بدون تجهیزات خیانت بزرگ به مردم تالش می باشد

جان مردم را فدای تعرفه های رای نکنید

در طول این ۸ سال کجا بودید که در روزهای پایانی به یاد افتتاح بیمارستان افتاده اید

آقای شکری عوام فریبی بس است دیگر …

برخی از آقایان قصد دارند بیمارستانی که هنوز تا تکمیل شدنش و بصورت کامل به بهره برداری رسیدنش زمانش زیادی باقی مانده را بصورت نمایشی و صرفا به جهت بهره برداری انتخاباتی افتتاح کنند

افتتاح بیمارستان ناقص خیانت به مردم است

مسئولین شهرستان تالش با سکوتتان در این خیانت بزرگ سهیم خواهید بود

استاندار محترم دکتر زارع و دکتر سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشگی گیلان شما باید صادقانه تصمیماتتان را بگیرید و وارد این تبلیغات انتخاباتی ، سیاسی نشوید مردم از شماها انتظار روشنگری را دارند ، ماه پشت ابر نمی ماند .

با توجه به مستنداتی که موجود می باشد ، بیمارستان تالش آماده نشده ، و برهمگان آشکار است ، وقتی هنوز بیمارستان نهایی نشده و آماده بهره بردادی نیست زیر فشار نماینده جهت افتتاح نمایشی نروید


همای گیلان، به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وارنا ؛ ساخت بیمارستان ۲۳۰ تختخوابی تالش از دی ماه ۸۹ شروع شد. این بیمارستان با ۱۵ هزار و ۹۹۵ متر مربع در ۴ طبقه ساخته شده است. و در حال حاضر تجهیزات پزشگی بیمارستان کامل نگردیده است / و تا به امروز بارها زمان افتتاح نهایی بیمارستان تغییر پیدا کرده است

  در هفته های اخیر بحث بر سر افتتاح بیمارستان جدید الحداث تالش حواشی متعددی بوده است و در سطح شهرستان و در رسانه ها و در آخر در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با انتقادات امام جمعه تالش همراه بود ، موضوع از این قرار بود که برخی مانع از افتتاح نمایشی بودند ، و می گفتند بزارید تجهیزات پزشگی بیاد و کامل بشود بعد افتتاح کنید ،

چون پس از اینکه افتتاح و به بهره برداری رسید اون بخش هایی که نواقص داشتند و یا تجهیزات پزشگی مهمی که باید قبل از افتتاح تهیه میشدند دیگر انجام نمیشود و اگر هم بخواهد این اتفاق رخ بدهد سالهای زیادی را باید منتظر ماند ، اما گروه دیگر که موافق هستند یعنی محمود شکری نماینده فعلی قصد دارد هرچه سریعتر قبل از شروع انتخابات بیمارستان را افتتاح کند که بتواند بهره سیاسی ببرد و سبد آرای خود را افزایش بدهد و همچنان پافشاری می کند تا بیمارستان را با شرایط فعلی و ناقص افتتاح کند و بگوید من افتتاحش کردم .

به همین دلیل حواشی متعددی را این اهداف و سخنان بدنبال داشت در افکار عمومی شهرستان تالش ، در این بین حجت الا سلام نقدی امام جمعه شهرستان تالش هم نکاتی را در خطبه هایشان بیان کردند که به آنها اشاره می کنیم ؛

 خطبه دوم  نماز جمعه تالش در تاریخ ۴ بهمن ماه ۹۸: یکی از جنبه های قوی شدن ملت ما در پای انتخابات است ملت عزیز در ایام انتخابات نباید فریب شعارهای دروغین را بخورند و در ایام انتخابات مکرر دیده شده است که فضاهای مجازی به کار بعضی از احزاب و گروهها می آید، ملت نباید دستپاچه و صحنه را گم و حق و باطل را اشتباه بگیرد. حتی در بعضی از انتخاباتها دیدیم بعضی از شبکه های ماهواره ای معاند خط و رسم می دادند. مردم باید در صحنه همه انتخاباتها باید آگاهانه رأی بدهند و تعصب قومیتی و مذهبی را باید کنار بگذاریم، فامیل بازیها و غیره و ذلک نباید عدالت و تعهد و تخصص افراد را به حاشیه براند در انتخاب خودمان به افراد متعهد رأی بدهیم. یکی از نشانه های افراد متعهد این است که نگاه کنیم چه وعده هایی در دوره های کاندیداتوری خودش داده الان مقایسه و قضاوت بکنیم. یکی از شاخصه های مهم در شناخت تعهد افراد این است که چقدر به حرفهایی که زده پایبند است، در ایام انتخابات چه قولهایی به مردم داد؟ این یعنی تعهد.

این که در ایام انتخابات داغ بشوم و هر حرفی بزنم و هر وعده ای بدهم که چنین و چنان می کن، کشور را چنین و تورم را چنان و شهرستان را به این سو می بروم و امکانات را برای شما کن فیکون می کنم و بعد از انتخابات خبری از وعده ها نباشد. این یکی از ملاکهای مهم تعهد است و من به کاندیداهای عزیز توصیه می کنم حرفی که می زنند مطالعه شده و وعده ای که می دهند معقول باشد و فکر بکنند این حرفی که دارم می زنم چهار سال وقت دارم و این هم امکانات من است آیا بعد چهار سال می توانم جواب بدهم یا دارم با باور و احساس و شخصیت مردم بازی می کنم؟ لذا مردم دنبال کاندید متعهد و راستگویی باشند که حساب حرفش دست خودش باشد.

افراد متخصص و فعال و اهل کار که تن پرور و تنبل نباشند وارد عرصه های سیاست در شوراهای شهر، در مجلس، در ریاست جمهوری بشوند و یکی از ملاکهایی که مقام معظم رهبری همیشه روی آن تأکید دارند انتخاب افراد جوان است.

مقام معظم رهبری فرمود: امروز مملکت ما نیاز به کار شبانه روزی دارد. یک کسی که نیروی جوانی و توان کار شبانه روزی داشته باشد می تواند برای این ملت عزیز ما آنطوری که استحقاق و شأنیت دارند کار بکند. افرادی را انتخاب بکنیم که اخلاق اسلامی و اجتماعی و محلی را پاس بدارند و برای مردم و مملکت و ارزشها احترام قائل بشوند.

عرصه سوم قوی شدن ملت، مسئولین که شالکله ملت هستند می باشد. مسئولین باید خودشان را تقویت بکنند. تقویت مسئولین به عدالت آنهاست، عدالتمدار حرف بزنند، کار بکنند و تصمیم بگیرند. نفع مردم را بیشتر از نفع خودشان لحاظ و در خدمت مردم باشند مشکلات مردم را با گوش جان بشوند و در پی حل آنها باشند.

در سفر اخیر نمایندگان وزارت بهداشت وعده داده شده که بیمارستان تالش تا تیرماه سال بعد تماماً و کمالاً به مردم عزیز ما تحویل داده بشود یعنی بیمارستانی که ساختمان و محوطه و امکاناتش هم تمام و مردم عزیز ما بدون دغدغه وارد بیمارستان و مشکلات درمان خودشان را پیگیری بکنند. این آخرین خبری است که بنده دارم، امیدواریم این تاریخ به تأخیر نیفتد.

به خاطر بعضی از مشکلات مطرح شده امیدواریم که این تأخیر آخرین تأخیر باشد و تیرماه سال بعد آن زمانی استانداردی است که وزارتخانه به مسئولین شهرستان اعلام کرده و من از مسئولین شهرستان می خواهم که بعد از ده سال انتظار مردم مطالبه اشان این است که یک بیمارستان کامل را تحویل بگیرند، نکند بخاطر مسائل سیاسی مثل بعضی از شهرهای همجوار بیمارستان افتتاح شد

و من هفته اخیر پرسیدم که آقا! بیمارستان بعد از چند سال تکمیل شد یا نه؟ گفت: حاج آقا! تکمیل نشد، آمدند فرمالیته با یکسری اقلام افتتاح کردند و وزارتخانه رفت و پشت سرش را هم نگاه نکرد!

مسئولین عزیز ما می توانند جستجو بکنند.

مردم ما قریب به ده سال صبر کردند این چند ماه را هم صبر می کنند ولی دلشان می خواهد یک بیمارستانی در شأن خودشان تحویل بگیرند و انشاء الله خداوند متعال به همه مسئولینی که در این عرصه قدم برداشته اند، دلسوزی و همت کرده اند اجر کافی و وافی را عنایت بگرداند.

حجت الاسلام نقدی امام جمعه هوشیار و آگاه تالش که همواره در خطبه های نماز جمعه سخنان کلیدی و تاثیر گذار را بیان کرده اند ، و اینبار هم قبل از وقوع اتفاقات ناگوار نکته ای را اطلاع رسانی نمودند ، این نشان دهنده آگاهی وی نسبت امورات منطقه می باشد و بسیار باارزش می باشد

اتفاقاتی که برای بیمارستان های آستارا و لاهیجان رخ داد برای مردم تالش رخ ندهد

تخریب و فرو ریختن بخش های از بیمارستان های فوق ، و نبود دستگاه های مهم پزشگی که در نبود آنها عملا بیمارستان کارایی نخواهد داشت و تجربه نشان داده ، اگر یک مجموعه ای زودتر از موعد و با عجله جهت سیاسی کاری افتتاح بشود و همچنان نواقص و کمبودات داشته باشد ، در اصطلاح عامیانه روبان قرمزش را ببرند دیگر هیچگونه امتیازی را به او نخواهند داد ، موارد متعددی در شهرهای غرب گیلان برای اشاره موجود است ، بطور مثال ؛ کنار گذر اسالم ( جاده دارای پستی و بلندی متعددی می باشد ، بدون روشنایی افتتاح گردید ، و همچنان بعد از ۸ سال روشنایی به خود ندیده است ، جاده گیسوم به پره سر همچنان روشنایی ندارد و….. ایرادات متعددی که متاسفانه درزمان خودشان مدیران وقت سعی دارند سریعا افتتاح کنند و برایشان مهم نیست تکمیل یا ناقص بودن پروژه ، اینجا باید نماینده و مدیران ارشد استان نسبت به کم کاری ها سختگیری کنند تا پروژه ها بصورت کامل تمام و تحویل داده شود

اینبار پس از گذشت بیش از ۱۰ سال بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تالش گویا در ۲۲ بهمن میخواهد افتتاح بشود ، بیمارستانی که تجهیزاتش کامل نشده ، و به این زودی هم کامل نخواهد شد چون ایراداتی دارد ،

به خوبی این پیش بینی را نموده است ، که افتتاح نمایشی بیمارستان ناقص که از نظر تجهیزات پزشگی کامل نشده است ، اقدام درستی نمی باشد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل شدن ساختمان و ابنیه بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهرستان تالش در غرب استان گیلان، بر تجهیز و راه‌اندازی آن به منظور بهره‌مندی مردم و گردشگران تاکید کرد.

محمد اسلامی روز پنجشنبه در بازدید از بیمارستان تالش اظهار کرد: وزارتخانه راه و شهرسازی کار خود را در ساخت و تکمیل بنای این مرکز درمانی به پایان رسانده است و باید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به تجهیز آن اقدام کند.

وی اظهار امیدوای کرد با افتتاح این بیمارستان، از اعزام بیماران به مراکز درمانی شهرهای دیگر و از مشکلات پزشکی درمانی اهالی و گردشگران شهرستان تالش کاسته شود.

عملیات ساخت بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی تالش با ۱۵ هزار متر مربع زیربنای ساختمان های اصلی، یکهزار متر مربع زیربنای ساختمان های جانبی و ۳۵ هزار متر مربع مساحت کلی از سال ۱۳۸۸ آغاز شده است؛ این بیمارستان در چهار طبقه ساخته شده و شامل بخش های مختلف درمانی و پزشکی است و ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهرستان گردشگرپذیر تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

گزارش خبر از مهدی میزانی

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …