چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح ساختمان دهیاری سحرخیز محله رودبنه در ایام ا… فجر با حضور مسئولین

اختصاصی همای گیلان:ساختمان دهیاری روستای سحرخیز محله رودبنه با اعتبار ۲۸ میلیون تومان با حضور مسئولین شهرستانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

DSCN2290

فرماندار شهرستان لاهیجان در این مراسم گفت: دهه فجر یادآور رشادتهای جوانان ما در سال ۵۷ می باشد . ما طی ۳۶ سال انقلاب شاهد رشد، عظمت و پیشرفت رو به توسعه انقلاب هستیم و این مرهون خون شهدا می باشد.

کاظم کسرایی با بیان این مطلب که مردم در همه زمینه ها همراه نظام و روایت هستند افزود: ایران اسلامی با پیروزی بر دشمنان با وجود همه اعمال ناجوانمردانه همچون تحریم ها در راه پیشرفت و تعالی گام برداشته است . وی اظهار داشت: امیدوارم مردم ما همیشه انقلابی بمانند و آرمانهای این انقلاب نسل به نسل منتقل گردد و به صاحب اصلی اش امام زمان(عج) تحویل داده شود.

فرماندار شهرستان لاهیجان ادامه داد: همانگونه که توسط رسانه ها مطلع می شویم دشمنان کشور ما ایران را تحریم نموده و به شدت آن می افزایند اما ما شاهد افتتاحیه های خوبی در سطح کشور هستیم و این امر یعنی پیشرفت.

کاظم کسرایی اذعان داشت: در شهرستان لاهیجان ۸۷ پروژه افتتاح و به بهره برداری می رسد که یکی از این افتتاحیه ها همین ساختمان دهیاری است که باعث می شود تا مردم بسیاری از کارهای خود از طریق دهیاری پیگیری نمایند.

آنگاه بخشدار رودبنه گفت: از آنجایی که خود اتکایی و ایجاد مکان مناسب برای دهیاری جز برنامه های ما می باشد ونیز باتوجه به اینکه زمین این ساختمان تهیه شده بود با همکاری مسئولین و خود مردم این ساخت در دستور کار قرار گرفت.

طاهری افزود : ساختمان دهیاری موجب می شود تا بخشی از اقدامات اداری در اینجا شکل گیرد و باعث ایجاد هزینه و طی مسافت راه نشود.

در پایان دهیار روستای سحرخیز محله گفت: روستای سحرخیز محله با ۱۵۰ خانوار جمعیت در ۳۶ کیلومتری لاهیجان در کنار ساحل قرار گرفته است. زارع افزود : ساختمان دهیاری از محل در آمدهای محلی و زمین آن توسط اشخاص تهیه شده است که جهت ساخت آن ۲۸ میلیون تومان هزینه نموده ایم که ۱۵ میلیون آن از سری اعتبارات دولتی، ۵ میلیون آن از طریق دهیاری و ۸ میلیون هم بدهکاری داریم .

وی یکی از مشکلات روستای خود را کمبود فضای مسکونی دانست و افزود: تهیه طرح هادی در سال ۸۸ مصوب شد اما جانمایی طرح به دلیل گردشگر پذیر بودن بسیار کم است لذا از آنجاییکه هر ده سال یک بار طرح بازنگری می شود خواستار بررسی زودتر از موعد آن هستیم. دهیار روستای سحرخیز محله تصریح کرد: از آنجاییکه حریم جاده تا سال ۹۲،حریم راه ۵/۲۷ متر بود اما در سال ۹۳، پنج متر افزایش یافت و به ۳۲ متر رسید که این عمل موجب می گردید تا زمینهایی که توسط مردم خریداری شده بود جزء حریم راه محسوب گردد و مردم متضرر گردندلذا تقاضای رسیدگی داریم.

زارع خاطر نشان کرد: کار نقشه برداری و طراحی یکپارچه کردن اراضی در سال ۸۳ به متراژ ۱۷۰ هکتار انجام گرفت. اما پیمانکار به دلیل ماسه ای بودن زمین و در برداشتن هزینه، اقدام به فسخ قرارداد نمود و وجه بیشتری را درخواست کرد که این اقدام وی با مخالفت جهاد کشاورزی روبرو شده و به همان حالت رها شده است. وی آسفالت کوچه ها و معابر محلی را توسط بنیاد مسکن که جزء طرحهای اولویت اداره می باشد را خواستار شد.

DSCN2281 DSCN2282 DSCN2283 DSCN2288  DSCN2292 DSCN2296

About سردبیر ارشد

Check Also

سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیاردی برای احداث پالایشگاه صنعتی خون درگیلان

سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیاردی برای احداث پالایشگاه صنعتی خون درگیلان صرفه‌جویی ۶۲ میلیون دلاری با …