چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح سالن قطعه بندی و بسته بندی گوشت و مرغ تازه و منجمد در کشتارگاه مرغ پرسفید درسیاهکل

اختصاصی همای گیلان:همزمان بابزرگداشت هفته دولت باحضورفرزام صفت معاون اموراقتصادی استانداری،صوفی فرماندار،رنجکش مدیرکل امورجذب سرمایه گذاری استانداری وجمعی ازمسئولین ، سالن قطعه بندی،فرآوری و بسته بندی گوشت ،مرغ تازه و منجمد در کشتارگاه مرغ پرسفید شهرستان سیاهکل ، افتتاح و به بهره برداری رسید .


مهندس مهدی حاتمی مدیرعامل مرغ پرسفید سیمرغ در حاشیه این افتتاحیه به خبر نگار ما گفت : برای این طرح ۴۸ میلیارد ریال هزینه شده که ۳۰ میلیارد آن ثابت و ۱۸ میلیارد جاری است . وی افزود : این طرح تاکنون ۱۸۵ نفر اشتغالزایی داشته که با افتتاح این سالن اشتغال زایی آن به ۲۰۰ نفر رسیده است . مهندس حاتمی اذعان داشت : دو فاز دیگر در برنامه ما قرار دارد؛ یکی بهبود کیفیت بهداشتی مرغ که با افزایش طول آبچکان به میزان ۷۰۰ متر امکانپذیر خواهد شد .فاز بعدی، افزایش ظرفیت تونل انجماد و سردخانه نگهداری مرغ است که انشاالله به زودی با کمک مسئولین به بهره برداری برسد.
مدیرعامل مرغ پر سفید سیمرغ یادآورشد: ظرفیت قطعه بندی این طرح ۹۰۰ تن در ماه است . مهندس حاتمی اضافه کرد : در این کشتارگاه ، در یک بخش، کشتار را به صورت حق العمل کاری انجام می دهیم بدین معنی که کشتار گر ،مرغ را برای ما می آورد و ما مرغ را میکشیم . بخش دیگر ، از مرغداری خود مان مرغ را می آوریم کشتار می کنیم، همانجا قطعه بندی و به بازار عرضه می نماییم .وی خاطر نشان کرد: فعلا بازار فروش ما شهرهای فومن و رشت میباشد که با برنامه‌ریزی بعدی انشاالله بتوانیم در نقاط دیگر استان و تهران نیز بازار فروش داشته باشیم . مدیرعامل مرغ پر سفید سیمرغ تصریح کرد: البته این کار حتماً باید توسعه پیدا کند و هم حجم کار و هم تعداد پرسنل بالا برود البته در حال حاضر بازار کشش ندارد . مهندس حاتمی در خصوص اهمیت آبچکان اظهار داشت: آبچکان موجب پایین آمدن دمای داخلی مرغ و خالی کردن مرغ ها، از آبی که برای خنک کردن داخل آنهااضافه کرده بودیم ، می شود. وی توضیح داد: چون در آبچکان مرغ ها به صورت سر و ته می مانند آب آن ها خارج می شود که این امر موجب بهبود کیفیت مرغ ها شده و ماندگاری آنها را بالا میبرد. وی در رابطه با بحث پسماند اذعان داشت: مشکل ما در بحث خروج پودر گوشت بود که بو سوز نداشتیم که امروز کوره‌های بوسوز ساخته ایم که دیگر بو خارج نمی شود و از لحاظ زیست محیطی در حد استاندارد است .

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …