چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح شرکت تولیدی دستگاه های خشک کن محصولات کشاورزی برای اولین بار در سطح کشور در سیاهکل

اختصاصی همای گیلان: یک شرکت تولیدی دستگاه های خشک کن محصولات کشاورزی با هزینه کرد سیصد میلیون تومان در شهرستان سیاهکل افتتاح وبه بهره برداری رسید.
حسن زاده رئیس صندوق کار آفرینی امید در آئین افتتاح شرکت نوآوران بیان داشت: این شرکت با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیونی و کمک ۱۰۰ میلیونی صندوق کارآفرینی به بهره برداری رسیده است.
وی اظهار داشت : این شرکت تولید دستگاه های خشک کن غلات را در سطح شهرستان عملیاتی کرده و این دستگاه دارای حق اختراع می باشد.
حسن زاده با اشاره به اینکه این طرح برای ۵ نفر ایجاد شغل کرده اضافه کرد:امیدواریم اجرای این گونه طرح ها بتواند در راستای اهداف شهرستان برای ایجاد اشتغال ادامه یابد.
جعفرزاده معاون فرماندار سیاهکل نیز در این مراسم گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در دولت تدبیر و امید رخ داد حمایت از صنایع کوچک بود که در شهرک های صنعتی به طور خاص به مرحله اجرا درآمد.
وی از مسئولین شهرک های صنعتی نیز برای کمک و همکاری در ایجاد فضای مناسب برای پا گرفتن این گونه طرحها در شهرک صنعتی تشکر کرد.
جعفرزاده خاطرنشان کرد: این طرح نیز به نوعی یک نوآوری در حوزه کشاورزی بوده و دولت تدبیر و امید همواره ازاین گونه طرحها که می تواند ایجاد اشتغال کند حمایت می کند.
کریمی رئیس کارخانه نوآوران در حاشیه بهره برداری از این پروژه به خبرنگار ما گفت: اجرای این پروژه از سال ۹۱ آغاز شد و ۲ سال به طور آزمایشی فعالیت نمود تا در سال ۹۳ موفق به دریافت مجوز این محصول شدیم.
وی اضافه کرد : دستگاه های قدیمی برای خشک کردن با مصرف بالای برق و گاز همراه هستند که با ساخت این دستگاه مصرف برق و گاز و مدت زمان تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است.
کریمی ظرفیت این واحد را روزانه ۳ دستگاه دانست و بیان داشت: ۱۳ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.
رئیس این واحد تولیدی خواستار حمایت از تولید محصول داخلی شد و اظهار داشت:جلوگیری از ورود کالاهای خارجی و حمایت ازاین واحدهای تولیدی داخلی می تواند به توسعه و رشد کشور و همچنین ایجاد اشتغال کمک کند.
فاطمه علیدوست مدیر داخلی و مسئول مالی این شرکت در گفتگو با خبرنگار ما ضمن بیان اینکه این طرح با مشقت های بسیار به این مرحله رسیده افزود: این شرکت پروژه هایی همچون ساخت سورتر که هم اکنون از چین وارد میشود را در برنامه های خو دارد که در صورت حمایت مالی توسط مسئولین این طرح به اجرا درخواهد آمد و در این مکان تولید خواهد شد.
علیدوست همچنین خاطرنشان کرد: حمایت های دولت می تواند به ایجاد فضای اشتغال نیز کمک بسزایی کند و کاهش سطح بیکاری را به همراه داشته باشد.
مدیر داخلی شرکت نوآوران تاکید کرد:این دستگاه توانایی خشک کردن محصولاتی همچون حبوبات، ابریشم و شلتوک رانیز دارد.

photo_2016-08-28_21-25-40 photo_2016-08-28_21-25-51 photo_2016-08-28_21-25-56 photo_2016-08-28_21-26-08 photo_2016-08-28_21-26-12

 

About سردبیر

Check Also

معاون وزیر نفت در امور گاز: سهم گاز طبیعی در سبد انرژی کشور ۷۰ درصد است/ سهم ۸۳ درصدی نیروگاه‌ها از گازرسانی در ایران

معاون وزیر نفت در امور گاز:   سهم گاز طبیعی در سبد انرژی کشور ۷۰ …