چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح فاز اول مجتمع آبرسانی سردار شهید املاکی شهرستان لنگرود با حضور استاندار گیلان

اختصاصی همای گیلان: اولین فاز آبرسانی به ۱۷ روستای بخش اطاقور با نام مجتمع آبرسانی سردار شهید املاکی با حضور استاندار،معاون عمرانی استانداری، نماینده مردم شهرستان لنگرود،فرماندار ، مدیران شهرستان لنگرود و حضور پرشور مردم به بهره برداری رسید.
در این مراسم رنجبر مدیر عامل. شرکت ابفار استان گیلان ضمن اشاره به کلنگ زنی این پروژه بزرگ در شهریور ۹۳ گفت : خیلی خوشحالیم که با تلاش و همت والای همه دوستان فاز اول این پروژه بزرگ با آبرسانی به ۱۷ روستای بخش اطاقور امروز به بهره برداری رسید.
رنجبر افزود : برای آبرسانی به این ۱۷ روستا ۷۵ میلیارد ریال هزینه شده و ۳۵۰۰ نفر از اب شرب سالم برخوردار شده اند.
وی در ادامه بیان داشت: شاخص بهره مندی از اب روستایی در ابتدای دولت ۶۴ درصد بوده که هم اکنون به ۷۶ درصد رسیده است . در ابتدای دولت ۱۵۱۹ روستا از اب شرب آشامیدنی برخوردار بوده که این میزان تا پایان سال ۹۵ به ۱۷۷۶ روستا خواهد رسید.

رنجبر مدیر عامل. شرکت ابفار استان گیلان همچنین به وضعیت شهرستان لنگرود اشاره کرد و گفت :شاخص برخورداری روستاهای شهرستان لنگرود از اب شرب در ابتدای دولت ۷۲ در صد بوده که این میزان هم اکنون به ۸۴ درصد رسیده که از میانگین استاتی و کشوری بالاتر است.
در این مراسم لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: خیلی خوشحالیم که با همت همه عزیزان امروز مشکلی در زمینه اب روستایی در بخش جلگه ای شهرستان نداریم.
لاهوتی افزود:پروژه مجتمع آبرسانی سردار شهید املاکی با توجه به موقعیت کوهستانی بخش اطاقور از جمله پروژه های سخت شهرستان است که امروز با افتتاح ۱۷ روستای آن بخش عظیمی از ان افتتاح گردید و امیدواریم با همین سرعت و کیفیت بزودی شاهد آبرسانی به تمام روستاهای بخش اطاقور باشیم.
وی در ادامه خطاب به استاندار گفت:چهار باند شدن راه کومله به اطاقور و همچنین افتتاح ۴ سد پلاستیکی برای رفع کم آبی کشاورزان دو پروژه بزرگ شهرستان است که برای اتمام و افتتاح آن نیازمند مساعدت ویژه استاندار محترم است.
نجفی استاندار گیلان نیز اظهار داشت:میزان پروژه هایی که در لنگرود در حال شکل گیری است از یک سو نشان از هماهنگی مدیران شهرستان و دولت بودا و از سوی دیگر نشان از پیگیری مجدانه و حمایت های نماینده پر تلاش و دلسوز است.
نجفی بیان داشت:یکی از اقدامات مهم دولت در بحث واردات بی رویه برنج به کشور بوده که خدا را شاکریم این میزان به حداقل رسیده است.
وی اظهار داست: امروز شاخص گیلان نسبت به سال ۹۲ در همه زمینه ها رشد داشته و این نشان از همت و تلاش همه مدیران استان است.وظیفه ما جلب رضایت مردمی است که یقینا رضایت خداوند را به همراه دارد.

با کانال تلگرام همای خبر همراه باشید

About سردبیر

Check Also

اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی»

اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» اداره‌کل زندان‌های اصفهان: 🔹این زندانی محکوم هم‌اکنون و …