چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح نخستین سد لاستیکی گیلان در دهه فجر

همای گیلان: استاندار گیلان از افتتاح نخستین سد لاستیکی پس از سال‌ها در دهه فجر امسال در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: افتتاح نخستین سد لاستیکی گیلان در دهه فجر

 محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه مدیریت بحران گیلان با اشاره به تجربه خوب مهار بحران‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی در استان اظهار کرد: حضور مدیران در عرصه‌های مختلف موجب شده مردم با مشکل کمتری مواجه شوند.

وی با قدردانی از مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان، افزود: امروز شرایط ما با تلاش دست‌اندرکاران دیپلماسی کشور به سمت امید و بهبود است.

استاندار گیلان با بیان اینکه سال سختی را پشت سر می‌گذاریم، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری گزارش‌ها امیدوارکننده است و آمارها وضعیت را به سمت بهبود و رشد نشان می‌دهد.

نجفی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را سبب ایجاد حساسیت‌هایی خواند و بیان کرد: با توجه به امیدی که در کشور ایجاد شده برخی از کشورهای منطقه در حال شیطنت هستند و می‌خواهند شیرینی موفقیت‌های نظام را کاهش دهند.

وی بر دقت و نظارت بیشتر دستگاه‌های امنیتی و نظارتی بر امور تاکید کرد و گفت: برخی ممکن است به حساسیت‌ها دامن بزنند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به بهبود وضعیت آب کشاورزی در فصل زراعی آینده با توجه به بارندگی‌ها، اظهار کرد: دهه فجر امسال نخستین سد لاستیکی استان پس از سال‌ها افتتاح می‌شود.

نجفی از افتتاحی پروژه‌های مختلف عمرانی در دهه فجر امسال در گیلان خبر داد و یادآور شد: پروژه‌های افتتاحی به طور تجمیع در هفت شهرستان تعریف شده است.

* گازرسانی به ۲۰۰ روستای گیلان در دهه فجر

وی با بیان اینکه گازرسانی به ۲۰۰ روستای گیلان به طور هم‌زمان در دهه فجر افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: دهه فجر ۳۰۰ کیلومتر از آسفالت راه‌های روستایی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار گیلان افتتاح پروژه‌های مذکور را با توجه به کمبود منابع اعتباری عنوان کرد و افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی نیازمند زمان است.

نجفی همچنین با تاکید بر آماده‌باش نیروهای استانی و شهرستانی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه احتمالی، بیان کرد: در بحث آب کشاورزی در جلگه مشکل داریم.

وی به برگزاری دومین جلسه شورای کشاورزی گیلان در هفته آینده اشاره کرد و گفت: کشاورزان شخم زمستانه را جدی بگیرند.

* سپاه کمک‌یار خوبی برای دستگاه‌های اجرایی گیلان است

استاندار گیلان با اشاره به قابلیت‌های سپاه قدس استان، تصریح کرد: سپاه همیشه در کنار مسئولان گیلان بوده و با تدبیر و آرامشی که در آن وجود دارد کمک‌یار خوبی برای دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی فرصت صادراتی ایجاد شده به روسیه را ویژه دانست و اظهار کرد: باید از فرصت فراهم شده بیشترین بهره را ببریم.

نجفی با بیان اینکه گزارش هواشناسی گیلان نسبت به گذشته دقیق‌تر شده است، خاطرنشان کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تلاش بسیاری انجام داده اما ذخیره سوخت نیروگاه‌ها قابل قبول نیست و ذخیره سوخت نیروگاه‌ها از هشت روز به ۱۲ روز افزایش یابد.

استاندار گیلان با اظهار رضایت از اجرای طرح جامع شهر رشت، یادآور شد: اقدام خوبی در شهر رشت در حال انجام است و در این امر به شهردار کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط بسیار خوبی تا یک سال آینده در شهر رشت ایجاد می‌شود، اظهار کرد: شورای شهر رشت نیز باید اندیشه مذکور را داشته باشد.

نجفی خواستار استقرار بالگرد جمعیت هلال‌احمر در گیلان شد و افزود: وجود ۲۰ متقاضی برای چهار بالگرد بهانه‌جویی‌هایی را در تهران به وجود می‌آورد و در این زمینه باید تلاش بیشتری انجام شود.

استاندار گیلان با تاکید براینکه باید با مردم صادقانه برخورد شود، بیان کرد: قول‌های راه و شهرسازی استان در شهرستان‌ها باید اجرایی شود.

وی گیلان را استانی بحران‌زا به دلیل حوادث غیرمترقبه طبیعی عنوان کرد و گفت: آمادگی لازم  و مدیریت قوی باید در دستگاه‌های مختلف وجود داشته باشد و اجازه ندهیم فرصت‌ها تبدیل به بحران شود.//فارس

 

About سردبیر

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …