چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح پروژه‌های گیلان توسط رئیس جمهور

همای گیلان: ستاندار گیلان گفت: تعدادی از پروژه‌های عمرانی گیلان از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

خبرگزاری فارس: افتتاح پروژه‌های گیلان توسط رئیس جمهور

 محمدعلی نجفی دقایقی پیش در مراسم افتتاح چهار طرح صنعتی این شهر با تبریک دهه مبارک فجر، اظهار کرد: تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران موجب تنگناها و مشکلات زیادی شده بود.

وی تعطیلی سوئیفت‌ها، قطع شدن ارتباط با دنیا، تورم ۴۰ درصدی، وجود دروازه‌های باز برای واردات بی‌رویه اجناس بی‌کیفیت، قاچاق کالا و… را از جمله مشکلات تولید کنندگان در زمان تحریم عنوان کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز با تدبیر و اندیشه فرزندان کشور مشکلات موجود در حال برطرف شدن است، تصریح کرد: فردا از طریق ویدئو کنفرانس با مراسم افتتاح پروژه‌های کشوری ارتباط برقرار می‌کنیم.

وی چند پروژه گیلان را جزو پروژه‌های مهم برای افتتاح فردا ذکر کرد و یادآور شد: این پروژه‌ها همزمان در کشور توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه امروز بودجه‌های کشور شفاف شده است، تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت نفت و فشار وارده به کشور، هنوز سختی کار داریم.

وی با تصریح بر اینکه صنعتگران با توجه به شرایط سخت توانستند مقاومت کنند و روی پای خود بایستند، یادآور شد: تنگناهایی در صنعت داشتیم و یکی از آنها تحریم‌های ناجوانمردانه بوده است.

استاندار گیلان در ادامه بر شفاف‌سازی اعضای هیئت مدیره شهر صنعتی رشت تأکید کرد و گفت: از عملکرد هیئت مدیره شهر صنعتی رشت راضی نیستم.

گیلان قطب تولید سلولز در کشور می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در مراسم مذکور با تأکید بر حمایت از مدیران با ایده و خوش‌فکر در دوران پساتحریم، گفت: امروز در گیلان پروژه‌هایی افتتاح می‌شود که در گذشته تنها آرزویش را داشتیم.

علی منتظری با اشاره به وجود پسماندها و ضایعات کشاورزی در گیلان، این استان را نیازمند توسعه صنایع سلولزی دانست و گفت: تا دو سال آینده گیلان به قطب تولید سلولز کشور تبدیل می‌شود.

وی افتتاح کارخانه‌های کنسانتره میوه، اجرای طرح دانش‌بنیان تولید خمیر کاغذ از ضایعات کشاورزی، صنایع سلولزی و … را از مهم‌ترین طرح‌های افتتاح شده گیلان در دهه فجر عنوان کرد.

فرماندار رشت نیز در مراسم مذکور با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی، گازرسانی، آبرسانی و … در گیلان، گفت: امروز در گیلان در بخش گاز رسانی ۳۰ درصد افزایش موفقیت داشته‌ایم و میزان رشد موفقیت در اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی ۱۲ درصد و در بخش اجرای طرح هادی ۱۵ درصد افزایش داشتیم.

سید عیسی مهدوی، افزایش تولید اشتغال و کشاورزی را موجب رونق اقتصادی در گیلان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع ورق ایران نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: تولید مانند نوزادی است که ابتدا متولد شده و سپس رشد می‌کند.

بیژن امینی تصریح کرد: هر شرکتی که توان صادرات نداشته باشد محکوم به فناست و تولید باکیفیت جهانی و قیمت جهانی هدف ما است.//فارس

 

About سردبیر

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …