چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح پروژه ملی پرورش ماهی در قفس در منطقه انبارسر بندرکیاشهر

همای گیلان: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: امسال تمام برنامه‌های دولت بر پایه عملیاتی کردن اقدام در حوزه اقتصاد مقاومتی متمرکز شده است.

حجت‌الاسلام مجید انصاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال تمام برنامه‌های دولت بر پایه عملیاتی کردن اقدام در حوزه اقتصاد مقاومتی متمرکز شده است.

eqwe

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۵ بر پایه اقتصاد مقاومتی است، افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی زیر نظر معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یکی از برنامه محوری مهم دولت را امنیت غذایی و افزایش تولید در این عرصه عنوان کرد و گفت: امروز از طرح‌های پرورش ماهی در قفس در گیلان بازدید کردیم، طرح‌های توسعه‌ای بسیار خوبی است.

وی با تصریح بر اینکه امروز از طرح احیای تالاب انزلی بازدید کردیم، خاطرنشان کرد: بازدید از طرح‌های جنگلداری گیلان از جمله اهداف سفر به این استان است.

انصاری تامین مواد غذایی با استفاده از توان داخلی و بخش‌خصوصی را در دستور کار دولت دانست و یادآور شد: از ظرفیت موجود در شمال و جنوب کشور در این زمینه استفاده می‌کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۸ قفس پرورش ماهی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان در اجرای این پروژه به کار گیری شده است افزود : این طرح با ظرفیت ۵۰۰ تن ماهی کپور دریایی از ماهیان بومی دریای خزر  در سال می تواند در اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۵۰ تا ۸۰ نفر  موثر باشد.

دکتر محمد علی نجفی افزود : یکی از اهدافی که می توان مسائل اشتغال را در سواحل دریا دنبال کرد ایجاد پروژه هایی از نظیر پرورش ماهی در قفس می باشد که این گام با استفاده ار تکنولوژی و تجربه کشور ها مسمر ثمر بوده تا زمینه اشتغال پایدار را در سواحل حاشیه دریای خزر به وجود آورد.

وی تصریح کرد : ۳ استان گلستان ، مازندران و گیلان در نشستی بحث پرورش و احیای ماهیان خاویاری را با پایلوت استان گیلان اقدام کنند.

لازم به یادآوری است اجرای طرح پرورش ماهیان در قفس در فاصله ۶ کیلومتری دریا به ساحل در منطقه سواحل انبارسر در مساحتی ۴هزار متر راه اندازی شده است.// جلال شرق

qweqwe Untitled-1

About سردبیر

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …