چاپ مطلب چاپ مطلب

بخشدار رودبنه در مراسم افتتاح پروژه های دهه فجر گفت: دراین ایام با افزایش ۳۰۰ درصدی تعداد پروژه ها مواجه ایم که برای انها اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۲۰میلیون تومان هزینه شده است

بخشدار رودبنه در مراسم افتتاح پروژه های دهه فجر گفت: دراین ایام با افزایش ۳۰۰ درصدی تعداد پروژه ها مواجه ایم که برای انها اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۲۰میلیون تومان هزینه شد

اختصاصی همای گیلان، سید محمد علوی بخشدار رودبنه در مراسم گلباران مزار شهدای رودبنه گفت: دهه فجر را با گلبارن نمودن مزار شهدا آغاز نمودیم و با تلاش دوستان و کمیته برنامه ریزی برنامه های افتتاحیه راپیش بردیم و پروژه های بخش رودبنه را بصورت متمرکز در روستاهای پایین محله رودبنه خواهیم داشت .
وی اظهار داشت: تعداد پروژه های قابل افتتاح در سال گذشته ۳ و در سال جاری با افزایش ۳۰۰ درصدی به ۹ عدد رساندیم که این پروژه ها باافزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته که یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان بوده اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۲۰میلیون تومان هزینه شد.
وی در ادامه اظهار داشت: از نظر فرصت شغلی با افزایش ۱۱۲ درصدی شامل اشتغال در حین انجام پروژه و بعد از بهره برداری مواجه بودیم و طبق پیش بینی انجام شده ۳الی ۴ پروژه برعهده ی خود بخشداری از محل دهیاری ها و اداره کل سازمان روستایی استانداری می باشد.
علوی به تشریح پروژه ها پرداخت و گفت: پروژه راه روستایی داخل محله با طول ۳۶۰ متر که در تابستان سال جاری با اعتبار ۶۷ میلیون تومان اجرا گردیده بود از محل اعتبارات دهیاری ها افتتاح رسید.
بخشدار رودبنه تصریح کرد:در روستای مهدی آباد، سامان دهی و احیای نهر و تعریض جاده از اعتبارات دهیاری و مردمی به صورت دو منظوره (احیای نهر برای آب های کشاورزی و بازار) که در راستای اجرای طرح هادی با مشکل تعریض و رفت و آمد مواجه بود در ماه گذشته با طول ۱۰۰-۱۵۰ متر با اعتبار ۱۲ میلیون تومان به غیر از روشنایی که از محل تجهیز تامین شد در این ایام افتتاح گردید
وی خاطر نشان کرد: پروژه روشنایی معابر روستایی، در روستای شیر جوپشت با ۶۰۰ متر در مسیر اصلی و ۳۰۰ متر در مسیرفرعی روستا از اعتبارات دهیاری و اهالی روستا در ماه گذشته با مبلغ ۱۸ میلیون تومان تامین بودجه شددر این دهه مبارک افتتاح گردید.
بخشدار رودبنه یادآور شد:جمع آوری آب های سطحی به طول ۴۷۰ متر از اعتبارات دهیاری ها با انعقاد قرارداد با پیمانکار-با پیمان اولیه ۲۵ میلیون تومان و اضافه کارهای پیش آمد که شامل افزایش طول مسیر و طول لوله بود- ۲۵ درصد میزان قرارداد افزایش یافت از دیگر پرژه های این بخش بود که افتتاح گردید.
پروژه برق نیز در این روستا انجام گرفته است
علوی اضافه کرد:پروژه بعدی پیش بینی شده در این روستا روکش آسفالت می باشد که با مذاکرات با فرماندار و راهداری انشالا سال آینده در برنامه ما قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد:پرورش ۳۰۰ قطعه ای بوقلمون گوشتی در روستای لاکمه سر با سرمایه گذاری حدود ۷۰۰ میلیون تومان در زمینی در حدود ۴ هزارمتر و بنای مسقف ۷۵۰ متری از دیگر پروژه های قابل افتتاح این ایام بود که با دستان مبارک فرماندار شهرستان به بهره برداری رسید.

وی در پایان گفت: تقویت برق روستای حسنبکنده با ترانس ۵۰ و هزینه کرد ۱۱۰ میلیون تومانی جهت خریداری کابل خودنگهدار از دیگر پروژه های بود که افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

 

 

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …