چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح پروژه های شهرداری لنگرود با حضور معاون عمرانی و توسعه روستایی وزیر کشور

اختصاصی همای گیلان:با حضور معاون عمرانی و توسعه روستایی وزارت کشور پروژه های شهرداری لنگرود شامل، پروژه نوسازی و باز آفرینی محوطه پل خشتی ،پارک آزادی و پروژه لوله گذاری خیابان امام خمینی (ره)افتتاح شد و بطور رسمی به بهره برداری رسید.

باز سازی و باز آفرینی محو طه پل خشتی

در مراسم افتتاحیه این پروژه ها که مدیران کل میراث فرهنگی ،راه و شهرسازی و مدیرکل شهری استانداری گیلان ،نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ،سرپرست فرمانداری ،اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسولین شهرستان لنگرود حضور داشتند ،مهندس سید مهدی رجایی، شهردار لنگرود گفت :ما در دوره پنجم شورای اسلامی شهر لنگرود برنامه های کوتاه مدت ،میان مدت و دراز مدت را در قالب چند برنامه تعریف نمودیم که از جمله باز سازی و باز آفرینی محو طه پل خشتی بوده است .

شهردار لنگرود افزود :پل خشتی یکی از آثار تاریخی متعلق به دوران صفویه است و به ثبت ملی رسیده که متاسفانه به دلیل فضای نامناسبی که در جوار این پل به وجود آمده بود این بنا تاریخی به فراموشی سپرده شده بود بنابراین با هماهنگی میراث فرهنگی واداره کل مسکن وشهرسازی طرح باز آفرینی پروژه را استارت زدیم که امروز شاهد افتتاح فاز اول آن هستیم.

اجرای لوله گذاری از شهرداری تا پل خشتی

وی سپس به پروژه لوله گذاری خیابان اصلی (خیابان امام خمینی )شهر لنگرود اشاره نمودو گفت:متاسفانه در شهر لنگرود در هنگام بارندگی شدید شاهد آبگرفتگی در خیابان اصلی و کوچه های مجاور بودیم که با لوله گذاری به طول ۱/۵کیلومتر از شهرداری تا پل خشتی این مشکل رفع گردید.

شهردار لنگرود ضمن قدر دانی ا ز مهندس لاهوتی ،نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در خصوص جذب اعتبارات لازم جهت اجرای این پروژه به فاز دوم پروژه باز آفرینی محوطه پل خشتی اساره کرد وگفت در فاز دوم این پروژه میدان اصلی شهر سنگ فرش کامل میشود و در فاز سوم آن هم مسیر پل خشتی به سمت آقا سیدحسین ، یکی از بقاع متبرکه قدیمی شهر لنگرود سنگفرش خواهد شد .

باز آفرینی باغ ملی لنگرود

رجایی در ادامه سخنان خود به باغ ملی اشاره کرد و گفت :باغ ملی لنگرود فضایی بود که همه مردم لنگرود از آن خاطره دارند و یک پارک ۶ هزار متری است که در وسط شهر واقع شده و متاسفانه بیش از ۲۰ سا ل بود که بازسازی شده بود که از بدو ورود خود باز آفرینی این پارک را نیز در دستور کارخود قرار دادیم.

اجرای آسفالت ۱۰۰ هزار متر مربع از سطح شهر لنگرود

شهردار لنگرود همچنین حجم بالای اجرای اسفالت در سطح شهر لنگرود دراین دوره از شورا اشاره کرد وافزود:در سال گذشته ۱۰۰ هزار متر مربع وامسال نیز ۱۵۰هزار متر مربع از سطح شهر لنگرود آسفالت شده است.
کهذاین اعداد برای یک شهر ۸۵هزار نفری واقعا عدد بزرگی است.

وی درادامه بابیان اینکه ۸۰ درصد از پیاده رو های سطح شهر لنگرود دراین دوره نوسازی شده است به کارخانه کمپوست لنگرود اشاره کرد وگفت :به جهت ساماندهی پسماند شهری کارخانه کمپوست در محل دفن زباله در مادیان گوابر اطاقو احداث میشود و هم اکنون در صددیم تا تجهیزات آن رانصب کنیم .

شهردار لنگرود خاطر نشان کرد :اگر نسبت به تخصیص اعتبارات لازم نسبت به اجرای تکمیل پروژه عنایت شود تا پایان سال ۹۸ فاز اول پروژه افتتاح می شود .

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی کشور : شهرداری ها و دهیاری ها خاک ریز اول اعتماد مردم هستند

در ادامه این مراسم معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی کشور با بیان اینکه شهرداریها و دهیاری ها خاک ریز اول اعتماد مردم هستند گفت :اگر این نهاد های غیر دولتی نتوانند به عنوان حلقه اول مطالبات مردم در شهر ها و استانها خوب عمل کنند اعتماد سازی صورت نمیگیرد .

جمالی نژاد درادامه افزود :این کار ارزشمندی که شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود با امکانات اندک در سالی که اکثر ادارات و شهرداری ها با مشکلات مالی مواجهند انجام داده اند جای بسیار تقدیر و تشکر دارد چرا که اگر در محلات و شهر های کوچک وبزرگ کارهای ارزشمند انجام شود سبب تعلق خاطر مردم به آنجا شده و اعتماد عمومی را افزایش میدهد که خود سبب وفاق اجتماعی ودر نهایت افزایش امنیت ملی واجتماعی خواهد شد.

مهرداد لاهوتی ازآغاز به کار تصفیه فاضلاب شهر لنگرودخبر داد

در پایان نیز مهندس مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از آغاز اجرای احداث پروژه تصفیه فاضلاب شهر لنگرود در آینده نزدیک خبرداد و گفت :در حال حاضر فاضلاب شهر که وارد رودخانه میشود منظره خیلی بدی ایجاد کرده که با راه اندازی تصفیه فاضلاب لنگرود این مشکل حل خواهدشد ./باکانال همای خبر همراه شوید

خبرنگار :زهرا رگان

 

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …