چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح پروژه گازرسانی دهستان خرارود با حضور استاندار گیلان

اختصاصی همای گیلان: فرماندار شهرستان سیاهکل ضمن گرامیداشت ۳۸ مین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، امروز را یکی از با ارزشترین روزهای انقلاب اسلامی دانست.
اسلامی افزود: با همت مسئولین شهرستانی و استانی و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید در دهه فجر ۹۵ تعداد ۴۴ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان را بهره برداری برسانیم.


وی تامین روشنایی سیاهکل به سنگر با ارزش ۵هزار میلیون ریال،تامین مسکن مددجویان به ارزش ۴۵۰۰ میلیون ریال، گاز رسانی به ۱۶ روستا با اعتبار ۶۰ هزار میلیون ریال، حفر یک دهنه چاه برای تامین آب شهر سیاهکل با اعتبار ۱۱۵ میلیون ریال ، حفر یک دهنخ چاه در شهر دیلمان به ارزش ۱۳۷۰ میلیون ریال، تامین آب آشامیدنی به ارزش ۴۵۰۰ میلیون ریال، تقویت و توسعه شبکه برق به ارزش ۴۸۰۰ میلیون ریال را از جمله پروژه هایی دانست که در دهه فجر در سیاهکل به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار سیاهکل در ادامه بیان داشت: ارائه خدمات زیر ساختی به مردم ، نشاط ، سرزندگی، رفع محرومیت و اشتغال را با خود همراه دارد .
وی در خصوص شاخص های بهره مندی از آب روستایی در این دولت گفت: در ابتدای این دولت شاخص بهره مندی ۶۵ درصد بود که امروز به ۷۵ درصد رسیده است، در بخش آب شهری نیز به ۱۰۰ درصد رسیده ایم، شاخص بهره مندی در برق روستایی نیز به شاخص ۹۹ درصدی رسیده ایم و در حوزه گازرسانی در سال ۹۲ شاخص بهرمندی شهرستان ۴۲ درصد بوده که امروز به ۷۶ درصد رسیده است و تا پایان سال ۹۶قطعا این سیاهکل را به عنوان شهرستان سبز معرفی خواهیم کرد.
اسلامی اضافه کرد: بهره مندی از راه روستای ۴۳ درصد است که تا پایان سال به ۴۸ درصد خواهیم رسید.
وی در ادامه از زحمات و حمایت های نجفی استاندار گیلان و نیکفر نماینده مجلس در راستای اقدامات موثر برای توسعه شهرستان تشکر کرد.

نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در این مراسم ضمن تشکر از عنایتی که به شهرستان سیاهکل داشته بیان داشت: این شهر یکی از شهرهای عقب مانده از مسیر توسعه است وشاید به دلیل وسعت بالای سیاهکل اعتبارات به آن تعلق نگرفت که جا دارد توجه بیشتری به آن صورت گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از اساسی ترین مشکلات مردم در روستاها تملک منابع طبیعی به زمین های مردم ومصادره کردن زمینهایی که از نسل های گذشته در آن زندگی میکردند و امروز منابع طبیعی خود را مالک آن ها میداند و نیازمند مساعدت استاندار محترم می باشد.

نیکفر با بیان اینکه از استاندار تقاضا دارم تا شرایط احداث یک زمین و سالن ورزشی برای مردم دهستان خرارود فراهم شود افزود: در زمینه آب شرب سیاهکل نیز با دستور وزیر و همراهی استاندار پروژه های تامین آب نیز به زودی آغاز خواهد شد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با اشاره به اینکه ۳ افتخار نصیب سیاهکل شده است اضافه کرد: برچیده شدن تمام قلیان سراها، کسب مقام اول در سرشماری اینترنتی در استان گیلان که حاصل همراهی خوب مردم با مسئولین بوده و اینکه در دولت الکترونیک مصرف کاغذ در شهرستان به حداقل رسیده است.

جمشید ظهیری مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: از حضور سبز و گرم استاندار محترم که در تمامی مراسمات همراه ما بودند تشکر ویژه دارم.

ظهیری اضافه کرد: بر اساس تصمیمات مجلس شورای اسلامی و تصویب هیات وزیران ، گازرسانی به روستاهای کشور آغاز شد، این طرح توسط دولت تدبیر و امید در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست، توسعه عدالت اجتماعی و تامین انرژی پاک برای تمامی اقشار جامعه، تعریف گردید که مورد تایید شورای اقتصاد قرار گرفت .

وی اضافه کرد : بنا بر برنامه ریزی وزارت نفت بنا شد در اجرای این طرح ۷۰ هزار خانوار روستایی گیلان از نعمت گاز برخوردار شوند که خوشبختانه با تدبیر استاندار محترم همراهی دیگر مدیران استان در حالی که بسیاری از استان ها از پیشرفت کار در استان متعجب بودند توانستیم در استان بالغ بر ۱۰۰ هزار خانوار روستایی را از نعمت گاز برخوردار کنیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان همچنین خاطر نشان کرد : با اجرای فاز دوم پروژه گازرسانی امکان بهره مندی ۲۰ هزار خانوار روستایی دیگر تا پایان سال ۹۶ در گیلان از نعمت گاز وجود دارد.

ظهیری در ادامه با بیان اینکه طی ۲۰ سالی که از پروژه های گازرسانی در سیاهکل می گذرد ۴۰درصد از روستاهای سیاهکل گاز دار شدند و در ۳ سال از دولت تدبیر و امید توانستیم این برخورداری را به ۷۹ درصد برسانیم اظهار داشت:  ۲۴ روستای سیاهکل در دهه مبارک فجر با اعتباری بالغ بر ۹۱ میلیارد ریال از نعمت گاز برخوردار شدند و پس از نصب انشعابات بازسازی راه های روستای در قالب آسفالت انجام خواهد شد.

 

هنمچنین به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان محمدعلی نجفی  در اولین روز ار دهه مبارک فجر در مراسم افتتاح گاز رسانی به ۲۴ روستا و در خرارود سیاهکل افزود : از اینکه امروز و در کنار شما مردم عزیز و کارگزاران شما شاهد پیشرفت و آبادانی محل سکونتان هستیم بسیار خوشحالم.

وی با بیان اینکه این مسجد را که در حال سخنرانی هستم ۳۰ سال پیش خودم افتتاح کردم،  ادامه داد : عمر انسان به مثابه یک لحظه می‌گذرد و آنچه اهمیت پیدا می‌کند خدمت به مردم در کنار محبت، دوستی و عشق است.

دکتر نجفی با بیان اینکه ۳۰ درصد از پروژه‌های گاز رسانی دهه فجر در سیاهکل افتتاح شده تصریح کرد : برای اجرای این طرح‌ها ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد و شاخص گاز رسانی شهرستان را به ۷۹ درصد رساند.

وی افزود : اول انقلاب هیچ روستایی گاز نداشت اما با همت دولت‌های مختلف هم اکنون شاخص گاز رسانی در استان گیلان از ۶۳ درصد به ۹۳ درصد در دولت تدبیر و امید ارتقا پیدا کرده است

دکتر نجفی گفت : در سایر حوزه‌ها هم پیشرفت خوبی داشته‌ایم و همچنان اقدامات خوبی در حال صورت پذیری است.

دکترنجفی با اشاره به توصیه امام راحل و رهبر معظم انقلاب  مبنی بر لزوم شفاف سازی و گزارش عملکرد برای مردم خاطر نشان کرد : لازم است خدمات دولت به خوبی برای مردم تبیین شود واین وظیفه کارگزاران است.

استاندار گیلان به فضای خوب اقتصادی کشور که در سایه توافقات هسته‌ای و موضوع برجام بدست آمده اشاره و اظهار کرد : باید از این فضا برای جذب هر چه بیشتر سرمایه گذار به کشور استفاده کنیم.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات و خدمات موثر کارگزاران و مدیران شهرستانی و استانی بر ادامه این روند تأکید و خاطر نشان کرد : بنده با تمام ظرفیت در کنار شما هستم.

دکتر نجفی در پایان باتوجه به توفیقاتی که در حوزه‌های مختلف شهرستان سیاهکل بروز و ظهور کرده است، تصریح کرد : کمک می‌کنیم تا سیاهکل توسعه بیشتری یابد.

About سردبیر

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …