چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح چندین پروژه در بخش دیلمان در پنجمین روز از دهه مبارک فجر

اختصاصی همای گیلان:بخشدار دیلمان از جهش پروژه های بخش دیلمان در دهه فجر خبر داد

بخشدار دیلمان طی گفتگویی به خبرنگارما در خصوص پروژه های افتتاحی این بخش در ایام الله مبارک فجر گفت : این پروژه ها شامل اسفالت روستاهای بندبن ٬ کشتی گیر چاک ٬ میان مرز و پله شاه و نیز دو کیلومتر روکش زوستای بابا ولی به عین شیخ به طول ۱۷ کیلومتر ٬ احداث یک دهنه پل در روستای بندبن به چشناسرو شاه شهیدان – که دغدغه چندین ساله مردم بوده- با صرف هزینه ۳ میلیاردو صد تومان می باشد .حسین یکتا ادامه داد : در این ایام مبارک ابیاری تحت فشار و کم فشار برای مزارع روستاهای گیلارکش ٬ وسمه جان ٬ توکام ٬ قشلاق ٬ یسن و کمنی با اعتباریک میلیارد تومان انجام خواهد شد .وی ابرسانی شهر دیلمان درفاز اول و دوم به میزان دو میلیارد و صد و شصت تومان را از دیگر پروژه های افتتاحی دراین ایام خواند و افزود : گاز رسانی به روستاهای جلیسه ٬ پیشکلیجان بالا وپایین ٬ توکام و تاریک دره با مبلغ یک میلیارد تومان و ابرسانی به روستاهای پیرکوه بالا و پایین ٬ کلاک و ملا محله باهزینه ۳۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه های ماست که در دهه مبارک فجر افتتاح یا به بهره برداری می رسد .

رئیس آب و فاضلاب روستایی سیاهکل از گام بلند آبفار در آبرسانی به بخش دیلمان خبر داد

رئیس آب و فاضلاب روستایی سیاهکل ضمن تبریک ایام مبارک دهه و فجر و تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: در اولین سفر مهندس رنج ور مدیر عامل  آبفار گیلان به روستای پیر کوه وعده های همچون ساخت مخازن ملا محله، پیرکوه و تعویض لوله شبکه داخلی گرماور، گولک و میکال داده شد که با توجه به مشکل آب ،ساخت مخزن پیرکوه و بعد کلاک و ملامحله در اولویت قرار گرفت و اکنون آماده بهره برداری می باشد.

مهندس یاسر علیزاده افزود: این مخزن را می توان به شبکه داخلی پیر کوه وصل کرده و مشکل کلاک را نیز حل نمود.

وی عنوان کرد: در روستای ملا محله یک مخزن ۱۰۰ مترمکعبی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم که به دلیل شرایط جوی فعلا تعطیل گردیده و انشا الله در اوایل سال جاری به اتمام خواهد رسید

وی در خصوص مخزن ۳۰۰ مترمکعبی اذعان داشت: این مخزن از چاه، چاک رود منشعب می شود که این چاه به ۹ روستای چاک رود، بنه زمین ، پیرکوه،پیرکوه پایین ، ملا محله، کلاک،گرماور، گولک و میکال آب رسانی می کندو با ۲۰ لیتر در ثانیه ۲۰۰۰خانوار را آبرسانی می کند.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: در سال آینده مهندسی مجدد در خصوص پمپ ها و طراحی آنها خواهیم داشت تا مردم در فصل تابستان به مشکل برخورد نکنند.

در ادامه افتتاحیه فرماندار سیاهکل گفت: ما سعی بر آن داریم تا قول هایی را که به مردم داده ه ایم را اجرایی کنیم وتلاش لازم را جهت اتمام آن انجام دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تله متری بودن مخازن بخش مهم و ضروری می باشد که به صورت اتومات و بدون دخالت دست انسان ها، پمپ ها را بالا و پایین خواهد کرد و اگر منبعی خالی شد آنرا سریع پر کرده و همه را بالانس خواهد نمود.

مدیر جهاد کشاورزی سیاهکل در آیین افتتاح طرح های آبیاری تحت فشار و کم فشاردردیلمان گفت : خدمات دولت تدبیر وامید برای باغات کشاورزی در این بخش بی سابقه می باشد

مدیر جهاد کشاورزی سیاهکل ضمن خیر مقدم به فرماندار ، مسئولین و حاضرین در جلسه و گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار گفت: طرح انتقال آب کشاورزی در ۳ روستای تکام، وسمه جان پایین و گیلارکش به طول ۷٫۷ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۴۰ میلیون تومان می باشد که به صورت نمادین مراسم افتتاحیه در روستای تکام برگزار می شود.

مهندس بهزاد کوهستانی در ادامه اظهار داشت: طرح های آبیاری تحت فشار و کم فشار در اکثر روستا های دیلمان در دست اجرا می باشند این طرح هم در حال حاضردر روستاهای یرشلمان، گیلارکش با ۲۶۰ هکتار و با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان در مراحل پایانی قرار دارداما در روستای قشلاق با ۱۴۰ هکتار و ۶۸۰ میلیون تومان اعتبار در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: ۳ طرح آبیاری تحت فشار و کم فشار نیز مصوب و آماده انعقاد قراداد می باشد که شامل آسیابر ۱۸۰میلیون تومان،سیاه کاربن ۱۷۰ میلیون تومان ، یسن ۲۰۰ میلیون تومان است  و طرح های پیشکیلجان ، میکال، هفت بند و عین شیخ نیز در دست طراحی قرار دارند.

وی بیان کرد: ۱۶۵ هکتارمربوط به طرح انفرادی افراد است که جهت اجرا در باغ تک تک افراد فرستاده شده اند.

وی از زحمات فرماندار سیاهکل تقدیر و تشکر کرد و عنوان نمود: ما با مشکل مجوز برداشت آب مواجه بودیم و مهندس اسلامی با پیگیری و تلاش های خود این مشکل را رفع نمود و با اخذ مجوزبرداشت آب، بیش از میلیارد ها تومان از طرح های آبیاری تحت فشار بر منطقه دیلمان پیرکوه در دست اجرا داریم.

مهندس کوهستانی در پایان تاکید کرد: این پروژه یک اثر ماندگار به همت فرماندار برای کشاورزان این منطقه می باشد و باعث حفظ و پایداری تولید و همچنین استفاده بهینه از مصرف آب می گردد که راندمان مصرف آب را به بیش از ۹۵ درصد می رساند و گامی مهم جهت افزایش تولید و اشتغال می باشد.

رئیس اداره گاز سیاهکل در مراسم افتتاح گاز رسانی در روستا جلیسه گفت: با گازدار شدن ۱۶ روستای دیگر تا سال ۹۷ شهرستان سیاهکل به عنوان شهرستان سبز معرفی خواهد گردید

رئیس اداره گاز سیاهکل ضمن خیر مقدم به فرماندار و حاضرین در جلسه در مراسم افتتاحیه گازرسانی که به صورت نمادین در روستای جلیسه برگزار شد گفت: این روستا جز ۳۸ روستای گازدار دیلمان و۱۱۲ روستای گاز دار در شهرستان سیاهکل می باشد و با گازدار شدن ۱۶ روستای دیگر تا سال ۹۷ شهرستان سیاهکل به عنوان شهرستان سبز معرفی خواهد گردید.

مهندس منعمی افزود: ۴ روستا ی که در این ایام گاز دار شدندشامل جلیسه،پیشگل جان بالا و پایین و همچنین تاریک دره  می باشد که روستای جلیسه به صورت نمادین جهت افتتاح انتخاب گردیده است.

وی عنوان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد تومان ،با انجام  ۲۳ کیلومتر اجرای شبکه و ۳۰۵ انشعاب به بهره برداری رسیده است.

وی در پایان بیان داشت: بعد از انشعاب پذیری تمام کنتورها نصب می شوند و اهالی روستا می توانند ازاین نعمت بهرمند شوند.

فرماندار سیاهکل در ادامه افتتاحیه گفت: تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه سبب شده است تا کارها با جدیت بیشتر و رعایت اصل نظام و ارکان دین انجام گیرند.

مهندس اسلامی  افزود: خدمات رساندن به این روستاها به دلیل صعب العبوربودن و مشقت  زندگی و همچنین سرمای زیاد وظیفه ما می باشد و مطمین باشید که مشکل فاضلاب و آب را برای این منطقه پیگیر هستیم و مشاور انتخاب شده نیز از همین روستا می باشد و امیدواریم خدمات مورد رضایت شما باشد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About سردبیر ارشد

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …