چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح کارگاه فرش بافی محمدابراهیم جهان آرا

اختصاصی همای گیلان:کارگاه تولیدی فرش دست باف با سرمایه گذاری محمد ابراهیم جهان آرا صبح امروز ، با حضور فرماندار سیاهکل و زیرک معاون بازرگانی داخلی صنعت ،معدن وتجارت مسئولین شهرستانی افتتاح شد.

DSCN4811
قلی پور مبرهن رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت شهرستان سیاهکل در مراسم افتتاح این کارگاه گفت: هم اکنون در سطح شهرستان سیاهکل ۳۳۰ بافنده فرش در حال فعالیت هستندو سالیانه ۱۰۱۶ متر مربع تولید فرش داریم.
وی افزود: از ۳۳۰ نفری که حوزه بافت فرش فعالیت دارند حدود ۳۱۵ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی  قرار گرفته اند.
قلی پور همچنین عنوان کرد: تولید فرش در سیاهکل شامل ، تابلو فرش زرنیم ، فرش های ۶ متری ، ۱۲ متری ،۲۴ متری وحتی ۶۰ متری می شود.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت سیاهکل با بیان اینکه ما تولید کنندگانی داریم که در نمایشگاه های بین المللی شرکت می کنند اضافه کرد: سیاهکل یکی از قطب های تولید فرش نام گرفته و امیدواریم با حمایت هایی که دولت در این بخش انجام می دهد، بتوانیم این ظرفیت ها را به بالقوه تبدیل کنیم .
وی همچنین خاطر نشان : آقای جهان آرا یک سالن بافندگی فرش دیگر هم در متراژ ۳۲۰ متر مربع در دست احداث دارد که با راه اندازی این سالن ، سالیانه ۵۰۰ متر مربع فرش تولید خواهد شد و اشتغا حدود ۵۰ نفر را به همراه خواهد داشت.
رحیم حیدری فرماندار سیاهکل هم در این مراسم گفت: توسعه صنایع در یک منطقه ، اگر با توجه به زمینه های موجود در آن منطقه باشد ماندگار خواهد بود.
وی یاد آور شد: فرش یکی از صنایع ایی است که با روحیات مردم این منطقه گره خورده است.
فرماندار سیاهکل در پایان گفت: رویکرد دولت این است که با ایجاد تسهیلات و برنامه های مورد نظر ایجاد اشتغال را در حوزه های مربوط به بومی سازی تقویت کند.

DSCN4827 DSCN4806  DSCN4815 DSCN4817 DSCN4823

About سردبیر ارشد

Check Also

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود/ شوراها نهادهای …