چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح ۲۴۵ پروژه با اعتبار ۳۴۵میلیارد در رشت طی دهه فجر

همای گیلان:سید عیسی مهدوی در نشست برنامه ریزی و هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه فجر که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب و شهدای گلگون کفن اسلام هتاکی نشریه فکاهی شارلی ابدو به ساحت پیامبر گرامی اسلام را محکوم کرد و افزود: از ۲۴۵ پروژه ای که در این دهه خجسته به بهره برداری می رسد هفت پروژه کلنگ زنی بوده که اشتغالزایی ۵۳۰ نفر را به همراه خواهد داشت.

images12-150x150

وی با بیان اینکه از این میان ۱۹ پروژه بخش خصوصی با اعتبار ۱۸۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومانی برای ۵۲۴ نفر اشتغالزایی می کند، اظهارداشت: در بخش دولتی نیز ۲۲۶ پروژه با صرف اعتبار ۱۶۳ میلیارد و ۹۰۸ میلیون تومانی و اشتغالزایی برای شش نفر به بهره برداری می رسد.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: هم اکنون ۳۶ پروژه در فصل عمران شهری با هزینه ۳۴ میلیارد و ۴۸۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی آماده بهره برداری در دهه فجر امسال بوده تا در این حوزه گام های موثرتری برای توسعه مرکز استان برداشته شود.

وی پروژه های عمران شهری را در عرصه های عملیات جمع آوری و هدایت آب های سطحی شهر رشت، بهسازی و پیاده روسازی معابر شهر خشکبیجار، عملیات پیاده رو سازی و جدول گذاری معابر سطح شهر رشت،  تجهیز پارک کودک شهر کوچصفهان عملیات ترمیم و نوار حفاری آسفالت معابر سطح شهر رشت و احداث پارک در شهر خمام عنوان کرد.

مهدوی دیگر پروژه های عرصه عمران شهری را شامل احداث زمین فوتسال با چمن مصنوعی و ساخت پل اشمک رود در شهر لشت نشا، توسعه شبکه فاضلاب بیمارستان آریای رشت و فرودگاه، اصلاح و توسعه شبکه آب آشامیدنی رشت و نصب و راه اندازی ای.دی.اس.ال آشنای اول در سطح شهر رشت دانست.

وی با بیان اینکه سه پروژه نیز در دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود، گفت: احداث پارک کودک و احداث فاز نخست پارک و کمپینگ میدان امام رضا(ع) و احداث فاز دوم زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی در شهر کوچصفهان این پروژه ها را تشکیل می دهد.

۵ پروژه کشاورزی و آبزی پروری در دهه فجر امسال در رشت افتتاح می شود

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه در فصل کشاورزی و آبزی پروری پنج پروژه با صرف اعتبار پنج میلیارد و ۷۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی با اشتغالزایی برای هفت نفر دهه فجر امسال افتتاح می شود، افزود: مزرعه سردآبی پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان در روستای قاضیان، مزرعه خاویاری رنگین کمان شمال در روستای ویشکا، احداث شالیکوبی مدرن خشت مسجد، احداث یک واحد تولید و بسته بندی سبزیجات سرخ شده لاله دشت و احداث پرورش قارچ خوراکی ۲۷۰ تنی لاله دشت از جمله این پروژه ها است.

وی اظهار داشت: در فصل آموزش نیز ۹۲ پروژه با هزینه کرد ۱۲ میلیارد و ۸۰۹ میلیون تومانی پروژه های احداث یک مدرسه دو کلاسه و چهار مدرسه یک کلاسه در شهر رشت، احداث مدرسه ۹ کلاسه خیری ساز مرحوم اقدامی در خشکبیجار، احداث یک مدرسه یک کلاسه و دو مدرسه دو کلاسه در خمام، احداث سه مدرسه یک کلاسه در کوچصفهان و احداث مدرسه سه، چهار و شش کلاسه در لشت نشا را شامل می شود.

مهدوی با اشاره به اینکه فصل عمران روستایی ۷۴ پروژه با صرف اعتبار ۹۱ میلیارد و ۳۸۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی را در بر می گیرد، ادامه داد: این پروژه ها شامل اجرای آسفالت روستای پیربازار، ساماندهی گلزار شهدای امام زاده هاشم، احداث سه پل عابر پیاده در روستاهای سوقه، کرباسده و گلسرک، احداث خانه عالم، پل عابر پیاده، شن ریزی معابر، احداث پل رمپ خروجی، احداث ساختمان دهیاری، میدان تندیس، روکش آسفالت کمربندی کوچصفهان به لولمان، احداث ۱۴۴ واحد مسکن روستایی در بخش های تابعه و احداث ساختمان اداری شورا است.

وی دیگر پروژه های این فصل را احداث پارک کودک، احداث غسالخانه و سرویس بهداشتی از سوی ۱۸ دهیاری، گازرسانی به روستاهای شیشه گوراب، گلبازو، نیساچاه، دلچه، قاضیان، گلسرک، فشتم، چالکش لات، شهمیرسرا، فخرآباد، پلکو، توسراوندان، دره پشت و فشتام به همراه گاز دار شدن ۱۸ شرکت تعاونی و مجتمع تجاری در رشت، احداث جایگاه سی.ان.جی مسکن مهر دو رشت، روکش آسفالت راه روستایی، روکش آسفالت شهر صنعتی، زیرسازی و آسفالت راههای روستایی و احداث پل عابر پیاده در هفت روستا عنوان کرد.

فرماندار شهرستان رشت درباره پروژه های رفاه و تامین اجتماعی گفت: هم اکنون چهار پروژه با اعتبار ۱۶۳ میلیون تومان و اشتغالزایی برای ۴۵ نفر عرصه های شرکت تولیدی سیم کابل معروف روستای جیلدان، شرکت سبز گیل سپیدرود و مسکن مهر دو رشت و لشت نشا را دربر می گیرد.

وی اظهار داشت: علاوه براین سه پروژه احداث ایستگاه پمپاژ طرازکوه، حفر چاه عمیق کرد خیل به همراه احداث بند انحرافی و سردهنه سازی نهرها برای آب زراعی شهرستان در فصل آب کشاورزی با هزینه کرد ۵۷۰ میلیون تومان دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مهدوی پروژه های فصل انرژی را ۶۱ پروژه با صرف اعتبار دو میلیارد و ۷۴۲ میلیون تومانی دانست و ادامه داد: احداث پست هوایی، نصب ترانس، کابلکشی، احداث شبکه فشار ضعیف، متوسط و هوایی به همراه کلنگ زنی برای نصب ترانس ۵۰ کاوا هوایی، رفع ضعف ولتاژ مشترکان ترانس ۵۰ کاوا در روستای موشنگاه از جمله این طرح ها است.

وی درباره پروژه های فصل بهداشت و درمان گفت: تعداد ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومانی طرح های احداث خانه بهداشت در روستاهای آلمان، امام زاده هاشم، باغچه بنه، بالا کویخ، مریدان و هندوانه پردسر، احداث مرکز آموزشی ۱۷ شهرویور، ساخت آزمایشگاه داروسازی دانشکده سایت لاکان، ساخت ساختمان بونکر شتاب دهنده با انرژی پایین بخش شیمی درمانی و خرید رادیوتراپی را شامل می شود.

فرماندار شهرستان رشت از کلنگ زنی توسعه مرکز آموزش و درمانی شفا طی دهه فجر امسال خبر داد و افزود: احداث ساختمان پایگاه بسیج در روستاهای خشک اسطلخ و لات کته سر پروژه های فصل دفاع با هزینه ۶۰۰ میلیون تومانی است.

۱۲ پروژه صنعتی دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد

وی پروژه های فصل ورزش و جوانان را احداث سالن ورزشی تیراندازی فلکده و احداث سالن ورزشی لیچای لشت نشا با هزینه کرد یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: در فصل صنعت و معدن نیز ۱۲ پروژه با صرف اعتبار ۱۷۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

مهدوی ادامه داد: شرکت مواد ترکیبی نوید با تولید الیاف کربن، شرکت سبحان دارو در زمینه تولید انواع دارو، شرکت شمیم شمال سبز با تولید کیسه پلی پروپیلن، شرکت پینک در زمینه تولید کیسه پلی پروپیلن، شرکت تافته آرین در زمینه تولید زیرانداز بیمار با لایه سلولزی و شرکت عایق بسپار نیکان با تولید انواع صفحه و ورق از پلی اتیلن از مهمترین پروژه هایی بوده که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به دیگر طرح هایی فصل صنعت و معدن گفت: شرکت مشعل گستر راد با تولید شیرآلات کره ای و توپی، شرکت کاوش کنترل شمال در زمینه تولید انواع رگلاتور گاز و تولید کنترل دیافراگمی گاز، شرکت تولیدی مخازن فلزی، شرکت بتن سیار معمولی، شرکت خوشه زرین چلک در زمینه تولید انواع نان و فروشگاه بزرگ شاد با تولید انواع پوشاک پروژه های دیگر این فصل را تشکیل می دهد.

فرماندار شهرستان رشت افزود: تعداد پروژه های ابلاغی به این شهرستان از محل تملک دارایی های استان طی امسال ۳۱۳ پروژه بوده که افزون بر ۱۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعتبار است علاوه بر این تعدا پروژه های مصوب از محل بند الف تبصره ۲۲ در سال جاری ۱۲۹ پروژه با هزینه کرد ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را در بر می گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین اعتباری به مبلغ دو میلیارد و ۵۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از محل اعتبارات دو درصد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی امسال برای ۵۰ پروژه اختصاص یافته و در بخش اعتبارات مربوط به مساجد بر اساس ماده ۱۲ قانون برنامه پنجم توسعه ۲۲۹ پروژه ۵۰۰ میلیون تومان را از آن خود کرده است.

مهدوی ادامه داد: اعتبار استانی ابلاغ شده در سال جاری به شهرستان رشت معادل ۱۹ درصد اعتبار استانی توزیع شده در میان شهرستان ها بوده که نسبت به اعتبار ابلاغی سال گذشته یعنی ۲۷ میلیارد و ۸۶۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حدود ۳۰ درصد کاهش داشته که علت آن کاهش اعتبارات استانی طی امسال بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیگیری های مستمر صورت گرفته اعتبار موضوع الف تبصره ۲۲ قانون بودجه سال ۹۳ و اعتبارات مساجد مربور به ماده ۱۲ قانون پنجم توسعه در شهرستان رشت جذب شده است، گفت: سال گذشته ۲۲۴ پروژه با هزینه کرد ۲۷۷ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید که بخش خصوصی ۱۷ پروژه را از آن خود کرد.

فرماندار شهرستان رشت یادآور شد: در این راستا ۲۳۴ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان هزینه اشتغالزایی ۵۷۶ نفر را در بخش خصوصی به خود اختصاص داده و در بخش دولتی نیز ۲۰۷ پروژه ۴۲ میلیارد و ۴۵۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه درپی داشته است./صدای گیلان

About سردبیر ارشد

Check Also

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: قصور و کوتاهی برخی مسئولان در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: قصور و کوتاهی برخی مسئولان در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم …