چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح ۳۹ پروژه عمرانی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در دهه فجردر سیاهکل

فرماندار سیاهکل گفت: ۳۹ پروژه عمرانی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در دهه فجر امسال در سیاهکل افتتاح می شود.

به گزارش همای گیلان، حسنعلی حاجتی در تور خبری کمیته دهه فجر استان که در شهرستان سیاهکل برگزار شد، انقلاب اسلامی را یک معجزه آسمانی توصیف و اظهار کرد: انقلاب اسلامی نشانه شایستگی ملت ایران است که این شایستگی با ادامه دادن نهضت عاشورا افزوده شد و در واقع ملت ایران توانستند با درک پیام آزادی امام حسین(ع) راه آن امام را ادامه داده و به پیروزی برسند.

وی، امام (ره) را پایه‌گذار و پرچمدار انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امام (ره) غبار را از چهره انقلاب اسلامی زدود و سیمای حقیقی اسلام ناب محمدی (ص) پس از چهارده قرن به جهان تشنه عدالت نشان داده شد.

فرماندار سیاهکل را شهرستان سرسبز خفته در پای قله سرکش درفک توصیف کرد و یادآور شد: جنگلی انبوه مانند نگین انگشتری سیاهکل را دربرگرفته است

حاجتی، دهه فجر را بهترین فرصت برای آشنایی نسل جوان با انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: اقتدار و صلابت نظام اسلامی با لطف خداوند، هدایت‌های مقام معظم رهبری و اطلاع‌رسانی مناسب در دهه فجر به جامعه نشان داده می‌شود

وی از تشکیل کمیته ۱۲گانه دهه فجر در شهرستان سیاهکل خبر داد و گفت: کمیته دانشجویی، ایثارگران، کارگری، بسیج، کودک و نوجوان، ورزش و جوانان و … از جمله این کمیته ها است.

وی افزود: ۳۹ پروژه عمرانی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در دهه فجر امسال در سیاهکل افتتاح می شود.

فرماندار سیاهکل از افتتاح چهار طرح جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: مبلغ ۹ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال برای پروژه‌های مذکور هزینه شده است.

وی به افتتاح پنج پروژه بهزیستی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در سیاهکل اشاره کرد و افزود: پنج پروژه کمیته امداد دهه فجر در شهرستان مذکور افتتاح می‌شود.

حاجتی با بیان اینکه یک پروژه برق‌رسانی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در سیاهکل افتتاح می‌شود، تصریح کرد: دو پروژه راه‌وشهرسازی، دو پروژه مخابرات، یک پروژه تامین اجتماعی، یک پروژه بسیج سازندگی، دو پروژه شهرداری دیلمان، دو پروژه شهرداری سیاهکل، دو پروژه بخشداری مرکزی و یک پروژه بخشداری دیلمان در دهه مذکور افتتاح می‌شوند.

فرماندار سیاهکل از گازرسانی به شهر دیلمان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و بیان کرد: ۱۰ روستای دیلمان همزمان با دهه فجر گازرسانی می‌شوند.

وی با بیان مقایسه حوزه های مختلف در قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب ۵۵ درصد مردم باسواد بودند این در حالیست که بعد از انقلاب ۹۰ درصد جمعیت ۱۰ سال به بالا و ۹۸ درصد افراد بین سنین ۱۰ تا ۴۰ سال باسواد هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سیاهکل قبل از انقلاب فاقد مراکز آموزش عالی بوده است، افزود: اکنون سه مرکز آموزش عالی؛ دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و سما در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

حاجتی با بیان اینکه مناطق شهری و روستایی شهرستان سیاهکل قبل از انقلاب از نعمت گاز بی بهره بودند گفت: اکنون شهرهای سیاهکل و دیلمان و ۳۹ روستای شهرستان از نعمت گاز برخوردارند و در واقع ۳۴٫۵ درصد خانوار شهرستان گازدار هستند.

وی تصریح کرد :قبل از انقلاب تنها محور بازکیا کوراب به سیاهکل و۱۰ روستا به طول ۳۰ کیلومتر از نعمت راه مناسب برخوردار بودند  اما بعد از انقلاب علاوه بر ۵۶ کیلومتر راه اصلی وفرعی آسفالته ،۲۱۰ روستا به طول ۴۸۴ کیلومتر نیز از نعمت راه مواصلاتی مناسب برخوردار بوده  که در حدود ۱۵۰ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان نیز هم اکنون آسفالته می باشد.

فرماندار شهرستان سیاهکل اذعان داشت:قبل از انقلاب تنها ۴۰۰ شماره در شهر سیاهکل فعال بود وهیچ روستایی از نعمت تلفن برخوردار نبوده است در حالیکه بعد از انقلاب علاوه بر شهر سیاهکل ودیلمان ۱۹۰ روستا شهرستان بهرمند از تلفن وخطوط مخابراتی می باشند.

وی آذین بندی محیط دانشگاهها، نصب پرچم و بنر، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی دانشجویی، مشارکت اساتید و دانشگاهها در برنامه های دهه فجر، تشکیل ۷ گروه شامل روسای ادارات و نهادهای شهرستان سیاهکل جهت دیدار با خانواده شهدا، نشست بصیرتی، برگزاری یادواره شهدا، دوچرخه سواری همگانی، پیاده روی خانوادگی و … را از جمله برنامه های کمیته های دهه فجر شهرستان عنوان کرد

SAM_9249

SAM_9255SAM_9250SAM_9251

About

Check Also

فرماندار لنگرود؛ کلیه شهرهای شهرستان طی چند ماه آینده تحت پوشش خدمات فیبر نوری قرار خواهند گرفت

فرماندار لنگرود؛ کلیه شهرهای شهرستان طی چند ماه آینده تحت پوشش خدمات فیبر نوری قرار …