چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح ۴۷پروژه عمرانی شهرداری بندرانزلی درچهل سالگی انقلاب برگ زرین دیگری در کارنامه مدیریت شهری دکتر پورقربان

بمناسبت دهه مبارک فجر پروژه های شهرداری بندرانزلی با حضور استاندار در پارک شهید اختر کاویان افتتاح شد.

اختصاصی همای گیلان، در این افتتاحیه دکترحسن پورقربان، شهردار بندرانزلی ضمن گرامی داشتن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به برکت رهنمودهای ولی فقیه زمانه، مقام معظم رهبری بر آنیم تا ایران سرشار از توسعه و پیشرفت و ترقی داشته باشیم و با روحیه خدمتگزاری به جهانیان نشان دهیم که ایرانی، ‌خستگی ناپذیر است و می خواهد از مشکلات جانانه عبور کند.

شهردار بندرانزلی خاطرنشان کرد:اگر کمک وهمکاری و دقت نظر و ژرف اندیشی همکاران عزیزم به ویژه اعضای محترم شورای اسلامی شهر، امروز شاهد ترقی و توسعه روزافزون انزلی، این شهر فانوس دریایی و نمونه گردشگری جهان نبودیم.

پورقربان درادامه سخنان خود خطاب به استاندار گفت:جناب آقای دکتر سالاری، با توجه به تاکیدات مکرر حضرتعالی مبنی بر نگاه ویژه به صنعت گردشگری،‌تفریحی و توریستی، شهرداری و شورای اسلامی شهر بر همین زاویه به توسعه پیشرفت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی اندیشیده و آمدیم تا بگوییم:

بندرانزلی آوازه ای در سطح ملی و جهانی دارد که با اتحاد،‌ همدلی و انسجام و تعامل می توان پروژه هایی ماندگار را به سامان رساند و به مردم انزلی هدیه کرد .

و ی یادآور شد:بنده به عنوان شهردار این شهر.برایم مایه افتخار است که با جان و دل و به دور از مسایل حاشیه ای، سیاسی و بازدارنده ، جانانه کمر همت را دوچندان بسته تا بندرانزلی مثل همیشه آوازه خوان نغمه ها در رودخانه، تالاب ، ساحل دریا، تاریخ و تمدن، کشتی، قایق، لاله های تالابی، ماهی و صدها نعمت دیگر دارد.

وی افزود: در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران آمده ایم تا فجر پیروزی را جشن بگیریم و به احترام ایام فاطمیه ، فقط بهترین را آرزو می کنیم و این افتخار رقم خورد که درمجموعه اداری شهرداری انزلی به دنبال نظم و انضباط بالا باشیم، حقوق و مزایای پرسنل را با توجه به شرایط فعلی به موقع پرداخت نمایبم. در تکریم ارباب رجوع کوتاهی نکنیم که البته در همه این فرآیندها، اعضای محترم شورای شهر، مسئولان دست اندرکار و کارکنان خدوم شهرداری همراه همیشگی ما بودند تا با افتخار امروز اعلام نمایم که ۴۷ پروژه عمرانی را به سامان رساندیم.

تعداد ۴۷ پروژه با اعتباری بیش از ۹۹میلیارد تومان، که مبلغ دومیلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و سایر آن از محل اعتبارات شهرداری بوده است.

شهردار بندرانزلی درادامه به پروژه های شهرداری دردهه فجر اشاره کرد وبه بیان مشخصات آنها پرداخت وگفت:پروژه پارک اخترکاویان به طول ۱۱۰۰ متر و به عرض ۲۴ متر و به مساحت۲۷۰۰۰ متر مربع که شامل خاکریزی و بستر سازی،جدول گذاری، اجرای کفپوش که مسیر پیاده رو و پیاده راه ۱۵۰۰۰ متر مربع و مسیر دوچرخه سواری بطول ۵۰۰۰ متر مربع و پوشش نهر و مبلمان پارک شامل میز و صندلی و سطل زباله، تاسیسات و فضای سبز، روشنایی و ساعت و ایجاد رمپ برای معلولین و جانبازان عزیز به فواصل ۵۰ مترو گلکاری و درختکاری بر مبنای شرایط جغرافیایی منطقه اجرا شده است.
وی افزود:خوشبختانه این طرح در حوزه خدمات شهری جز طرح های برتر استان شناخته شده که جمعا بالغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه اجرایی آن میباشد.

احداث گلخانه و محوطه سازی و توسعه گلخانه قبلی واقع در منطقه انزلی با اعتباری معادل ۵۰۰ میلیون تومان،اجرای پارک های محله که شامل پارک قارویر یا پارک آفتاب و پارک آزادگان در منطقه غازیان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان اجرایی شد.
احداث ساختمان مرکزی آتش نشانی با اعتباری معادل ۷۰۰ میلیون تومان،گسترش فضای اداری ساختمان واحد عمران و معاونت شهرسازی با اعتباری معادل ۹۰۰ میلیون تومان.آسفالت ورودی غربی شهر، بلوار آیت اله نجفی، کانال انصار الحسین، جنب شبکه بهداشت و سایر معابر با اعتباری معادل ۲ میلیارد و ششصد میلیون تومان ،هدایت آبهای سطحی معابر شهر با اعتباری حدود دو میلیارد تومان،تکمیل یادمان شهدای گمنام شهرستان، واقع در پارک قدس با اعتبار۵۰۰ میلیون تومان،تعریض دیوار مصلی و ساخت دیوار جدید و پالت کاری مجاور آن با اعتبار۴۰۰ میلیون تومان،اصلاح هندسی میادین و بلوار های شهربا اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان، تعمیر و تجهیز ماشین آلات شهرداری با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان،اجرای فاز اول تصفیه خانه شیرابه کارخانه کمپوست با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان.اجرای فاز اول مرکز بازدید کنندگان تالاب(جایکاه) با اعتبار یک میلیارد و دویست میلیون تومان،نصب دوربین های پایش شهری (اجرای سیستم هوشمند) با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان،احداث و مرمت سرویس های بهداشتی در نقاط مختلف شهر با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان،ادامه پوشش تیم های ورزشی باشگاه شهرداری بندرانزلی با اعتباری معادل ۱۴۰ میلیون تومان ازدیگر پروژه های مهم شهرداری انزلی است .

پورقربان درادامه یادآور شد: حدود ۱۶ ماه افتخار دارم که در شهر انزلی خدمت کنم و دراین مدت به لطف خداوند برنامه های زیر ساختی و مدیریتی و پروژه هاو اقدامات اداری و اجتماعی در این شهر رقم خورده که بی سابقه بوده و همه ی این مهم به دلیل برنامه ریزی اساسی و مدیریت در هزینه ها و تلاش شبانه روزی حقیر و همکاران خوبم و حمایت و درایت مسئولان محترم شهر به ویژه تک تک اعضای محترم شورای اسلامی شهر علی الخصوص برادر خوبم جناب اقای مهندس امیر احمدی فرد، ریاست محترم شورای اسلامی شهر بوده که جا داردازاین عزیزان قدردانی نمایم.

شهردار بندرانزلی سپس به سایر اقدامات شهرداری درطول مدیریت خود اشاره کرد وگفت: بودجه سال ۹۷ شهرداری نسبت به سال ۹۶ به مقدار ۱۲۰ درصد رشد داشته است که چنین اقدامی در بودجه شهرداری بی سابقه بوده و از حدود ۷۰ میلیارد در سال ۹۶ به ۱۴۱ میلیارد تومان در سال ۹۷ رساندیم و بر اساس برنامه ریزی هایی که صورت گرفته ۸۵ درصد آن محقق شده است که به همین دلیل بنده بودجه سال ۹۸ شهرداری را با ۱۲ درصد رشد به ۱۵۸ میلیارد تومان افزایش داده ام .

وی سپس به کارخانه کمپوست انزلی اشاره کرد که در سال ۱۳۸۷ افتتاح شده و بدون تصفیه خانه بوده و شیرابه آن در محیط رها شده بودوی درخصوص ایم پروزه گفت: شهرداری بندر انزلی اقدام به کانال کشی و هدایت شیرابه به تصفیه خانه نموده که تصفیه خانه نیزحدود ۵۰ درصد رشد فیزیکی دارد.

به گفته شهردار بندرانزلی عقد تفاهم نامه جهت ساخت مرکز بازدید کنندگان تالاب(جایکاه) با شرکت خارجی ژاپنی که اکنون بیش از ۸۰ درصدپیشرفت فیزیکی دارد و در آینده اقشار مردم و شهروندان و مهمانان می توانند با تبیین مبانی فکری آموزشی تالاب آشنا شوند،تعیین پیمانکار و آغاز شروع به کار طرح بزرگ تفکیک زباله از مبدا،تصویب سازمان آرامستان شهرداری بندرانزلی که پس از شهر رشت دومین شهر است ،برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری و به ویژه جشنواره گلدهی لاله های تالابی ،راه اندازی مجدد باشگاه شهرداری بندرانزلی پس از گذشت ۶ سال و تحت پوشش قراردادن تیم های مختلف ورزشی، من جمله فوتبال و کاراته،اجرای سیستم الکترونیکی مکاتبات اداری، متصل شدن به شبکه دولت و برنامه ریزی جهت الکترونیکی نمودن صدور پروانه ساختمانی،اعاده دادرسی پرونده ها و صدور رای بنفع شهرداری که در یکسال اخیر در حدود ۴۰ پرونده ، با ارزش ریالی بیش از ۲۰ میلیارد تومان و دفاع از حقوق شهرداری در بیش از ۳۰۰ پرونده در محاکم قضایی و تهران صادر شده است،احداث ساختمان شماره ۴ آتش نشانی،احداث و تکمیل ساختمان سوله بحران،شروع پروژه های باز آفرینی در محلات هدف، که اغلب از پروژه های مهم و مورد درخواست شهروندان بوده به ویژه در مناطق بافت فرهنگی و تاریخی،پرداخت به موقع حقوق و اضافه کاری و مزایای پرسنل شهرداری با درنظر گرفتن اولویت در پرداخت به نیروهای کارگری و سپس کادر اداری، که درحال حاضر از هفته گذشته نیز اغلب عیدی کارکنان پرداخت شده است،خرید لوازم و امکانات و تجهیزات آتش نشانی، لباس های ضد حریق و کفش ایمنی و…خرید شارژ تنفسی و دستگاه تنفسی برای آتش نشانان ازعمده ترین اقدامات اجرایی شهرداری انزلی بشمار میرود.

شهردار بندرانزلی ادامه داد:به پیشنهاد شهرداری و حمایت نماینده محترم شهرستان جناب مهندس خسته بند و معاونت محترم امور عمرانی استانداری و دفتر فنی استانداری مشکل چندین ساله ساخت و ساز شهروندان پس از حریم ۶۰ متری دریا با اجرای پیاده راه سازی توسط شهرداری که از مشکلات عدیده در ۹ کیلومترساحل این شهر بوده، مرتفع گردید.

وی اجرای طرح بازسازی و نوسازی اتوبوسهای شهری،بازگشایی معابر شهری و تملک زمین ها و اخذ سند مالکیت املاک شهرداری و سیستمی نمودن آن را از دیگر کارهای مهم و اساسی شهرداری انزلی دریک سال ونیم اخیر عنوان کرد.

شهردار بندرانزلی همچنین به بیان برخی ازمشکلات شهر بندرانزلی ودغدغه های مهم شهروندان این شهر ساحلی پرداخت و اظهارداشت:یکی از مشکلات ساکنین اطراف میدان امام، عدم تعیین وضعیت و پاسخگویی شفاف اداره میراث فرهنگی و گردشگری است که علی رغم پیگیریهای زیاد و مکاتبات فراوان، هنوز این معضل حل نشده و اغلب ساکنین این ناحیه زمین های خود را متروک نموده که شاهد چهره بسیار زشت و زننده ای درسیمای شهر هستیم.

وی افزود:در طرح سالمسازی خیابان پاسداران، شهرداری اقدامات بسیار خوبی را اجرایی نموده که مسافران و گردشگران از آن استفاده می کنندو متاسفانه در منطقه غازیان از این مورد بی بهره هستیم. پورقربان خاطرنشان کرد:ملک بزرگی در خیابان اطبا در مالکیت اداره راه و شهرسازی وجود دارد، که اگر این ملک در اختیار شهرداری قرارداده شود، آمادگی سریع اجرای طرح سالمسازی در این ناحیه از شهر را جهت رفاه حال شهروندان و نجات جان مردم داریم.

شهردار بندرانزلی سپس به ضرورت نردبان انش نشانی درشهر بندرانزلی اشاره کرد وگفت:در سال های ۹۵ و ۹۶ بودجه استانی جهت خرید نردبان آتش نشانی با توجه به ساختمان های بلند مرتبه در شهر، که ضروری نیز می باشد اختصاص یافته بود که متاسفانه در آن دوره بموقع جذب نشد. علیرغم مکاتبات متعدد از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و همچنین پیگیری فرماندار محترم شهرستان تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است .

وی افزود:خواهش من از استاندار محترم این است که در این باره دستورات ویژه را صادر فرمایند.

پورقربان در خصوص مدیریت پسماند شهر دربندر انزلی گفت:افتخار دارم که که بگویم در بحث جمع آوری و حمل و بازیافت زباله، در اسرع وقت و با صرفه جویی در هزینه، در منطقه کارخانه کمپوست مدیریت میشود. وی بیان داشت:حجم زیادی از ریجکتهای سالهای گذشته در محوطه کارخانه باقی مانده بود که علیرغم اقدامات اخیر انجام شده، ناگزیریم وسعت محدوده را افزایش داده تا نسبت به جابجایی ریجکت های موجود اقدام نماییم.

وی اضافه کرد: در این مورد جلسات متعددی با منابع طبیعی استان داشتیم که موافقت دکتر یوسف پور و همکاران محترم آن مجموعه به صورت شفاهی اخذ گردید، ولی هنوز ملک مورد نظر به صورت مکتوب تحویل این شهرداری نگردید که خواهشمندم در این زمینه نیز عنایت به همکاری لازم را صادر فرمایید.

گزارش:زهرارگان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …