چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح ۲۰پروژه شهرداری املش با اعتبار ۲ میلیاردو ۲۷ میلیون تومان در هفته دولت

اختصاصی همای گیلان :همزمان با فرارسیدن هفته دولت بیست پروژه شهرداری املش با حضور فرماندار املش، معاون فرمانداری ، بخشدار مرکزی،اعضای شورای شهرو مسئولین شهرستان به بهره برداری رسید.

در این مراسم شهردار املش ضمن تبریک هفته دولت و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره ۲۳۰ شهید و دو شهید گمنام شهرستان  املش گفت : خیلی خوشحالم   که توانستیم در سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت و عزم جهادی با باهمت و تلاش همه مجموعه شهرداری و حمایت مسئولین با افتتاح ۲۰ پروژه در هفته دولت در خدمت شما باشیم.

پورقربان شهردار املش گفت : اعتبار این بیست پروژه ۲ میلیاردو ۲۷ میلیون تومان بوده است که از این میان ۶۰۴ میلیون تومان از اعتبارات استانی و ۱۴۲۳ میلیون تومان از اعتبارات خود شهرداری تامین شده است.

وی در ادامه به پروژه های شهرداری املش اشاره کرد و گفت : تعریض و احداث میدان چای در فاز اول با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان، تجهیز و خرید ماشین آلات سبک و سنگین با اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان،تعریض خیابان شهیدابوالقاسمی و محوطه سازی آرامستان شهرداری املش با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان از جمله پروژه های این هفته بوده است.

شهردار املش افزود: فاز اول بهسازی و نماسازی و تعمیرات ساختمان اداری شهرداری با اعتبار ۹۰ میلیون تومان از دیگر پروژه های شهرداری املش بوده است که در ادامه توسعه ساختمان، احداث نمازخانه ، سالن و همچنین تعمیر و توسعه بعضی از قسمت های اداری شهرداری در دستور کار قرار دارد.

پورقربان در ادامه افتتاح  فاز اول بهسازی میدان شهرداری با اعتبار ۱۵میلیون تومان، اصلاح هندسی بلوار امام خمینی (ره) با اعتبار ۱۵ میلیون تومان، نورپردازی کل معابر شهری با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان، تهیه و نصب تابلو و علائم ترافیکی با اعتبار ۸۰میلیون تومان  را از جمله پروژه های دیگر شهرداری املش برشمرد.

وی  در ادامه ضمن اشاره به  خرید یک قطعه زمین با مساحت ۲۰۰۰متر مربع  گفت : یکی از اقدامات شهرداری خرید یک قطعه زمین جهت احداث بازارچه سنتی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان بوده است. طرح ایجاد بازارچه در حال تهیه است که بزودی پس از تکمیل مرحله اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شهردار املش تهیه و کاشت گلهای فصلی و اصلاح چیدمان گونه های گیاهی بلوارها با اعتبار ۶۵ میلیون تومان، اصلاح هندسی و نصب المان داخل میدان امام حسین با اعتبار۶۰ میلیون تومان، هدایت و دفع آبهای سطحی با اعتبار ۱۰۰میلیون تومان، ساماندهی انهار سطح شهر به متراژ۱۵۰ متر و با هزینه ۲۲۰ میلیون تومان،موزائیک فرش پیاده رو سطح شهر در دو مسیر بلوار سفیر امید و خ شهید بهشتی با هزینه ۱۳۰ میلیون تومان را از دیگر پروژه های شهرداری املش برشمرد.

پورقربان بیان داشت : اصلاح هندسی میادین و معابر سطح شهر با اعتبار ۴۰میلیون تومان،زیرسازی و آسفالت کوچه های شهدای آشوبی،کوچه اختر با اعتبار ۸۰میلیون تومان، فاز اول احداث جاده پارک گلستان با اعتبار ۵۰ میلیون تومان، ساماندهی محل دپوی زباله شهری با اعتبار ۳۰میلیون تومان و لکه گیری آسفالت معابر شهری با متراژ ۱۰۰۰۰ متر مربع با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان تلاش مجموعه شهرداری در این ایام بوده است.

وی در ادامه سخنانش ضمن قدردانی مجدداز حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر گفت : همه مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر کمربند همت بسته اند و در راه رفع مشکلات شهر املش از هیچ تلاش و همتی دریغ نمی کنند که انتظار دارم در این راستا مردم و مسئولین نیز ما را یاری رسانند.

شهردار املش ضمن بیان این نکته که : آزادسازی حریم رودخانه ها و همچنین رسیدگی به وضعیت استخر زربیجار یکی از مشکلات املش است گفت : استخر زربیجار یکی از مکان های دست نخورده و بلاتکلیف شهر املش است که می توان با مدیریت واحد و با یک برنامه ریزی صحیح به مکانی بسیار زیبا تبدیل گردد.

پورقربان یکی دیگر از مشکلات شهرداری را طرح جامع شهری املش معرفی نمود و گفت : طرح جامع شهری املش به صورت نادرست طراحی شده است و در این طرح نه تنها  توسعه شهری لحاظ نشده بلکه محدوده شهری نیز محدود تر شده است که امیدواریم با حمایت مسئولین بتوانیم مشکلات مردم را در این راستا حل نماییم.

شهردار املش در پایان از حمایت های همه مسئولین کشوری ، استانی، شهرستانی، امام جمعه شهرستان، نماینده و فرماندار محترم، اعضای شورای اسلامی و همه همکاران پرتلاش مجموعه شهرداری که در پیشبرد توسعه و آبادانی املش  نقش بسزایی داشته اند، قدردانی نمود.

پورقربان درپایان سخنانش را با اشعاری از سروده های خود در وصف شهر املش به پایان رساند:

در شهربهشتی ام که نامش املش است            تمدن،باستانش لبالب چو بارش است

جوار قامتش آقا سیدحسین                          نگاه بقعه ای جد حسین است

درود و صد درود برمردمانش                     خدا رحمت کند بر رفتگانش

یقینا املشی ها بامرامند                               زنسل مردمان بادوامند

همی دارد نگاهی با محبت                         دعاگوی شما یعنی سعادت

گذر دارد به روی دیدنیهاش                       بهارانی پر از روییدنیهاش

زتابستان نشینش، تاککلایه                         خرشتم، زربیجارو کشکلایه

شهر املش جلگه سبزینه دارد                      چقد صاف و دلی بی کینه دارد

در ره عمران کنم ۲۰گل نثارت                   گلی که لایقش هستی، بهارت

گزارش می دهم تا خود بدانی                      خیال بی خیالی را برانی

پروژه در پروژه ،شرح و تفسیر                ببین ۲۰ طرح گشته تاب تکمیل

تمام بانیان، خسته نباشید                         هماره بزر یارایی بپاشید

خداقوت دهد تا نیک نامی                      گلی باشد به پای خوش مرامی

پذیرا باش این گل هدیه ات باد                 که تنها لایق این گل تو هستی

در این مراسم رئیس شورای شهر املش نیز ضمن تبریک هفته دولت گفت : خدا را شاکریم که بعد از یک سال از عمر شورای جدید و پس از حضور نه ماه از انتخاب شهردار جدید،در مدت زمانی کوتاه و  با توجه به کمی اعتبارات، شاهد افتتاح ۲۰ طرح عمرانی  در سطح شهر بوده ایم .

کریمی رئیس شورای شهر املش بیان داشت :بسیاری از این طرح ها مقدمه ای برای انجام طرح های بزرگ و اساسی تردر شهر است و این امر نشانگر فصل جدیدی از پویایی اقتصادی در شهر خواهد بود که  یقینا محقق نخواهد شد مگر با کنترل و نظارت ،برنامه ریزی اصولی و صحیح ، انسجام، همکاری و اتحاد  در کل مجموعه  شهرداری وشورای شهر.

وی اظهار داشت : در ابتدای راه هستیم و کار و طرح های درخور شان مردم املش هنوز انجام نشده است . حق مردم املش با دارا بودن  سابقه تاریخی و مذهبی، مردانی متدین  و همیشه در صحنه  بدرستی تاکنون ادا نشده است که امیدواریم بتوانیم با تلاش و کوشش، املش را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

کریمی بیان داشت : به نمایندگی از اعضای شورای شهر به همه مجموعه شهرداری خداقوت عرض می نمایم و از شهردار محترم که با تدبیر و تجربه و علم خویش اهداف سازمانی خود را پیگیری می نماید قدردانی می کنم.

فرماندار املش نیز دراین مراسم گفت : یکی از نهادهایی که در شهرستان کارهای زیادی را انجام داده و خروجی مثبتی داشته، شهرداری املش بوده است . خدمات بسیار در مدت زمانی کوتاه که جای تقدیر دارد.

جعفری فرماندار املش تصریح کرد : با مشاهده حرکت های بسیار خوبی که از شهرداری و اعضای شورای شهر در این مدت بوده ایم این امید را داریم که بزودی با داشتن گوهری به نام شهردار پورقربان در صدفی همچون اعضای شورای شهر شاهد تحول بسیار خوبی در املش باشیم.

وی افزود : علاوه بر اجرای پروژه های بسیار در شهر املش، کارهای بزرگی نیز در سطح شهرستان در حال انجام است. جمع آوری آبهای سطحی، تهیه طرح جمع آوری فاضلاب شهری از جمله این موارد است.

فرماندار املش تصریح کرد : ایجاد موزه یکی از نیازهای اصلی شهری تاریخی و گردشگری همچون املش بوده است که امیدواریم  با تلاش بسیاری که از سوی مسئولین ملی و محلی در حال انجام است،  در سال ۹۳ شاهد افتتاح موزه مردم شناسی و باستان شناسی در املش باشیم.

1 2

About سردبیر ارشد

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …