چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح ۳۶ طرح کشاورزی گیلان در دهه فجر

همای  گیلان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افتتاح ۳۶ طرح کشاورزی و خدماتی این استان با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر در دهه فجر امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: افتتاح 36 طرح کشاورزی گیلان در دهه فجر

 علیرضا شعبان‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح یک طرح صنعتی این شهرستان، اظهار کرد: جهاد کشاورزی گیلان برای صنایع مولد و توسعه صنعت و کشاورزی استان در تغییر کاربری اراضی همکاری دارد.

وی گیلان را با تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن مرکبات دارای رتبه پنجم کشوری دانست و افزود: سهم رودسر در تولید مرکبات ۱۰۰ هزار تن در سال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تنها ۳۵ درصد باغ‌های مرکبات رودسر جدید و اصلاح‌شده و بقیه بومی است، تصریح کرد: آمادگی لازم در توزیع نهال یارانه‌ای برای اصلاح باغ‌های مرکبات وجود دارد.

وی میزان تولید کیوی در گیلان را ۱۲۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: در رودسر از یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار باغ‌ کیوی مقدار ۳۵ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

شعبان‌نژاد با اشاره به اینکه حدود ۳۰ هزار تن انواع کود شیمیایی در انبارهای سازمان جهاد کشاورزی موجود است، گفت: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز توزیع کود شیمیایی، کود مورد نیاز باغ‌های خود را با قیمت مناسب دریافت کنند.

وی کارخانه افشره گلدشت رحیم‌آباد رودسر را نخستین کارخانه مدرن کشور خواند و افزود: تلاش ما فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه کشاورزی و بهبود وضعیت معیشت کشاورزان در منطقه است.

این مسئول از خرید ۶۰۰ تن مرکبات از کشاورزان رودسری برای شب عید امسال خبر داد و یادآور شد: در گیلان آمادگی لازم برای تهیه میوه شب عید دیگر استان‌ها در سال‌های آینده وجود دارد.

وی با اشاره به طرح‌های جهاد کشاورزی گیلان در دهه فجر امسال، خاطرنشان کرد: ۳۶ طرح کشاورزی و خدماتی با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.// فارس

 

About سردبیر

Check Also

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال عمومی خوب؛ روند رو به بهبودی همه نوزادان حادثه

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال …