چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح ۴ پروژه آب و فاضلاب روستایی در شهرستان سیاهکل

اختصاصی همای گیلان:- ۴ پروژه آب و فاضلاب روستایی به مناسبت هفته ی دولت در شهرستان سیاهکل با اعتباری بالغ بر ۳۰۵ میلیون تومان افتتاح به بهره برداری رسید.

DSCN0702
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان سیاهکل در آئین افتتاحیه آبرسانی به روستای چالشم (رفع کمبود آب شرب این روستا )گفت: امسال ده پروژه ی آب و فاضلاب روستایی انجام پذیرفت که ۴ پروژه ی آن در هفته دولت به بهره برداری رسید.
یاسر علیزاده افزود: احداث ایستگاه و چاهک پمپاژ، خرید و نصب پمپاژ و امتیاز برق از جمله اقدامات انجام شده د ررفع کمبود آب شرب روستای چالشم است که با بهره برداری این پروژه مشکل کم ۱۳۲خانواردر قالب ۲۰۵ مشترک حل گشته است.
وی در ادامه اظهار داشت: جهت رفع کمبود آب شرب روستای لیش مبادرت به لوله گذاری به طول ۵/۱ کیلومتر شده است و این امر کم آبی ۵۰۵ خانوار و ۷۸۸ مشترک را حل نموده است.
مدیر آب و فاضلاب روستای سیاهکل اذعان داشت: بهسازی ۵ دهنه چشم و لوله گذاری به طول ۳ کیلو متردر روستای ملک رود نیز از جمله دیگر پروژه هایی بود که در هفته دولت افتتاح وبه بهره برداری رسیده است. این اقدام مشکل کم آبی ۱۴۷ خانوار در قالب ۲۲۸ مشترک را مرتفع نموده است.
علیزاده تصریح کرد: رفع کمبود آب روستای لیشک یکی دیگر از پروژه های این مدیریت بود که در این هفته افتتاح گردید که جهت ایستگاه و چاهک پمپاژ و خرید و نصب پمپاژ بالغ بر ۶۵۰ میلیون ریال هزینه شده داست و این اقدام مشکل کمبود آبی ۳۵۴ خانوار در غالب ۴۶۸ مشترک رارفع نموده است.
در ادامه نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل گفت: آب سالم از نیازهای اساسی و اولیه مردم است که استفاده از آن می تواند مانع ابتلای انسان به بسیاری از بیماری ها گردد. ابوذر ندیمی اذعان داشت: امروزه دنیا با مشکل کم آبی مواجه است چه رسد به کشور ما که از حیث ابهای زیر زمینی فقیر است.
وی افزود: تمام آب شرب و کشاورزی استان گیلان ا زطریق رودخانه سفید رود تأمین می شود که امیدواریم با احداث سدهای بهجت، پل رود و شفارود مشکل کم آبی استان تاحدی مرتفع گردد. ضمن آنکه به گفته مدیر عامل آب منطقه ای گیلان مشکل زیست محیطی سد دیلمان حل شده است.

DSCN0699

About

Check Also

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان: ۶ پروژه بزرگ پست فوق توزیع با ظرفیت ۶۰۰ مگاولت آمپر در کلان‌شهر رشت به عنوان مرکز اصلی ثقل بار استان احداث خواهد شد

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان: 6 پروژه بزرگ پست فوق توزیع با ظرفیت 600 مگاولت آمپر در کلان‌شهر رشت به عنوان مرکز اصلی ثقل بار استان احداث خواهد شد