چاپ مطلب چاپ مطلب

افزایش کرایه سالن چهار هزارنفری شهدای لاهیجان از ۳۵ هزارتومان به ۸۰ هزار تومان وتعطیلی استخر مقدمه ای برای خواندن فاتحه سلامت وپاسخ فرماندار

 اختصاصی همای گیلان:جمعی از جوانان لاهیجانی نسبت به افزایش بهای کرایه  سالن چهار هزار نفری وتعطیلی استخر اعتراض نمودند.
چگونه ممکن است طی یک سال ،کرایه سالن ورزشی در هر سانس۴۵ هزار تومان کران شود؟
بی شک سلامت افراد جامعه مهمترین سرمایه یک کشور به حساب می آید ونقش ورزش در رسیدن به نشاط ،ورزیدگی ،سلامت ،جلوگیری از مرگ های نابهنگام ، تقویت سیستم دفاعی ،بالا بردن تحمل وانرژی وکاهش احتمال ابتلاء به بسیاری از بیماری ها بر کسی پوشیده نیست .
با علم به این موضوعات خیلی ازکشورهای جهان در کنار تغذیه مناسب ، ورزش را جزء برنامه های لاینفک واجباری آخر هفته مردم قرار داده اندوبا فراهم نمودن امکانات ورزشی مشوق مردم در امر ورزش هستند.
در کشور ما هم عامه مردم از ورزش خواستار سلامتی خود هستندوانتظار دارند مسئولین ومتولیان ورزش کشوربا تقلیل هزینه های ورزشی شرایط لازم را برای ورزش همگانی فراهم سازند.
هر چند در کشورها در سالهای اولیه انقلاب اماکن وسالن های ورزشی بسیار اندک بود وزمین های خاکی تنها ملجاء روی آوری به ورزش محسوب می شد اما کم کم با احداث وراه اندازی سالن های ورزشی امید روی آوری به ورزش ،بیش از پیش تقویت گردید.
انتظار این است که واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی با هدف اولیه ی سوق دادن جوانان به امر ورزش همراه باشد که بی شک یهترین جانشین برای عدم گرایش جوانان به انواع ناهنجاری ها وتنش های فیزیکی وروحی واعتیاد به مواد مخدر محسوب می گردد.
اما متاسفانه ضمن اینکه سود اندوزی در دستور کارقرار گیرد دیگر اهداف ورزش وسلامت جامعه محقق نخواهد شد.درست شبیه وضعیت جوانانی که امروز به دفتر همای گیلان مراجعه نمودند و عنوان داشتند هزینه کرایه سالن ورزشی ۴۰۰ نفری شهدای لاهیجان از ۳۵ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان افزایش یافته است (یک سانس)وهمین امر موجب اعتراض آنها شده بودوهمانطوریکه همای گیلان قبلا اعلام نموده بود دو ماه است که هنوز وضعیت استخر لاهیجان مشخص نیست!
در شرایطی که رهبر معظم انقلاب ورزش را برای همه لازم ورئیس جمهور محبوب نیز فرموده اندکه ورزش باید در سبد خانوارهای مردم قرار گیرد،این هزینه سنگین با سطح در آمد خانواده ها تناسبی نداردو البته در همین راستا ست عدم رضایت رئیس جمهوراز مدیریت ورزش کشور که باز نگری در امر ورزش کشور را ضروری دانسته است .
به هر حال در دو ماهه اخیر این دومین تلنگرویران کننده ای است که بر پیکره ی ورزش لاهیجان اصابت نموده ،اما با توجه به حضور فرماندار پر تلاش شهرمان که یکی از مهمترین برنامه هایش رسیدگی به مشکلات جوانان است این امیدوجود داردکه با درایت وهوشمندی خود این دو موضوع رادر دستور کار خویش قرار دهدزیرا اگر این روند تاسف بارادامه یابد ،سلطه اهداف شخصی وسود جویانه می تواند آفات زیادی را متوجه جامعه جوان شهرستان نماید.
فرماندارلاهیجان : اگر تخلفی صورت گرفته باشدبرخوردقانون می شود
شایان ذکر است همای گیلان با مهندس احمدی فرماندار لاهیجان تماس داشته که صحبت های ایشان را پیرامون بحث استخر وسالن چهار هزار نفری شهداء در زیرمی خوانیم :
فرماندار لاهیجان در خصوص تعطیلی استخراظهار داشت:این استخر اصلا شایسته مردم با فرهنگ شهرستان لاهیجان نبود وآلودگی زیادی داشت لذا حتی خود ما هم اعتبار ی تخصیص داده ایم که تعمیر جانانه شود. البته باید اضافه کنم طبق قانون تعمیرات کلی برعهده اداره ورزش وجوانان است مثل موتور خانه وبرق که در مورد استخر مطرح بود واین تعمیرات ربطی به مستا جر ندارداما من اعلام داشته ام که برنده مزایده واداره ی جوانان به هر توافقی برسندکه منافع هر دو را تامین نماید موردقبول ماست وان شالله پس از طی تشریفات اداری  کار تعمیرات این استخر در هفته تربیت بدنی (همین هفته) به پایان برسد.احمدی همچنین پیرامون بالا رفتن نرخ کرایه سالن ورزشی شهدای لاهیجان عنوان کرد:براساس ماده ۸۸قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت چه سالنی به بخش خصوصی واگذار شود چه نشود نمی تواند خارج از تعرفه ی ورزش وجوانان ریالی دریافت نماید البته روزشنبه بازرسین ما موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد که اگر ریالی بیش از تعرفه دریافت شده باشداین سالن مشمول تعزیرات می گردد،برخورد قانونی شده ومماشاتی هم نمی کنیم اما نظارت همچنان برعهده ورزش وجوانان است.

14380610577

photo_2016-10-20_12-03-14 photo_2016-10-20_12-03-22 photo_2016-10-20_12-03-32  photo_2016-10-20_12-03-58

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …