چاپ مطلب چاپ مطلب

افزایش بیش از ۳۱ درصدی آمار ثبت رسمی ازدواج در گیلان

استاندار گیلان افزایش بیش از ۳۱ درصدی آمار ثبت رسمی ازدواج در گیلان در ۳ ماه گذشته را امیدوار کننده دانست

همای خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران /ارسلان زارع، استاندار گیلان در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گیلان با بیان اینکه افزایش ۳۱ و ۷ دهم درصدی آمار ثبت رسمی ازدواج در گیلان در ۳ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بسیار امیدوارکننده است، گفت: عوامل تاثیرگذار این موفقیت باید بررسی و تقویت شود.

او با اشاره به اینکه ۲۱ تیر، روز ملی (عفاف و حجاب) به عنوان نماد فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود، افزود: این روز یادآور واقعه دردناک به شهادت رسیدن جمع زیادی از مومنان در مسجد گوهرشاد مشهد در اعتراض به سیاست‌های ضداسلامی پهلوی اول است.

استاندار گیلان حمایت از تولیدکنندگان لباس و پوشاک منطبق با الگوی حجاب و عفاف را یکی از اقداماتی دانست که فرصتی مناسب برای ظهور خلاقیت جوانان تحصیل‌کرده این بخش فراهم می‌کند.

ارسلان زارع با اشاره به ترویج فرهنگ حجاب با تولید محتوا در فضای مجاری، گفت: همچنین دستگاه‌های فرهنگی استان با توجه به شرایط کرونایی می‌توانند برنامه‌های متنوعی از قبیل مسابقات اجتماعی – فرهنگی و هنری و دوره‌های آموزشی را همزمان با هفته حجاب و عفاف در بستر فضای مجازی برگزار کنند.

او به اجرای طرح‌های خوبی همچون دهکده سالمندی و سلامت و کلینیک و نقش آن‌ها در جذب سرمایه گذار اشاره کرد و افزود: مرکز جامع سلامت و کارت منزلت اجتماعی برای بانوان سرپرست خانواده بسیار مهم است.

استاندار گیلان ایجاد مرکز مهر خانواده برای ملاقات خانواده‌ها با فرزندان طلاق را اقدامی اثربخش دانست و گفت: ایجاد مراکز مشابه در شهرستان‌های مستعد، مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.
ارسلان زارع افزود: با ایجاد فضای با نشاط و مشارکت کودکان در برنامه‌های اجتماعی با بهره گیری از آموزه‌های دینی، می‌توانیم سطح آگاهی جامعه نسبت به این حقوق کودک و رشد هویت ملی وی را ارتقا دهیم.

او وضعیت فرهنگی و اجتماعی کارگران و فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی در سال گذشته خوب ارزیابی کرده و بر افزایش دوره‌های آموزشی برای این قشر جامعه تاکید کرد.

استاندار گیلان وضعیت مسکن مددجویان و زنان سرپرست خانوار را نیز امیدوارکننده دانست و تصریح کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برای توسعه اشتغال و کارآفرینی این افراد و الگوسازی زنان موفق نقش موثری در تشویق دیگر بانوان دارد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرکل صمت گیلان: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

“مدیرکل صمت گیلان: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور   همای خبر- …