چاپ مطلب چاپ مطلب

افشاگری عضو شورای شهر رشت از کم فروشی‌های شرکت طرف قرارداد شهرداری  قراردادی با مبلغ ۳۰۹ میلیارد تومان و تعهدات ۶۱ صفحه ای که هرگز به آنها عمل نشد !

افشاگری عضو شورای شهر رشت از کم فروشی و بی،مسئولیتی شرکت طرف قرارداد شهرداری

 قراردادی با مبلغ ۳۰۹ میلیارد تومان و تعهدات ۶۱ صفحه ای که هرگز به آنها عمل نشد ! ➕ تصاویر

 اختصاص همای خبـر – سید حسین رضویان ، عضو شورای اسلامی شهر رشت امروز شنبه در جلسه هشتاد و ششم صحن علنی شورا به ذکر کارشکنی های عجیب یک شرکت بزرگ رفت و روب و انعقاد قراردادی ۳۰۹ میلیارد تومانی در این راستا اشاره کرد.

دکتر رضویان در این جلسه گفت: طبق مستندات ، قراردادی فی مابین شهرداری رشت و یک شرکت بزرگ با نام ‘ سبززیور’ در سال ۸۶ منعقد شده بود که عملا به هیچ یک از تعهدات به امضا رسیده در قرارداد عمل نشد و حقوق شهر و شهروندان در این سالها تضییع گردید !

وی ضمن ارائه این قرارداد ۶۱ صفحه ای به صحن علنی شورا توضیح داد ۱۹ مورد مشخص در موضوعات بهداشتی و رفت و روب تمامی پنج منطقه  شهر رشت، بطور شفاف در متن قرارداد ذکر شده که از جمله آنها، اقداماتی در جهت کاهش تولید زباله ، تفکیک پسماندها از مبدأ، انجام امور حقوقی مربوط به تخلفات در مدیریت پسماند، لکه گیری آسفالت معابر، حفاری معابر، مرمت و تعمیـر جداول خیابانها ، لایروبی جوی ها، نظافت پل های هوایی، حمل ضایعات، جمع آوری سگ های بلا صاحب و جوندگان، شست وشوی سرویس های بهداشتی که هم اکنون لجن و کثافت آنها را فراگرفته ، نظافت تابلوها و چراغ های راهنمایی، نظافت دیواره های بزرگراهها و نرده ها، نظافت ماشین های حمل زباله، نظافت ایستگاههای اتوبوس، شست وشوی مخزن های زباله و حتی قراردادن کیسه های پلاستیکی در مخازن زباله و بسیار موارد دیگر از جمله آنها بوده که شرکت نامبرده شده در طول این سالیان به هیچ یک از آنها عمل نکرده و مرتکب تضییع حقوق شهروندان شده است!

رضویان در ادامه توضیح داد، علاوه بر موارد ذکر شده، شرکت سبز زیور طبق مستندات مکتوب، متعهد شده بود که تنها در منطقه پنج شهر رشت ۳۰ هزار پیامک با موضوعات مربوط به فرهنگ‌سازی در مدیریت پسماند برای شهروندان ارسال نماید و در همین منطقه در هر سال ۱۰۰ بنر آموزشی نصب کرده، ده هزار بروشور آموزشی منتشر کند و پنج هزار کتابچه آموزشی برای ادارات و مدارس منطقه تهیه نماید که با کمال تعجب به هیچ یک از این تعهدات فرهنگ محور نیز پایبند نبوده و از زیر همه وظایف و تعهدات امضا شده در طول این سالیان شانه خالی کرده است!
وی گفت: بارها در محافل و نشست ها شنیده میشود که شهرداری در حال پیمانکار گرفتن برای معضلات رفت و روب شهری و پسماند است؛ مگر شهرداری چندبار باید هزینه بدهد و پیمانکار بگیرد؟!

وی گفت : اگر بگوییم وضعیت بهداشت و رفت و روب شهر رشت مطلوب است در حق این شهر جفا کرده ایم و سوال آنکه
آیا سهم شورای شهر از دغدغه های جاری شهر این است و آیا انرژی شورای شهر و مدیران شهرداری باید صرف مواردی پیش پا افتاده مانند نظافت معابر و شستشوی مخازن زباله بشود و ما در چنین جلساتی باید در این موصوعات صحبت کنیم؟!

در ادامه این بحث رییس شورای اسلامی توصیه کرد برای پیگیری مطلب، جلسه ای ویژه با حضور سید حسین رضویان و اعضای کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری تشکیل شود و موارد ذکر شده از آن طریق مورد پیگیری قرار گیرد.

 

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …