متاسفانه سکوت دستگاه قضایی برای برخی مسئولان ادعای حق کرده است اما اینگونه نیست و دیگر تحمل نکرده و به شدت برخورد خواهیم کرد.

همای گیلان، به گزارش خزرآنلاین، حیدرنژاد معاون دادستان شهرستان رشت در نشست کمیته پسماند فرمانداری این شهرستان گفت: اگر در این جلسه در مورد پسماند و تصفیه خانه تعیین و تکلیف انجام نشود پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مورد مسئله تصفیه خانه و زباله سوز از چندین کارشناس باید استفاده شود، افزود: باید راهکارهایی صورت گیرد که کمترین ضرر و زیان به محیط زیست و منابع طبیعی وارد شود و باید بدانیم که پولی که در انجا مصرف میشود بیت المال است.

معاون دادستان شهرستان رشت با بیان اینکه معضل زباله بحث قدیمی است و از ابتدا نباید زباله آنجا تخیله می‌شد، گفت: بنده با هیچ کس تعارف ندارم و باید بدانیم که سراوان آبستن حوادث است و مسئولان نباید انتظار داشته باشند که قانون در مورد عدم کارشان در سراوان سکوت کند.

وی گفت: تا سه ماه آینده اگر تفکیک از مبدا انجام نگیرید مراجع قانونی با دستور قضایی سایت را خواهند بست.

حیدری نژاد گفت: توجیه اینکه مصالح کوهی از مصالح رودخانه بهتر است، اشتباه است در حالی که رودخانه های ما دیگر گنجایش ندارند و باید مسئله را جدی بگیرند.

وی افزود: تا کی باید شاهد تخریب جنگل سراوان و استفاده از منابع طبیعی برای پوشش زباله باشیم ؟! متاسفانه سکوت دستگاه قضایی برای برخی مسئولان ادعای حق کرده است اما اینگونه نیست و دیگر تحمل نکرده و به شدت برخورد خواهیم کرد.

معاون دادستان شهرستان رشت متذکر شد: در مورد شرکت تی تی اس عنوان میشود که بیش از قیمت واقعی پول مطالبه کرده است و شنیده ها این است که زباله سوزی که میخواهد نصب کنند آلوده کننده است و بنده حتما در این مورد کار کارشناسی انجام خواهم داد.

وی افزود: در مورد کانال کشی باید طوری صورت گیرد که اگر رانشی انجام شد شاهد هدر رفت بیت المال نباشیم.

حیدری نژاد متذکر شد: اگر شهرداری و کارشناسان در مورد توانایی شرکت منتخب مشکوک هستند، جلوی ضرر را از هرکجا بگیرید منفعت است و بنابراین ادارات آبروی خود را برای چنین شرکتی نگذارند و ادامه ندهند.

وی گفت: بنده مدافع قانون هستم و هر کجا عدم شرافت را ببینم برخورد خواهم کرد.

با کانال همای خبر همراه باشید