چاپ مطلب چاپ مطلب

اقایان قوه قضایه،معابر روستایی به بیغوله تبدیل شده است/ شواهد نشان از برداشت مصالح توسط اشخاص می دهد ولی دهیاری ها مستاصل از خدمات رسانی عمرانی/ بهسازی معابر روستایی لنگ مصالح

همای خبر/علم روانشناسی مبحثی دارد به نام رفتار تکانشی. این اسم گرچه کم کاربرد است اما متاسفانه این رفتار در کشور ما بسیار دیده میشود؛ بدون اینکه آن را تکانشی بنامیم.

مخلص کلام این است که این رفتار برای همه ناپسند است بخصوص اگر از مسئولین سر بزند؛ چرا که تصمیمات اشتباه آن اثرات زیانباری بر اقتصاد کشور خواهد داشت.
در واقع اگر نتیجه تصمیمات ما صفر باشد یا صد، قطعا اعتدال را رعایت نکرده ایم.
هر جامعه ای برای رشد ،توسعه وپیشرفت نیازمند رفتار اعتدال است و این رفتار فقط در این حوزه نیست بلکه در حوزه سیاست خارجی به مراتب مهم‌تر و لازم به اجراتر است.

داشتن توازن در سیاست خارجی، مولفه ای است که کشورهای توسعه یافته به اهمیت آن پی برده و بکار میگیرند. چنانکه میدانید رفتار اعتدال حتی در ادیان مختلف و شرع مقدس اسلام نیز سفارش شده است.
اگر رجوعی داشته باشیم به کتاب( ….) دکتر علی شریعتی ، خواهیم دید که ایشان خدای اسلام را خدای اعتدال ، خدای مسیحیت را خدای ترحم وخدای یهودیت را خدای خشم وغضب نامیده است. و یکی از دلایل برتری دین اسلام را نیز همین دارا بودن رفتار اعتدال می داند.

علاوه بر آن همه ما انسانها در کل جهان مکلف به رعایت مسایل زیست محیطی هستیم و همه ما می دانیم که باید قانون، سخت گیری در برداشت شن وماسه بی رویه از بستر رودخانه ها را در دستور کار خود قرار دهد نه سخت گیری هایی که سرعت بخشداران ،شهرداران ودهیاران را در مسیر خدمات رسانی متوقف و کّند نماید.
متاسفانه باید گفت : با توجه به شرایط اقلیمی استان گیلان، سخت گیری های قانونی فرصت زمان خدمت را از عناصر دستگاه خدمات رسان گرفته است.
دریغ که در مقطعی از تاریخ انقلاب ما، برداشت های بی رویه چنان خساراتی بر پیکره محیط زیست کشور وارد نمود که تا سالهای بسیار قادر به جبران آن نیستیم و اکنون هم سخت گیری های حساب نشده مانع خدمات دهی شهرداریها و دهیاریها گشته است.
اگر تا قبل، با معضلی به نام کمبود اعتبارات مواجه بودیم اخیرا با کمبود مصالح روبرو هستیم .مستاصل شدن روسای دستگاه های خدمات رسان در حوزه عمران ،درد دل های دهیاران و شوراهای شهر و روستا و چه کنم چه کنم های پیمانکاران بدلیل کمبود مصالح همه بیانگر این است که لازم است در راستای این رفع کمبود اقداماتی عاجل صورت گیرد و از بستر رودخانه ها با نظارت، برداشت صورت پذیرد و دستگاه های ناطر ودادستانی ها نباید برداشت بی رویه را بهانه ای برای جلو گیری از عمرانی وآبادانی بدانند.
لذا بر خود وظیفه می دانم در جایگاه صدای مردم این مهم را به گوش مسئولین بلند پایه استانی برسانم تا انشالله با اتخاذ تصمیمات کارا و موثر بتوان تسریع در انجام خدمات صورت پذیرد.

لازم است ضمن رعایت اصول مبتنی بر حفاظت محیط عزیز گیلان، به شکلی مهندسی شده و با مطالعه اقدام به برداشت شن و ماسه نیز بشود.
آنچه مسلم است سیاست یا صفر یا صدی در این موضوع بدترین اقدامی است که میشود انجام داد و در این موضوع خاص مراقب باشیم نه از این طرف بام به پایین بیفتیم نه از آنطرف بام.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی حجاب و عفاف، از …