چاپ مطلب چاپ مطلب

اقای استاندار بانیان وضع موجود را برکنار کردید دمتان گرم؛ حالا بفرمایید در معیشت مردم چه تفاوتی حاصل شده است؟!

اختصاصی همای خبر به قلم مدیر مسئول همای خبر

ایا تغییر معیشت مردم در سالهای اینده با مدیران فعلی را وعده می دهید؟

فکر نمی کنید تغییر رویکرد اقتصادی مهمتر از تغییر مدیران است؟

در واقع نوشتن در خصوص این موضوع، می تواند اتهام وابستگی سیاسی را به دنبال داشته باشد؛ اما آنهایی که همای گیلان را می شناسند می دانند که نگارنده هرگز تلاش نکرده تا مطالب خلاف واقع منتشر کند و سعی نکرده به دلیل وابستگی های سیاسی، موضوعات غیرمنطقی و جناحی را به زور و دلایل من درآوردی به مردم تحمیل کند.
چراکه ما معتقدیم قلم حرمت دارد و البته نباید شعور مردم را نادیده گرفت. صواب این است که در چهارچوب جناح بندی سیاسی موضوعات منطقی و موشکافانه تحویل مردم شود.
حقیقت این است که اقتصاد کشور ما سالهاست که از بحران تورم ، بی کاری و رشد نرخ فلاکت، رنج می برد.
این جامعه، در سنوات اخیر و بخصوص از دور دوم ریاست جمهوری روحانی تا کنون از هیولای ابرتورم به ستوه آمده. به طوری که هر روز قله هایی به نام سرمایه داری بلندتر ودره های فقر عمیق تر گردید. به حدی که امروز طبق آمار بیش از سی میلیون نفر، جمعیت زیر خط فقرمطلق داریم!!
حالا دیگر همه مردم میدانند در دنیای امروز نمیشود در انزوا زندگی کرد و انچه باعث شکوفایی اقتصاد می گردد مبادلات تجاری در دنیاست،
مسئله ای که سالها با تلاش دولتمردان بی سرانجام ماند و هر دولتی سیاست دولت قبل را محکوم نمود‌! حتی گاهی گروهی پا را فراتر گذاشته و دولت جناح مقابل را متهم به وابستگی به کشورهای بیگانه دانستند! همانهایی که در زمان انتخابات خود، وعده اصلاح اقتصاد در کمترین زمان بدون وابستگی به دنیای غرب را دادند وگفتند که در بورس دارایی های مردم به سمت چند دهک سرمایه گذار سوق داده شده والحق و الانصاف درست هم می گفتند. اما نویدشان این بود که در اندک زمان ممکن می شود ضررهای مردم را جبران کرد و دوباره شاهد رشد بورس به صورت واقعی بود نه حبابی.
عده‌ای هم با حرفهایی از این قبیل که نباید قیمت کالاهای اساسی رشد بی رویه داشته باشند،
مگر می شود یک دولت نتواند جلوی رشد بی رویه مرغ وتخم مرغ را بگیرد در میدان ظاهر شدند. اما مشکل اینجاست که با روی کار امدن دولت جدید نه تنها هیچ تغییری در زندگی مردم مشاهده نشد بلکه هر روز مثل قبل شاهد افزایش بی رویه قیمت ها هستیم. کمر مردم هر روز نسبت به روز قبل خمیده تر می شود اما دولتمردان ، همواره شعار رشد اقتصادی وکم شدن رشد تورم را سر می دهند و در شرایطی که اصلاح وضع بازار موجود با امارهای ارائه شده هیچ سنخیتی ندارد و در حالیکه دولت از افزایش فروش نفت وقیمت نفت وهمچنین افزایش صادرات و واردات خبر می دهد، عملا نباید قدرت خرید مردم نسبت به گذشته کاهش پیدا کند!
اکنون شاهدیم گروهی از حذف مدیران و بانیان وضع موجود سخن به میان می آورند و البته ما هم با آنها موافقیم که این دسته مدیران _نه به دلایلی که امروز برخی از دلایل عدم موفقیت انها حرف به میان می اورند بلکه بر اساس قفل و بسته بودن اقتصاد کشور _باید از مدیریت کنار گذاشته شوندوتازه حق یک جناح سیاسی است که در مدیریت از حامیان خود استفاده کند.
گویا لازم است به اینان خاطرنشان کرد که از زمان مدیریت دولت جدید هم یک سال می گذرد و از دولت های گذشته و تاریخ مدیریتشان درس نگرفته اند که تا می شود عدم موفقیت را به گردن گذشته انداخت و خود را تبرئه نمودند، بدون اینکه هیچ ریل گذاری اقتصادی مهمی در کشور در حال وقوع باشد.
در این میان استاندار محترم گیلان نیز از عزل همه مدیران برای به بار آوردن وضع موجود سخن میگوید اما ایشان نگفتند با روی کار آمدن مدیران جدید، کدام تغییر اساسی در چرخه اقتصاد وزندگی مردم بوجود آمده است؟!!
البته تنها نمی شود بر استاندار خرده گرفت و تلاش های وی را نادید انگاشت و نمی شود با بازدید ها واعمال اقتصاد دستوری شاهد کاهش تورم باشیم.
در آخر باید گفت هیچ‌ جامعه ای نیست که با اقتصاد انحصاری بتوان به رشد اقتصادی آن امیدوار بود…
تا مادامی که بازار رقابتی جانشین اقتصاد فشل نشود، با تغییر مدیران هیچ عایدی نصیب این جامعه بحران زده نخواهد گردید و تمام.

 

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

نقش روابط عمومی در دوران پرشتاب امروز، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند

نقش روابط عمومی در دوران پرشتاب امروز، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند دکتر …