چاپ مطلب چاپ مطلب

اقای رئیسی _ رئیس جمهور محترم_ طبق تجربه ثابت شده طی ادوارگذشته استانداران بومی گیلان نسبت به غیر بومیها موفق‌تر عمل کرده و محبوبیت بیشتری نیز داشته‌اند✍️به قلم مدیر مسئول همای خبر

اختصاصی همای خبر/جناب رییس جمهور، مستحضرید که استان گیلان اقلیمی است با استعدادهایی بالقوه و شرایط خاص جغرافیایی که میتواند ازحیث سرمایه های انسانی در بخش مدیریت و تولید دربخش کشاورزی ،استانی خودکفاء شود. اما آنچه می‌بینیم این است که امروز، گیلان برای برخی هموطنان تبدیل به یک پارک جنگلی شده است که تنهااز هوای پاک و طبیعت چشم‌نواز آن میتوان استفاده نمود که متاسفانه آن هم رو به نابودی و زوال است!!
چناب رییس جمهور، گیلان دارای بافتی فرهنگی و نسبتا یکدست است. بطوری که سطح فرهنگ مرکز شهرها در آن، چندان فرقی با روستاها و حتی نقاط دوردست آن ندارد.
این استان با۱۸۰نفر جمعیت در هر کیلومترمربع، سومین استان پرتراکم کشور از نظر جمعیت می باشد.
و باز مستحضرید که ۴۰درصد تولیدات برنج کشوردر استان گیلان تولید می شود.
گیلان همچنین درتولید داروهای گیاهی مانند گل گاوزبان مقام اول و در تولید مرکبات مقام پنچم ودر زیتون رتبه سوم تولید رادارد.
علاوه بر آن ۸۵درصد از تولیدفندق کشور و۹۰درصد از تولیدات چای و بادام زمینی کشور در این استان تولید میشود.
گیلان سرمایه های انسانی و شخصیتهایی بی بدیلی چون عباسی، ندیمی، لاهوتی، رمضانپور، محمداحمدی، سیروس شفقتی و چهره‌های بسیار دیگری دارد که برخی از آنان درصورت عدم بازنشستگی و تداوم در کار میتوانند جانشینی شایسته و کارآمد برای سمت استانداری گیلان باشند.
جناب رییس جمهور، باید گفت که استانداران بومی هر چند ممکن است با مشکلاتی از قبیل زیاده خواهی و دخالت اطرافیان مواجه شوند، اما آسیب شناسی و آشنایی آنان با معضلات و امکانات بومی استان بسیار بیشتر از گزینه های غیربومی بوده و ومیتوانند زودتر و بسیار موثرتر نسبت به حل مشکلات استانی و پیشبرد امور اقدام نموده و موفق‌تر ظاهر شوند.
خاصه آنکه از بدنه استانداری افرادی چون محمداحمدی و سیروس شفقتی گزینه هایی هستند که با توجه به تسلط و اشرافی که بر امکانات و محدودیتهای اجرایی این استان دارند، قابلیت تحقق مطلوبهای مورد نظر دولت سیزدهم محترم را موجب گردد.

جناب رییس جمهور، خود بهتر میدانند استان گیلان درصورتی میتواند به رشد و شکوفایی دست یابد که به دور از تشکلات و روابط سیاسی، بتواند لایق ترین فرد را بر کرسی عمارت استانداری گیلان بنشاند. اما به نظرمی رسد عدم اجماع پیشنهادات روی شخصی مشخص ، دولت را ناگزیر به انتخاب استاندار غیربومی می‌نماید.
حال آنکه با نگاهی به عملکرد استانداران ادوار گذشته همچون مهندس قهرمانی، هاشم نیا و نجفی این امر ثابت میگردد که استانداران بومی هم ازحیث محبوبیت و هم ازلحاظ خدمات رسانی و عملکرد موفق بهتر توانسته اند نظرافکار عمومی را تامین نمایند و برعکس استانداران غیربومی ، همیشه مدت زمان زیادی را صرف آشنایی با استان و شناخت ظرفیتها و تهدیدها نموده‌اند و تعامل آنان با شهروندان نیز به سختی و دیرهنگام ایجاد شده و یا اصلا ایجاد نشده است!
بخصوص آن دسته ازاستاندارانی که معاون سیاسی وامنیتی‌شان هم غیربومی بوده، متاسفانه گاه مرتکب تصمیماتی عجولانه و نادرست درانتخاب فرمانداران و مدیران شده‌اند و به همین منوال بخشداران ناکارامدی نیز در این استان انتخاب گردیده که در نتیجه روابط و وابستگی‌های نابجا بوجود آمده بودند و عملا توانایی اداره امور و انجام وظایف محوله خودنداشته اند. در نهایت دود اول به چشم مردم و بعد دولت رفت.
لذا ما شهروندان گیلانی از دولت و رییس جمهور محترم خود آقای رئیسی میخواهیم تا با انتصاب فردی مطمئن و زبده درسمت استانداری گیلان، حسن انتخاب خویش را ثابت نموده ، تا در ادامه این انتخاب اصلح، شاهد انتصاب فرمانداران وبخشداران قوی و شایسته نیز در سطح استان گیلان باشیم.
و من الله توفیق.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر خواهد بود

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر …