چاپ مطلب چاپ مطلب

امام جمعه جدید لاهیجان: از آمدن بنده به لاهیجان هیچکس را زیر سوال نبرید/ آقای نیکفر اگر شما همکاری کنید، با شما هستم

همای گیلان:

سید محمد احمدی روز جمعه در جلسه شورای اداری این شهرستان با عرض خیر و مقدم به حاظرین و مهمانان در جلسه، اظهار کرد: در این شورای اداری به صورت بشیار کوتاه به موضوعات شهرستان پرداخته می شود و در ادامه از زحمات امام جمعه قبلی لاهیجان قدردانی و این مسئولیت بسیار خطیر و با ارزش به حجت الاسلام صدیق سپرده شود.

وی با اشاره به عملکردهای دستگاه های شهرستان، تصریح کرد: مدیران شهرستان لاهیجان با وجود همه محدودیت های که وجود دارد با تدبیر و درایت حتی لحظه ای از تلاش و کوشش و خدمت رسانی به مردم دست نمی کشند و این همت و تلاش ها باعث شده نا در بسیاری از موضوعات مختلف لاهیجان در صدر شهرستان های استان قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: اگر تا به امروز موفق بوده ایم و صلابت و قدرت داریم فقط و فقط به خاطر تبعیت از ولایت فقیه است و قانون نیز تکلیف را مشخص کرده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، عنوان کرد: پیشاپیش این هفته را به همه سخت کوشان نظام جمهوری اسلامی تبریک می گوییم، انشاالله بر اساس برنامه هایی که تدوین شده در هفته دولت امسال ۱۶۳ پروژه و طرح با اعتبار ۱۷۹ میلیارد و ۲۰۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان و اشتغالزایی برای یک هزار و ۹۴۷ نفر در هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

احمدی با مقایسه پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت سال جاری نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: امسال شاهد افزایش ۵ درصدی افتتاح پروژه ها در هفته دولت نسبت به سال گذشته خواهیم بود. همچنین میزان ۳/۷ برابر افزایش در اعتبارات و ۲/۷ برابر افزایش فرصت های شغلی نیز نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

وی موفقیت لاهیجان را در سایه وحدت و همدلی دانست و خاطرنشان کرد: امنیت و آسایش حاکم بر این شهرستان مرهون همکاری شورای تامین، نیروی انتظامی ، نیروهای امنیتی و دیگر مسئولان است.

نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تبریک انتخاب امام جمعه جدید لاهیجان گفت: مردمی بودن ، در میان مردم بودن و درک مسائل مردم از جمله ویژگی های یک امام جمعه است .

ذبیح الله نیکفر با تاکید بر توصیه های امام راحل و مقام معظم رهبری اظهار داشت: امام جمعه باید از تجمل گرایی ، اشرافیت و اموری که مردم را از امام جمعه دور می کند، خودداری کند و ساده زیستی و زندگی با مردم را پیشه خود سازد.

حجت الاسلام جعفری گیلانی عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز ولی فقیه آگاه و دانا، رهبری کشور را بر عهده دارد ولی وظیفه ما به عنوان مردم مهم تر است و تکلیف بر مردم روشن است، باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

وی گفت: نماز جمعه در کشور ما چند نقش دارد، از یک سو چهره کریه استکبار جهانی را رسوا کرده و از سوی دیگر چنانچه امام جمعه در کار خود موفق باشد، آن شهر بی مسئله خواهد بود.

وی به نا امنی در کشورهایی مختلف اشاره کرد و گفت: امروز در کشور ما بهترین نیروها در سپاه پاسداران ، نیروی انتظامی و در بدنه وزارت اطلاعات مشغول خدمت هستند و همچنن بهترین نمازجمعه در کشور برگزار می شود که این، از برکت فعالیت این نیروها و تامین امنیت پایدار است.

در جلسه شورای اداری لاهیجان حجت الاسلام مهدی صدیق به عنوان امام جمعه جدید شهرستان معرفی شد.

سپس حجت الاسلام مهدی صدیق در نخستین روز دریافت حکم از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در خطبه نمازجمعه این هفته لاهیجان با اشاره به سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره آنان به مسوولان توصیه کرد: نباید فقط برای آزادگان مراسم یاد بود و تجلیل گرفت بلکه می بایست به یاد آن ها بود و به اموراتشان نیز رسیدگی کرد.

وی در ادامه با اشاره به استقبال پرشور مردم از حضور وی در لاهیجان، افزود: بنده نمی دانم باید با چه زیانی از مردمان لاهیجان و مدیران و مسئولین تشکر کنم که در این هوای گرم برای استقبال بنده به میدان شیخ زاهد زاهد آمدند، پس از آن نیز به مزار شهدا رفتیم و بعد از آن نیز جلسه شورای اداری و مهم تر از همه صفوف پرشور نماز جمعه امروز همه این ها عشق شما به خدا، به شهدا به رهبری را می رساند بنده دست تک تک شما را می بوسم و از همه شما ممنونم.

حجت الاسلام مهدی صدیق در ادامه خطاب به نیکفر نماینده مردم لاهیجان، اظهار کرد: آقای نیکفر به شما قول می دهم اگر شما همکاری کنید، تا آنجایی که دل اسلام شاد بشود با شما هستم و به کسی هم اجازه داده نمی شود بر علیه رهبری، نظام، سپاه پاسداران و مقدسات دین جسارت کند.

امام جمعه جدید لاهیجان خاطرنشان کرد: به شهری آمده ام که بزرگان بسیاری دارد و پیش از بنده بزرگانی همچون آیت الله قربانی امام جمعه آن بوده است، این شهر شهر یک بسیجی بزرگ، انقلابی ، ساده زیست و دردمند به نام شهید کریمی است این شهر شهدای بسیاری دارد که همه این ها تلاش های بیشتر ما را می طلبد.

حجت الاسلام صدیق اظهارداشت: کار امام جمعه فقط سخن گفتن و خطبه خوانی نیست، این فقط بخشی از وظایف امام جمعه است، امام جمعه وظایف بسیار سنگینی بر عهده دارد، یکی از آن ها نظارت بر همه امور شهرستان است.

وی با بیان اینکه از همه مردمان این شهر می خواهم تا به بنده کمک کنند و همکاری کنند،خاطرنشان کرد: ما یک خط بیشتر در جامعه نداریم و آن خط و سیاست های مقام معظم رهبری است و هرکسی غیر از این خط اقدامی کند باید پایش قطع شود.

خطیب جمعه لاهیجان خاطرنشان کرد: برخی انتقادها باید در جامعه مطرح شود و برای آنها پاسخ های مناسب داده شود، از آمدن بنده به لاهیجان هیچکس را زیر سوال نبرید اگر هم حرفی دارید بروید با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بزنید.
حجت الاسلام صدیق در ادامه انجام واجبات و ترک محرمات ، محاسبه نفس ، حفظ زبان، ترک دنیا و شرم و حیا را هشت عامل کسب تقوی ذکر کرد.
وی با اشاره به جایگاه والای شهدای حرم و شهید حججی گفت: شهید حججی از جمله شهدایی بود که مانند امام حسین (ع)سرش را از تنش جدا کردند .

قبل از آغاز خطبه های نماز جمعه حکم حجت الاسلام مهدی صدیق امام جمعه سابق لنگرود با امضای حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با حضور حجت الاسلام جعفری گیلانی از اعضای ستاد شورای مرکزی سیاست گذار نمازجمعه کشور و برخی مسوولان شهرستان لاهیجان ،فرمانداران و نمایندگان شهرستان های لاهیجان و لنگرود در مجلس شورای اسلامی ، خانواده های معظم شاهد و نمازگزاران قرائت و وی بطور رسمی به مدت سه سال به عنوان امام جمعه لاهیجان منصوب شد.
قبل از این حجت الاسلام احمد عبدالله زاده پاشاکی امام جمعه شهرستان لاهیجان بود .

بامردم

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …