چاپ مطلب چاپ مطلب

امام جمعه سیاهکل: عربستان با همکاری آمریکا و اسرائیل گروهک‌های تروریستی پرورش می‌دهد

همای گیلان:حجت الاسلام و المسلمین محمد شیدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت صدرالدین محمد بن ابراهیم قوام شیرازی معروف به ملاصدرا و صدرالمتألهین، اظهار کرد: مُلاصَدرا اهل شیراز بود و در زمان شاه عباس زندگی می‌کرد.

وی با بیان اینکه ملاصدرا از بزرگترین فلاسفه روزگار خود بود، افزود: وی به دلیل اینکه جنگ بین صفویه و عثمانی در واقع جنگ بین شیعه و سنی بود و در آن برادر کشی راه می‌افتاد، با شاه عباس در مورد این جنگ مخالف بود.

139209081509095431634663

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه در آن زمان اروپاییان به خصوص انگلیس به قدرت رسیده بودند و خواستار تفرقه اندازی بین مسلمانان بودند، گفت: هم اکنون نیز عربستان با هم پیمانی آمریکا و اسرائیل در حال پرورش دادن گروهک‌های تروریستی و در نتیجه جنگ بین شیعه و سنی است.

شیدایی با بیان اینکه ملت‌ها باید به آگاهی و بصیرت برسند، خاطرنشان کرد: ملت‌های مسلمان باید دست از هوس بازی و ناآگاهی بردارند.

وی با اشاره به زمین نشاندن پهپاد آمریکایی RQ-170 به وسیله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: هواپیمای جاسوسی مخصوص آمریکا است و ایران با گرفتن این هواپیما توانست با نحوه مهندسی این هواپیما آشنا شود و آن را بسازد و این نشان می‌دهد که جمله «مامی‌توانیم» رهبر انقلاب تحقق پیدا کرده و ایرانیان با تلاش و کوشش می‌توانند تمامی قطعات خودرو، وسایل پزشکی و داروها را نیز بسازند.

امام جمعه سیاهکل در رابطه با تحولات اوکراین تصریح کرد: در اوکراین با شورش خیابانی توانستند دولتی موافق با غرب را جایگزین دولت گذشته کنند و روسیه با آوردن مردم به صحنه، با دولت موقت در حال مقابله است.

شیدایی با اشاره به برگزاری انتخابات در کشورهای مختلف، خاطرنشان کرد: در سوریه انتخابات برگزار می‌شود، در افغانستان نیز در حال برگزاری است و دو نفری که به دور دوم راه پیدا کرده‌اند، پیشاپیش آمادگی خود را برای اداره کشور اعلام کرده‌اند.

وی افزود: در مصر نیز انتخابات در حال برگزاری بوده و احتمال به قدرت رسیدن یکی از ژنرال‌های مصری که با غرب مرتبط است وجود دارد./تسنیم

About

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …