چاپ مطلب چاپ مطلب

امام جمعه سیاهکل :کاهش ارزش پول ملی سبب رونق صادرات می شود

امام جمعه سیاهکل گفت: خبرنگاران چشم، گوش و زبان گویای مردم و مسئولان هستند.

 

حجت‌الاسلام محمد شیدایی عصر امروز در دیدار با کاروان خبری کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان، اظهار کرد: خبرنگاران چشم، گوش و زبان گویای مردم و مسئولان هستند.

وی افزود:نقش خبرنگاران در پیشرفت و توسعه جامعه بسیار مهم است  زیرارسانه‌ها عملکرد مسئولان را به اطلاع مردم می‌رسانند.

شیدایی در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی را بازگشت اسلام به مدیریت جامعه دانست و بیان کرد: مردم انقلاب اسلامی را پس از ۳۵ سال در برابر دسیسه‌های جهانی حفظ کردند.

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه مردم ایران اکنون به دنبال فتح سنگرهای کلیدی جهان هستند، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور پیشرفت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف داشته است.

وی همچنین به ارزش پول ملی اشاره کرد و گفت: دو سیاست انقباضی و انبساطی برای اقتصاد جهان وجود دارد.

شیدایی با بیان اینکه پول یک امر اعتباری است، یادآور شد: انتشار اسکناس در اختیار دولت‌ها است.

امام جمعه سیاهکل، سیاست دولت‌های اروپایی را کاهش توزیع پول در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تعطیلی کارخانه‌ها و اعتراض‌های مردمی به دلیل اتخاذ سیاست مذکور در کشورهای غربی است.

وی، سیاست دولت چین را توزیع پول در جامعه ذکر کرد و افزود: دولت چین با اتخاذ سیاست مذکور ۱۰۰ هزار کیلومتر راه‌آهن در این کشور احداث کرده است.

شیدایی با اشاره به اینکه دولت چین با پول کشور خود طرح‌های عمرانی را اجرا می‌کند، اظهار کرد: کشور چین به سرعت توسعه پیدا کرده است.

امام جمعه سیاهکل کاهش ارزش پول ملی را سبب رونق صادرات دانست و بیان کرد: دولت چین با سیاست انتشار اسکناس ارزش پول ملی کشور خود را پایین آورده و صادرات افزایش پیدا کرده است.

شیدایی، تولید ملی را سبب توسعه کشور خواند و یادآور شد: پروژه‌های عمرانی با اختصاص اعتبارات افتتاح می‌شوند و کشور به آبادانی می‌رسد.

وی، اختصاص اعتبارات را سبب کمک به پروژه‌های کشاورزی، صنعتی و صنایع نانو، علمی و پژوهشی عنوان کرد و گفت: توزیع پول موجب تورم در جامعه می‌شود و افزایش حقوق و اختصاص یارانه راه مقابله با آن است.

امام جمعه سیاهکل در پایان بودجه عمرانی کشوردر سال ۹۳ را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و نمایندگان مجلس و دولت باید در این‌باره تدابیری را اتخاذ کنند

About

Check Also

برگزاری جشنواره پنیر خیکی در ییلاقات گیلان

  برگزاری جشنواره پنیر خیکی در ییلاقات گیلان پنیر خیکی که به پنیر جلدی هم …