چاپ مطلب چاپ مطلب

امام جمعه شهرستان املش : حضور ۲۵ الی ۳۲ درصدی جوانان املشی در نماز جمعه / تریبون نمازجمعه تریبون وحدت

 

 اختصاصی همای گیلان:  نشست خبری خبرنگاران شهرستان املش با امام جمعه  شهرستان املش در دفتر ایشان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی امام جمعه شهرستان املش در خصوص اهمیت اقامه نماز جمعه بیان داشت : نزول یک آیه و سوره ای از قرآن در خصوص نماز جمعه و همچنین ساخت مسجد الجمعه توسط پیامبر در راه رسیدن به یثرب و اقامه نماز جمعه در آن ، نشان از اهمیت والای  برگزاری نماز جمعه در اسلام است.

95d3ba08-0bce-48a3-a06b-bd1da1888c45

روحانی ضمن تاکید بر این نکته که مصلی شهرستان املش اولین مصلی شرق گیلان است گفت : از افتتاح مصلی شهرستان ازاردیبهشت ماه سال ۸۴ تا به امروز اقدامات تکمیلی زیادی در مصلی انجام شده است که مفروش کردن فضای بیرونی مصلی ، نمای بیرون  و هماهنگی آن با معماری اسلامی ، کاشی کاری ضلع جنوبی مصلی ، نصب چهار دستگاه کولر، دو اب سردکن، تهیه بخاری ، سنگ فرش پله ها ؛ سقف بیرون  و پارکینگ مصلی از جمله این موارد هستند.

وی افزود : تنها اقدام باقی مانده مصلی ، کاشی کاری و آجر نمای بیرونی مصلی است که انجام آن نیازمند هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی است . امیدواریم بزودی با عنایت پرورگار و کمک خیرین این کار نیز به پایان رسد .

امام جمعه شهرستان املش در راستای تکمیل مصلی ،  از اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی استاندار و معاونین استانداری ، مدیر کل سابق کمیته امداد استان با کمک ۱۵ میلیون تومانی از حساب زکات ، مدیر عامل برق استان جهت برق رسانی کامل مصلی و همچنین کمک های نقدی مسئولین و مردم فهیم شهرستان املش در نماز جمعه  قدردانی نمود.

روحانی امام جمعه شهرستان املش به برنامه های هفته گرامیداشت نماز جمعه اشاره نمود و گفت : اجلاس مشترک بین اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه با مدیران ادارات ، حضور اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه با امام جمعه شهرستان و همچنین تقدیر عملی از اعضای ۳۲ نفره ستاد برگزاری نماز جمعه در جمعه آینده توسط فرماندار و مسئولین شهرستان.

افتتاح مهد آدینه در سالن اجتماعات مصلی ویژه مادران

وی در ادامه تاسیس مهد آدینه در سالن اجتماعات مصلی و سپردن کودکان توسط مادرانشان جهت حضور در نماز جمعه و همچنین خلاصه نویسی از خطبه اول امام جمعه ویژه بانوان و اهدای جایزه به ۲ نفر در نماز جمعه هفته آتی  را بخشی از کارهای فرهنگی  در حاشیه اقامه نماز جمعه برشمرد.

حضور خوب جوانان املشی در نماز جمعه

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به حضور ۲۵ الی ۳۲ درصدی جوانان در نماز جمعه شهرستان اشاره کرد و گفت : با توجه به پیر بودن شهرستان املش حضور چنین درصدی از جوانان  قابل  ستایش است. همکاری روز افزون اداره آموزش و پرورش و همچنین اداره ورزش و جوانان شهرستان می تواند در حضور بیشتر جوانان نقش بسزایی داشته باشد.

روحانی  امام جمعه شهرستان املش در ادامه به قداست تریبون نماز جمعه اشاره کرد و بیان داشت : تریبون نماز جمعه تریبون رهبری است. تخریب هیچ جبهه و جناحی نباید از این جایگاه صورت پذیرد. ما انتقاد را می پذیریم و انتقاد سازنده را به دولت مردان اعلام می داریم.

41338fb8-73d0-4b4f-8eaf-5dceb8e11f72

تریبون نمار جمعه تریبون وحدت است

وی تصریح کرد : من به عنوان امام جمعه در هر کجای کشور که باشم هیچگاه به خود اجازه نمی دهم از تریبون نمار جمعه که تریبون وحدت است سوء استفاده نموده و بجابی وحدت ، تفرقه ایجاد نمایم.

امام جمعه شهرستان املش  اظهار داشت : دوستانی در شهرستان هستند که ادعای پیشکسوتی و دلدادگی انقلاب دارند اما متاسفانه اخلاق اسلامی را رعایت نمی کنند. به مصلی شهرستان لقب مسجد ضرار را داده اند. این توهین به تمام شهروندان املش است که در نماز جمعه شرکت می کنند. من صبر را پیشینه می کنم تا وحدت شهرستان از بین نرود و به این دوستان پیشنهاد می کنم در خصوص مکان مصلی هرگونه ابهام و پرسشی دارند از خود من بپرسند  و از گفتگوی متفرقه بپرهیزند که این امر به دین و نماز جمعه ضرر می رساند.

 خبرنگار : فاطمه مشفق

710d4f62-84b3-49b9-b365-518185f38c37

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

معاون شبکه شرکت مخابرات: تسهیل دسترسی مشتریان به فیبر نوری حاصل هم‌افزایی حوزه تجاری و شبکه است

معاون شبکه شرکت مخابرات: تسهیل دسترسی مشتریان به فیبر نوری حاصل هم‌افزایی حوزه تجاری و …