چاپ مطلب چاپ مطلب

امام جمعه صومعه سرا تاکید کرد؛ جریان انحراف در اداره کشور با کلید شکسته می‌خواهد قفلها را باز کند!

همای گیلان:حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» ظهر امروز(جمعه، ۱۸ مهر) در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با قدردانی از برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: هر چند که امسال روز اربعین، عاشقان حسینی از حضور در کاروان‌های پیاده روی زیارت اربعین محروم بودند، اما با دل‌های عاشق، خانه و مساجد و مصلاها را، اربعینی کردند.

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: دلدادگان و عاشقان با معرفت نمی گذارند پرچمی که با بذل جان و خون قلب اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش برپا شده بود، بر زمین بماند.

وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه(۲۱ مهر) سالروز تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون در مجلس شاه در سال ۱۳۴۳ است گفت: پیمان کاپیتولاسیون یعنی سند بردگی و ذلت ملت مسلمان ایران در برابر امریکا، یعنی اعطای اختیارات به دولت استکباری امریکا که اگر هر جرم و جنایتی یک شهروند امریکایی در ایران مرتکب شود، دولت ایران حق تعقیب و برخوردی را ندارد، بلکه خودشان باید رسیدگی کنند و برعکس اگر یک شهروند ایرانی علیه یک امریکایی اقدامی کند باید به دستگاه قضایی امریکا پاسخگو باشد، این یعنی ذلت و خواری در برابر امریکا و امریکا را به عنوان ارباب پذیرفتن و این ذلت با روح یک شیعه حسینی که فریاد می زد: هیهات منا الذله سازگار نیست.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: امام راحل شجاع ما در مقابل آن مصوبه استعماری ایستاد و رای مجلس شاهی را غیرقانونی و مخالف با اسلام و قرآن و عزت مسلمانان اعلام کرد و آن را بی ارزش دانست.

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: امریکا که دید انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی آقا بالا سر نمی‌پذیرد و اجازه دخالت و حضور سلطه گرانه را به امریکا در ایران و منطقه نمی‌دهد، چهل سال است هر چه در توان داشت برای مقابله و نابودی جمهوری اسلامی اعم از فتنه‌ها و آشوب‌های داخلی، جنگ تحمیلی هشت ساله، تهدید و فشار و تحریم و جنگ اقتصادی را به کار برد اما به لطف خدا و با مقاومت و استقامت ملت ایران تاکنون ناکام ماند.

وی اظهار کرد: اگر این روحیه عزت‌خواهی و مقاومت ملت ایران حفظ و استمرار پیدا کند که الحمدلله ملت ایران ثابت کردند که به آرمان‌های امام و انقلابشان وفادارند، قطعا امریکا و استکبار در برابر اراده ملت شکست خواهد خورد.

عزم راسخ جوان مؤمن انقلابی حلّال مشکلات کشور است

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با اشاره به اینکه یکی از انواع فشارها، تحریم‌های بیرحمانه و ظالمانه، اقتصادی است افزود: رهبر فرزانه و حکیم انقلاب سالهاست که مرتب هشدار و راهکار می‌دهد که علاج مشکلات اقتصادی در داخل کشور است، نه در دست بیگانگان،  نه به برجام مربوط می‌شود و نه به انتخابات امریکا بلکه چاره مشکل در این جنگ اقتصادی با سر انگشتان قدرتمند جوانان انقلابی و مؤمن و با اعتماد بنفس و کار و مدیریت جهادی و باور داشتن به وعده‌های الهی امکان پذیر است.

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: متاسفانه جریان انحراف در اداره کشور با کلید شکسته می‌خواهد این قفلها را باز کند، در حالی که اراده و عزم راسخ جوان مؤمن انقلابی و باور به ظرفیت بالای کشور حلّال مشکلات کشور است.

وی تصریح کرد: امیدوارم ملت ایران با انتخاب یک دولت جوان حزب اللهی انقلابی با روحیه و مدیریت جهادی و با استفاده از تجربه افتخارآمیز دفاع مقدس و در جنگ امنیتی چهل ساله و با بهره‌مندی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی بتواند در این جنگ اقتصادی تحمیلی از سوی استکبار پیروز گردد.آمادگی لازم

ضرروت آمادگی لازم برای مقابله با بلایای طبیعی

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با اشاره به اینکه روز یکشنبه ۲۰ مهر روز ملی اثرات بلایای طبیعی است خاطرنشان کرد: کشور و استان و شهرستان ما همیشه دچار حوادث طبیعی و غیرمترقبه اعم زلزله و سیل و برف بوده و در این چند سال اخیر سیل‌های مخرب، خسارات زیادی به زیرساخت‌ها، خصوصاً به روستاها و کشاورزان عزیز وارد کرده است.

امام جمعه صومعه‌سرا اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و باران‌های موسمی و خطر تکرار حوادث سالهای قبل، انتظار می‌رود مسئولان محترم پیش‌بینی و آمادگی لازم را برای مقابله با چنین حوادثی داشته باشند.

وی افزود: متأسفانه پس از هر حادثه، حرف‌های زیادی زده می‌شود و از پیشگیری و تأمین امکانات و پاکسازی و لایروبی انهار و رودخانه‌ها صحبت، اما پس از مدتی فراموش می شود‌ و اقدام قابل توجهی صورت نمی‌گیرد و در وقت بروز حادثه مجبور می‌شوند چندین برابر هزینه کنند و مردم هم ناراضی باشند.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با اشاره به اینکه هر چند که در این مدت با تلاش مسئولان محترم اقدامات خوبی انجام شد، اما کافی نیست گفت: امروز روز جهانی پست است که از قدیمی ترین وسایل ارتباطی ملتهاست و امروزه به جهت لزوم استفاده بیشتر از وقت و کم کردن هزینه‌ها و با توجه به پیشرفت امکانات، ضرورت خدمت رسانی پستی برای انواع مراسلات، بیشتر شده است./شبستان

با کانال همای خبرهمراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …