چاپ مطلب چاپ مطلب

امام جمعه لاهیجان در خطبه های نماز جمعه امروز: ضرورت پرداختن به اولویتها، انتخاب کارگزاران و استانداران قوی، رعایت پیوست عدالت میان آحاد جامعه ، موارد مهمی است قابل توجه رئیس جمهور محترم /

امام جمعه لاهیجان در خطبه های نماز جمعه امروز:

ضرورت پرداختن به اولویتها، انتخاب کارگزاران و استانداران قوی، رعایت پیوست عدالت میان آحاد جامعه ، موارد مهمی است قابل توجه رئیس جمهور محترم /

رهبر معظم با جملات روشنگرانه ، اعوجاج ایجاد شده از سخنان رئیس جمهور را شفاف نمودند

با اهل نهج‌البلاغه باید به زبان نهج‌البلاغه سخن گفت

شهرداری لاهیجان با اقداماتی چون شفاف سازی امور مرتبط با پیمانکاران، پرداخت معوقات و اضافه کاری پرسنل شهرداری عملکرد قابل دفاعی دارد

ضرورت حل مشکلات آبفای شهرستان لاهیجان با هماهنگی دستگاه‌ها/

– به خانواده داغدار لاهیجانی تسلیت میگوییم/

 

سید جواد سلیمانی، امام جمعه لاهیجان در خطبه های نماز جمعه امروز ۹ شهریور ۱۴۰۳
ضرورت پرداختن به اولویتها، انتخاب کارگزاران و استانداران قوی و رعایت پیوست عدالت در اداره کشور را از امور مهم مرتبط با دکتر پزشکیان دانست.

اختصاصی همای خبرامام جمعه لاهیجان  در بخشی از خطبه دوم نماز جمعه امروز به اقدامات رو به توسعه شهرداری و شورای اسلامی لاهیجان اشاره داشت و ضمن توضیح آنکه از سایت زباله لاهیجان بازدید داشته ام گفت: اخیرا کارهای مهمی در شهرداری لاهیجان انجام شده که شایسته قدردانی است.

حجت‌الاسلام سلیمانی با بیان آنکه در لاهیجان هنوز تا رسیدن به آرمانشهر فاصله داریم گفت: شهرداری لاهیجان با اقداماتی چون شفاف سازی امور مرتبط با پیمانکاران، پرداخت معوقات و اضافه کاری پرسنل شهرداری، اجرای موفق چندین عملیات عمرانی و فرهنگی،  ساماندهی های قابل قبولی به شهر بخشیده که بدین وسیله از مهندس زنده دل شهردار گرامی و اعضای  شورای اسلامی لاهیجان ممنونیم.

وی توضیح داد: همگی میدانیم عموما آسفالت ریزی معابر سریعتر و سهل تر از سنگفرش انجام می‌شود اما از آنجا که لاهیجان یک شهر تاریخی و پایتخت حکمرانی شیعه است،  لازم بود طبق ابلاغات اداره کل میراث فرهنگی تعدادی از گذرها سنگفرش میشد که با همت مدیریت شهری لاهیجان این عملیات عمرانی نیز انجام شد.

خطیب جمعه لاهیجان در بخش دیگری از سخنرانی خود به فرمایشات اخیر مقام رهبری در مورد انتخاب کابینه دولت اشاره داشت و گفت: رهبر معظم با جملات روشنگرانه ، اعوجاج ایجاد شده از سخنان رئیس جمهور را شفاف نمودند و اعلام داشتند که ” برخی وزرای پیشنهادی با تایید بنده، برخی با تاکید بنده و بعضی دیگر نیز بدون دخالت بنده انتخاب شدند که چند نفر آنها را پیش از این نمی شناختم”.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی تصریح کرد: پرواضح است انتصاب پست های حساسی چون وزیر امور خارجه و وزیر اطلاعات نیاز به هماهنگی‌های مصداقی داردهمانطوریکه در دوره های قبل هم انجام می شد.

سلیمانی همچنین به اهمیت پیوست عدالت در مدیریت کشور اشاره داشت و گفت: از رئیس جمهور محترم توقع داریم ، امکانات و بودجه،  در جای جای کشور بالسویه توزیع شود؛ اینکه هر چه شهر به پایتخت نزدیک باشد بهره‌مندتر و هر چه به مرزها نزدیکتر باشد، محروم تر واقع شود عین ناعدالتی است.

وی با ذکر اینکه باید جمعیت کشور همگی از امکانات یکسان برخوردار شوند گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود گاه بودجه یک شهر ، یکصدم بودجه یکی از شهرک‌های تهران هم نیست !

خطیب جمعه لاهیجان گفت: حل مسائل دانشگاه‌ها نیز از اولویتها‌‌ست؛ در مراسم تودیع ومعارفه وزیر علوم رئیس جمهورگفت: اساتیدی که از دانشگاه‌های کشور رفتند باید به سر کارهای خود برگردند غافل از آنکه تعدادی از آنان خالی از اعتقادات دینی و آیینی شده بودند و حضور آنان به مراتب ضرر بیشتری از غیاب آنان در دانشگاه‌ها دارد.

حجت‌الاسلام سلیمانی با ذکر آنکه با اهل نهج‌البلاغه باید به زبان نهج‌البلاغه سخن گفت، تاکید داشت: آنان که آیه یاس می‌خوانند را نباید در مناصب کلیدی گمارد ؛ وقتی یک استاد با لفظ نفله شدن در مورد خانم مهسا امینی صحبت کرد اما پس از عذرخواهی اخراج شد، چگونه می‌توان از سست اعتقادان ، چه در محافل دانشگاهی و چه درمیان سلبریتی های بازیگر دفاع کرد و آنان را به مشاغلی که ارتباط مستقیم با افکار عمومی دارد دعوت نمود؟

سید جواد سلیمانی در ادامه  موضوع طولانی شدن محور مقاومت و انتقام از رژیم صهیونیستی را  مورد توجه قرار داد و گفت: طولانی شدن محور مقاومت لازم بود و دستاوردهایی برای جهان اسلام داشت که از جمله‌ی آنها،  ضررهای اقتصادی ناشی از تعطیلی ادارات، حمل و نقل و کارخانجات رژیم صهیونیستی  را می‌توان نام برد.
وی گفت:  علاوه بر آن آماده باش طولانی مدت مراکز و پایگاه‌های نظامی  ، سبب خستگی ، ترس مضاعف و سردرگمی نظامیان اسرائیلی در این مدت شده است.

وی اضافه کرد: عقب نشینی نیروهای صهیونیست از مواضع خود دستاورد صبر استراتژیک رهبر انقلاب است و دیر نباشد که شاهد موج مهاجرت‌ها از اسرائیل به دیگر کشورها باشیم.

امام جمعه لاهیجان در ادامه با اشاره به اتفاق تلخ رخ‌داده در پاسگاه انتظامی لاهیجان که از سوی ریاست جمهوری و وزارت کشور نیز با دستور پیگیری مواجه شد گفت: به خانواده داغدار تسلیت عرض میکنیم و در غم بزرگ آنان شریک هستیم.
وی گفت این اتفاق در ادامه نزاع خیابانی به مرکز نیروی انتظامی کشیده شد و نباید تخلف چند خاطی را به پای کل دستگاه انتظامی محسوب کرد.
وی اضافه کرد: از خانواده جوان مرحوم ممنونیم که با عدم مصاحبه، اجازه موج سواری به شبکه های معاند و بدخواهان انقلاب ندادند.

حجت‌الاسلام سلیمانی همچنین ضمن دعوت عموم مسلمین به تقوای الهی به روز ۲۸ صفر و سالروز رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام اشاره داشت و گفت: انشالله با حمایت همشهریان، مسئولان و هیات امنای مساجد لاهیجان تحولی در باب مساجد انجام خواهیم داد که این امر پس از انتخاب و تعیین دبیر امور مساجد لاهیجان محقق می‌شود.

گزارش از محمد علی‌پور نیاول


انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

ندیمی، نماینده ادوار لاهیجان و سیاهکل در مجلس : توصیه ما گیلانیان به نمایندگان محترم،  ارجحیت دادن به چهره های شاخص سیاسی و اجرایی گیلان در برابر گزینه های غیر بومی است

ندیمی، نماینده ادوار لاهیجان و سیاهکل در مجلس : توصیه ما گیلانیان به نمایندگان محترم،  …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *