چاپ مطلب چاپ مطلب

امام جمعه لاهیجان: شهادت سید حسن نصرالله آخرین میخ بر تابوت سازش بود/

امام جمعه لاهیجان:
شهادت سید حسن نصرالله آخرین میخ بر تابوت سازش بود/

با شغالهای منطقه و در راس آنها آمریکا ، برادری نداریم

فرقی بین آمریکا و اسرائیل نیست؛ نتانیاهو در این معرکه یک مترسک است/

بر دهان دیپلماتی خواهیم زد که حرف از سازش بزند

سید جواد سلیمانی امام جمعه لاهیجان در خطبه های نماز جمعه امروز سیزدهم مهرماه ۱۴۰۳ اعلام کرد: شهادت سید بزرگوار لبنان ضایعه بزرگی بود اما حزب‌الله پس از این واقعه مستحکم تر میشود.
وی تصریح کرد: پیام ما به کسانی که با بلندگوی سازش زندگی کرده اند آن است که شهادت سید حسن نصرالله آخرین میخ بر تابوت سازش بود؛ ما با شغال‌های منطقه که آمریکا در راس آنهاست برادری نداریم.

اختصاصی همای خبر– حجت‌الاسلام سلیمانی افزود: بعد از شهادت اسماعیل هنیه کسانیکه همواره با بلندگوی سازش زندگی کرده اند به رژیم صهیونیستی مهلت دادند که این عقب نشینی تاکتیکی هزینه ساز بود و موجب شهادت دبیرکل حزب الله لبنان گردید.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به آنکه شهادت ایشان ضایعه بزرگی برای جهان اسلام و حزب الله لبنان بوده است گفت: حزب الله پس از وقایع اخیر مستحکم تر و با انگیزه تر خواهد شد؛ تاریخ بر این امر گواهی خواهد داد و سگ های هار صهیونیست پس از شهادت وی خواب راحت نخواهند داشت و شعله های انتقام، دشمنان پیدا و پنهان سید نصرالله را خواهد سوزاند.

حجت‌الاسلام سلیمانی گفت: در وصف مقام آن سید بزرگوار همان بس که رهبر معظم فرمود ما این روزها عزاداریم.
خطیب جمعه لاهیجان با ابراز اینکه امیرالمؤمنین(ع) نیز پس از شهادت علمدارش اظهار ناراحتی نمود گفت: جمهوری اسلامی از ابتدای راه چندین بار خلاء های بزرگ را متحمل شد اما خم برنیاورد و پرقدرت تر به راه خود ادامه داد.

وی توضیح داد: شهادت شهید چمران در دهه های پیشین به بزرگی ضایعه وارد شده در سال‌های اخیر با شهادت سردار قاسم سلیمانی بود و همچنین شهادت شهید بهشتی و یاران وی و جنایت دفتر ریاست جمهوری  که منجر به شهادت رئیس‌جمهور رجایی و شهید باهنر شد، رویدادهایی بود که این انقلاب باقدرت پشت سر گذاشت و مستحکم تر شد و قرآن کریم نیز وعده داده است که دست برتر اراده خداوند است.


فرقی بین آمریکا و اسرائیل نیست؛ نتانیاهو در این معرکه یک مترسک است/

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی در خطبه های نماز جمعه امروز با بیان اینکه جنگ واقعی ما با امریکاست، گفت : فرقی میان آمریکا و اسرائیل نیست و نتانیاهو مترسک آمریکاست.

وی با تصریح آنکه بر دهان دیپلماتی خواهیم زد که حرف از سازش بزند گفت: در وقایع لبنان ایران اسلامی به میدان آمد.

امام جمعه لاهیجان گفت: ترسهایی غالب شده بود که اسرائیل چطور اینقدر جلو آمده و حتی رهبری را تهدید می‌کند تا آنکه وعده صادق ۲ دمار از روزگار تل‌آویو درآورد و شهادت سید نصرالله نقطه عطفی شد بر پیروزیهای پوشالی رژیم صهیونیست؛ چندانکه تاکنون چنین تحقیری به خود ندیده بود و فرومایگی او اینطور عیان نشده بود.

وی افزود: این یک تسویه حساب معمولی بود و اگر اسرائیل بخواهد غلطی کند، رهبر مقاومت به رهبری امام عزیزمان درهای جهنم را در سرزمین اشغالی به روی اشغالگران باز می‌کند.

وی خطاب به سران اروپا گفت: دفاع مشروع ما را محکوم کردید؛ خویشتن داری اخیر ما تاوان اعتماد به اروپا بود.
وی گفت: حال که سران اروپا نمی‌توانند ماشین جنگ صهیونیست را متوقف کنند، لااقل ساکت بمانند و سوختن دشمن در آتش خشم رزمندگان را ببینند.
وی با اشاره به آنکه رهبر معظم امروز وارد میدان شد و نماز جمعه تهران را  اقامه نمود گفت: ایشان وحدت و همبستگی ما را به رخ دشمنان کشید و ما تا آزادی قدس در حمایت از رهبر خود آماده جهاد هستیم.

پرهیزگاری سید حسن نصرالله/

خطیب جمعه لاهیجان در بخشی از سخنان خود به پرهیزگاری و ملاحظات ویژه سید شهید اشاره داشت و گفت: زمانی در تهران ایشان دیر به محل مورد نظر رسید و در بیان علت تاخیر گفت: بنا به فرموده امام خامنه‌ای که لازم است همگان از تشریفات خودداری کنیم با اتومبیل بنز که برایم آماده شده بود نیامدم تا روحانیت بدنام به تشریفات نشود.

حجت‌الاسلام سلیمانی سید حسن‌ نصرالله را عبد صالح خدا، سلاله رسول الله، شیعه راستین علیه السلام  و شاگرد جهادی مکتب روح الله نامید و گفت: شهادت پرچمدار استکبار ستیزی در منطقه را به امت اسلام تسلیت می‌گویم.
وی همچنان شهادت  شهید نیلفروشان ، از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب را تسلیت گفت و باورمندی عمیق به انقلاب اسلامی را از صفات این مجاهدان مخلص دانست.

خطیب جمعه لاهیجان در ادامه اظهار کرد: شهید حسن نصرالله با خطبه های آتشین خود هزاران انسان را عاشق شهادت نمود؛ وی یار همراه و وفادار رهبر معظم ایران اسلامی بود.

وی گفت: دشمنان جبهه باطل را به تقوای الهی توصیه میکنم و صبوری در مشکلات را راهکار برون رفت از معضلات میدانم چرا که صبر بر سختی ها در دین مبین ما توصیه شده است.

رعایت حقوق دختران و خواهران در خانواده ها/

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه لاهیجان گفت: متاسفانه شنیده می‌شود برخی خانواده ها در سهم الارث ، حقی برای خواهران خود یعنی دختران خانواده که سالهای پیش به خانه بخت رفته اند قائل نیستند و می‌گویند فرزندان ذکور به جهت عیالواری تمام ارث را باید بردارند که این سخنِ عجیب، نادرست و ناحقی است.
سید جواد سلیمانی گفت: طبق قوانین و توصیه اسلام دختران و پسران همگی از ارث والدین سهم می‌برند و تخطی از این قاعده ، جایز نیست.

وی در پایان هفته نیروی انتظامی را به فرماندهان و تمامی نیروهای فراجا تبریک گفت و ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های بی شائبه فرمانده  پیشین نیروی انتظامی لاهیجان برای فرماندهی جدید نیروی انتظامی لاهیجان موفقیت و توفیق در انجام وظایف خطیر این ارگان خدمت رسان و شریف مسئلت نمود.

گزارش از محمدعلی علی‌پور نیاول

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

فرماندار لنگرود در نشست با فعالان فرهنگی ستاد ساماندهی سواحل شهرستان: ایمنی سواحل و ترویج فرهنگ اسلامی، اولویت‌های اصلی در ساماندهی سواحل شهرستان است

فرماندار لنگرود در نشست با فعالان فرهنگی ستاد ساماندهی سواحل شهرستان: ایمنی سواحل و ترویج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *