- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

امام جمعه لاهیجان: ۹ دی طومار فتنه‌گران را درهم پیچید

امام جمعه لاهیجان گفت: حماسه ۹ دی طومار فتنه‌گران را درهم پیچید و خواص مردود شدند و کفر جهانی شکست خورد.

 

به گزارش همای گیلان به نقل ازخبرگزاری فارس [1] از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر با تسلیت ایام رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) اظهار کرد: با رحلت حضرت رسول چند مصیبت پیش آمد.

وی ادامه داد: با رحلت پیامبر ابتدا وحی قطع شد، جامعه از وجود پیامبر محروم شد، منافقان حق علی (ع) را غصب کردند و مسیر اسلام را تغییر دادند و مسلمانان دچار تفرقه شدند.

خطیب جمعه لاهیجان با ذکر حدیثی از حضرت امام صادق (ع) در توصیف پیامبر تصریح کرد: امام صادق فرمود رسول خدا (ص‌) از همه‌ حکیم‌تر، داناتر، بردبارتر، شجاع‌تر و عادل‌تر و سخاوتمندترین‌ مردم‌ بود.

وی ادامه داد: پیامبر بر زمین‌ می‌نشست‌ و بر زمین‌ غذا می‌خورد و بر زمین‌می‌خوابید و نعلین‌ و لباس‌ خود را پینه‌ و وصله‌ می‌کرد و در حضور مردم ‌تکیه‌ نمی‌کرد و اهل‌ و عیال‌ خود را خدمت‌ می‌کرد.

صرفی‌پور با برشمردن امتیازات‌ خاص‌ پیامبر (ص) گفت: حرام‌ بودن‌ همسرانش‌ بر دیگران‌، ثواب‌ و عقاب‌ همسرانش‌ مضاعف‌ و او خاتم‌ انبیا است.

وی با اشاره به اینکه در قیامت‌ امت‌ پیامبر از دیگر امم‌ بیشتر هستند، افزود: یکی از دلایل ازدواج پیامبر این بود که وقتی حضرت با خانمی ازدواج می‌کردند قبیله آن خانم حامی اسلام می‌شدند و اینکه مهر و شفقت و دلسوزی و رحمت آن حضرت نسبت به زنان بیوه و بی‌یاور بود.

وی در ادامه با قدردانی از تجمع عظیم عزاداران حسینی در روز اربعین، افزود: شنبه هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سواد‌آموزی است.

امام جمعه لاهیجان اضافه کرد: با تلاش‌های نهضت سوادآموزی در کشور، بیش از ۸۰ درصد مردم ما باسواد هستند و میلیون‌ها نفر دانشگاهی و فارغ‌التحصیل دانشگاه داریم که بسیاری از اینها جزو خانواده‌های محروم هستند.

وی با اشاره به حماسه ۹ دی سال ۸۸ گفت: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و در فتنه ۸۸ تمام کفر در مقابل تمام ایمان قرار گرفت و شکست خورد.

صرفی‌پور تصریح کرد: دشمن در فتنه ۸۸ با تمام توان خود و سران غرب از آنها حمایت کردند و سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای عربی و همسایگان ما کمک کردند اما کفر جهانی شکست خورد.

وی ۹ دی را به صحنه آمدن مردم ایران دانست و یادآور شد: ۹ دی ملت ایران ولایت‌مداری و حمایت از نظام را به رخ دشمنان کشاندند.

امام جمعه لاهیجان افزود: دشمن می‌خواست پیوند بین ولایت و امت را از بین ببرد اما شکست خورد و در فتنه ۸۸ ملت ایران برنده شد اما عناصری از خواص مردود شدند و آنهایی که پارچه سبز بستند و حامی فتنه‌گران بودند باید توبه کنند.

وی شناخت انقلاب اسلامی را مورد تأکید جوانان قرار داد و خاطرنشان کرد: این انقلاب با کودتاها و انقلاب‌های دیگر در کشورهای جهان تفاوت اساسی دارد و انقلاب ما از طرف پیامبر (ص) وعده داده شده بود.

صرفی‌پور از برگزاری مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در مسجد جامع لاهیجان خبر داد.

وی به روز وقف اشاره کرد و متذکر شد: وقف راهی است که بی‌نهایت را به بی‌نهایت وصل می‌کند و کار و عمر انسان را ضایع نمی‌‌کند و بابت صرف عمر که ارزش بی‌نهایت دارد سود ابدی می‌دهد.