چاپ مطلب چاپ مطلب

امام جمعه موقت املش گفت: جامعه اسلامی نیاز به هویت سازی فرهنگی دینی اسلامی دارد .جامعه را از نظر اسلامی باید سمت و سو دهیم تا جامعه احساس هویت کند

همای گیلان، حجت الاسلام علیپور در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک روز کار و کارگر،روز شوراها و گرامی داشت مقام معلم و هفته معلم خاطرنشان کرد: دیداری که فرهنگیان با مقام معظم رهبری داشتند ایشان در سخنان شان فرمودند: شما معلمان هویت سازی فرهنگی میکند.

وی افزود: جامعه اسلامی نیاز به هویت سازی فرهنگی دینی اسلامی دارد .جامعه را از نظر اسلامی باید سمت و سو دهیم تا جامعه احساس هویت کند.

علیپور با بیان اینکه اگر جامعه اسلامی بخواهد احساس هویت کند مبانی عالی و نورانی دین باید روی دفترچه ها ،میزها و افکار ما باشد

امام جمعه موقت شهرستان املش با اشاره به اینکه تمدن متکی به فرهنگ است و اگر فرهنگ قوی وغنی نباشد تمدن بوجود نمی آید افزود:تمدن ما را درجامعه اسلامی برخی سعی میکنند عوض کنند و از ما بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: نظام آموزشی ما باید سبک زندگی فلسفه حیات را براساس مبانی قلبی سرباز درست کنند.

وی درادامه با فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: دلیل اینکه روی سند ۲۰*۳۰آنقدر کار میکنند چون دراین سند دستورات و توصیه هایی است که آموزش و پرورش مناسبات فکری دانش آموزان را طوری تنظیم کنند که براساس زندگی شان طبق تفکر قلبی باشد

علیپور اظهار داشت:بنا به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب خدا به کسانی که با قلمشان روحیه انقلابی را تضعیف میکنند ،نمی گذرد.روحیه انقلابی ملت بود که حکومت پهلوی را سرنگون کرد.

امام جمعه موقت املش خاطرنشان کرد:امروز دشمن از همه اطراف مشغول تهاجم از لحاظ سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،نفوذ اطلاعاتی و ضربه زدن به فضای مجازی است.

حجت الاسلام علیپور در پایان به شایعات سهمیه بندی بنزین و گرانی آن سخن گفت و افزود:اینقدر به شایعات دامن نزنید و عدم اطلاع رسانی دقیق و پاسخگو نبودن برخی از مسوولین ملت را به گمراهی می کشاند

وی در خطاب به مسوولین گفت:این ملت از خود ما هستند اینقدر تعلل نکنید مشکلات به اندازه کافی برای مردم وجود دارد .ما باید دراین فضای اسلامی رشد کنیم و نفس بکشیم و آگاهانه حرکت کنیم.

تهیه خبر: حسن اسلامی

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان جلسه دبیرخانه …