چاپ مطلب چاپ مطلب

امام جمعه موقت لاهیجان در خطبه های نماز جمعه امروز: همگی مکلفیم متحد و یکپارچه از رئیس‌جمهور منتخب حمایت کنیم/

امام جمعه موقت لاهیجان در خطبه های نماز جمعه امروز:
همگی مکلفیم متحد و یکپارچه از رئیس‌جمهور منتخب حمایت کنیم/

امروز غزه ، کربلاست و در آتش نفرت صهیونیسم می سوزد

حجت الاسلام نوروزی ، امام جمعه موقت لاهیجان در خطبه های نماز جمعه امروز ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳ با اشاره به آنکه دکتر پزشکیان هم اکنون رئیس‌جمهور تمام ایرانیان است، گفت : همگی موکلفیم  متحد و یکپارچه از رئیس‌جمهور منتخب حمایت کنیم و از ایجاد تفرقه های دشمن شاد کن پرهیز کنیم.

اختصاصی همای خبر– حجت‌الاسلام نوروزی ضمن آرزوی توفیق و عنایت خداوندی برای دولت منتخب ، گفت: جایگاه رفیع رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان را ارج نهاده و دعا میکنیم خداوند منان این شهیدان وطن را با اباعبدالله الحسین(ع) محشور فرماید.

وی در بخشی از خطبه‌ های اول مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه لاهیجان به شرح حماسه کربلا اشاره داشت و گفت: روایت است که حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام و سایر اسرای عزیز کربلا،  سه الی شش روز پس از عاشورا از کوفه راهی شام شدند و در این راه طی ۱۵ روز بر مشقات بسیار و سختی راه صبوری کردند و در شام نیز پیام آوران راستین حماسه پرشور حسینی بودند.

وی در ادامه از کرامات بسیار حضرت امام حسین(ع) سخن گفت و اشاره داشت در مسیر میان کوفه تا شام، کراماتی از سر مبارک امام حسین علیه السلام دیده شد و  یک راهب مسیحی نیز با برخورداری از  کرامات سر مبارک امام (ع) ،  به دین مبین اسلام درآمد و مسلمان شد.

امام جمعه موقت‌ لاهیجان در خطبه دوم نماز جمعه به اتفاقات سیاسی جاری در آمریکا و ترور نافرجام رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اشاره داشت و گفت: شبهاتی در این میان مطرح شد که اتهاماتی را متوجه کشور عزیز ما می‌کرد که در جواب این سخنان بی اساس باید گفت: اولین دلیل در پاسخ به این ادعا آن است که کشور هرگز ما کاری را فکر نشده انجام نمی‌دهد و نیمه تمام رها نمی‌سازد.

وی با تاکید بر آنکه این سوء قصد کوچکترین ارتباطی با ما نداشته و ندارد و ایران در انتقام شهادت سردار سلیمانی از مجاری قضایی به سازمان‌های بین‌المللی وارد عمل می‌شود گفت:  سوء قصد در امریکا با اهدافی از سوی جمهوری خواهان‌ این کشور انجام شد و بهره وری هایی مشخص را دنبال می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی با این توضیح که یکی از اهداف این سوء قصد بالا بردن محبوبیت رئیس‌جمهور پیشین و جلب آراء برای انتخابات پیش رو بوده است گفت : هدف دیگر  آمریکا از نمایش سوءقصد به جان ترامپ،  فرافکنی افکار جهانی از حمایتهای آمریکا از صهیونیست بوده است.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به مظلومیت زنان و کودکان و مردان غزه و حمایت آشکار آمریکا از رژیم صهیونیستی در حملات اخیر به اردوگاه غزه که ساکنان بی پناهی داشت گفت: حجم این جنایات از حد گذشته و آمار شهدای غزه به بیش از ۳۸ هزار نفر رسیده ؛ امروز غزه کربلاست و در آتش نفرت صهیونیسم می سوزد.

وی تاکید داشت: جامعه جهانی نتوانسته و نخواسته این سگ هار صهیونیستی را مهار کند و آمریکا، خود آتش بیار معرکه است.

وی ضمن تشکر از مداح نماز جمعه لاهیجان و همچنین سخنرانی نماینده‌ هیأت نظارت بر انتخابات به مناسبت تاسیس شورای نگهبان ، برای کشور عزیزمان آرزوی روزهای خوب و تحقق برنامه های راهبردی داشت و امت همیشه در صحنه ایران اسلامی را شایسته بهترین اتفاقات دانست.
حجت‌الاسلام نوروزی  ضمن بیان آنکه همه برادران و خواهران دینی را به تقوای الهی دعوت میکنم از هیات ها و دسته های عزاداری در ایام ماه محرم تقدیر نمود و گفت: دعای ما این است که خیرات و اطعام و عزاداری های برادران و خواهران مورد قبول درگاه حق قرار گیرد و خداوند نیکی های بندگان را توشه آخرت آنان قرار دهد.

گزارش از محمد علی‌پور نیاول

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

امام جمعه لاهیجان در خطبه های نماز جمعه امروز: ضرورت پرداختن به اولویتها، انتخاب کارگزاران و استانداران قوی، رعایت پیوست عدالت میان آحاد جامعه ، موارد مهمی است قابل توجه رئیس جمهور محترم /

امام جمعه لاهیجان در خطبه های نماز جمعه امروز: ضرورت پرداختن به اولویتها، انتخاب کارگزاران …