چاپ مطلب چاپ مطلب

امانی پرچکوهی درگفت‌وگو با همای گیلان: پیگیر معضل تاکسی بیسیم رودسر هستم/ تبلیغات محیطی شماره جدید تاکسی بیسیم آغاز شده

شهردار رودسر با بیان اینکه شهرداری پیگیر حل معضلات رانندگان تاکسی بیسیم رودسر است، گفت: مسائل مربوط به قرارداد رانندگان با پیمانکار تاکسی بیسیم رودسر تا دو ماه دیگر حل و فصل خواهد شد.

اختصاصی همای گیلان: علیرضا امانی پرچکوهی، شهردار رودسر صبح امروز در گفت‌وگو با سایت خبری همای گیلان در خصوص معضل ایجاد شده برای رانندگان تاکسی بیسیم این شهر گفت: بر اساس پیگیریها و بررسی‌های ما مشکلات تاکسی بیسیم رودسر صرفا به تغییر شماره تلفن تاکسی بیسیم محدود نمی‌شود. بلکه بخش اعظم این مشکل به مشکلات داخلی راننده‌ها و متولی یا همان پیمانکار تاکسی بیسیم رودسر ارتباط دارد.
وی افزود: به طور کلی تاکسی بیسیم رودسر از سال ۸۶ با سازمان حمل و نقل همگانی قراردادی ده ساله بسته است که تا دو ماه دیگر این قرارداد به اتمام می‌رسد. در بطن این قرارداد و شرایط حاکم مشکلاتی ایجاد شده که حتی پیگیری‌های قضایی‌ای را به دنبال داشته و برخی از راننده‌های این تاکسی بیسیم و شخص پیمانکار با آن درگیر هستند
این مقام مسئول با تاکید اینکه نباید مشکل را صرفا مربوط به تغییر تماس تاکسی بیسیم رودسر دانست، اضافه کرد: گرفتن شماره ۱۸۵۰ به جای ۱۳۳ نباید کار سختی باشد. یعنی اضافه شدن تنها یک عدد بیشتر نباید کار را به جایی رسانده باشد که بگوییم همه این مشکلات برای همان یک شماره اضافه‌تر است. این تغییر شماره هم یک کار سراسری در منظقه بوده که حالا مثلاً شهر لنگرود یا جای دیگری از این دستور سراسری تبعیت نکرده و به قانون عمل نکرده است. این تخطی از قانون در شهرهای دیگر هم دلیل بر بی‌قانون بودن ما نیست.
وی افزود: برای مثال شهر چابکسر هم با این تغییر مواجه بوده و شماره ۱۸۳۱ را جایگزین ۱۳۳ کرده است و جالب است بدانید که
اگر حتی شهروندان در چابکسر شماره ۱۸۵۰ را بگیرند با هماهنگی های انجام شده تاکسی بیسیم رودسر پاسخ میدهد و تاکسی بیسیم را ارسال می‌کند.بنابراین همه شهرها با این تغییر شماره تماس مواجه هستند و در آینده نزدیک مجبورند این تغییر را انجام دهد. الان هم چند نامه اخطار به لنگرود زده شده و هشدار داده‌اند که اگر شماره را عوض نکنید، از مرکز ارتباطات رادیویی شماره تاکس بیسیم شما قطع خواهد شد.
شهردار رودسر با اشاره به اینکه این مشکلات باید به طور بنیادین حل و فصل شوند، اظهار کرد: برخی از راهکارهایی که ارائه شده صراحتاً غلط است و تاکسی بیسیم را از کارکرد آن دور می‌کند.
وی توضیح داد: ما نباید ماهیت و کاربری تاکسی بیسیم را تغییر دهیم. اینکه مسئولی وعده داده تاکسیهای بیسیم می‌توانند بعد از ساعت ۷ در محل استقرار تاکسیهای شهری بایستند و مسافرگیری کنند، اصلاً یک راهکار کارشناسی‌شده نیست، چون اجرای این راهکار به معنای تغییر کاربری و ماهیت تاکسی بیسیم است.
به گفته امانی پرچکوهی، تاکسی بیسیم پدیده‌ای است که برای سرعت بخشیدن به انتقال مسافران طراحی شده تا شهروندان بتوانند با یک تماس تلفنی خیلی سریع یک تاکسی را در اختیار بگیرند و به کارشان برسند. اینکه تاکسی بیسیم کار تاکسی شهری را انجام دهد اصلا درست نیست.
وی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به کار انتقال مسافران توسط تاکسی بیسیم ۱۷ ایستگاه در سطح شهر رودسر جانمایی و مستقر شده است، گفت: این ایستگاه‌ها امکان دسترسی سریع به تاکسی بیسیم را فراهم می‌کنند تا خیلی زود مسافران بتوانند با آنها خود را به مبدا مورد نظرشان برسانند.
امانی ادامه داد: اما متاسفانه در این میان، بی‌نظمی خود رانندگان تاکسی بیسیم و پیمانکار و شرایط حاکم بین آنها، دست به دست هم داده تا عملا این سرعت عمل به چشم مردم نیاید و مردم هم به استفاده از تاکسی‌های دربستی تمایل بیشتری نشان داده‌اند. به همین دلیل «پارک مسافر» و «میدان امام» به محل تجمع این تاکسی‌ها که این اشتباه است.
وی در پاسخ به این پرسش که «شهرداری برای حل این معضل چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد؟» گفت: آنچه که از دست ما برمی‌آید اولاً این است که از طرف سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری باید در قراداد پیمانکار با تاکسی بیسیم رودسر بازنگری کنیم و آن را به نتیجه مطلوبی برسانیم و این موضوع تا سررسید قرارداد یعنی حدود دو ماه دیگر اجرایی و قانونی می‌شود.
شهردار رودسر افزود: از طرف دیگر از آنجا که به نظر ما بخش مهمی از این مشکل به عدم اطلاع مردم از تغییر شماره تاکسی بیسیم از ۱۳۳ به ۱۸۵۰ ناشی شده، من به روابط عمومی شهرداری دستور دادم که با همکاری پیمانکار در چند نقطه از شهر بنرهایی را آماده‌سازی و نصب کنند تا مردم از این تغییر اطلاع کافی حاصل کنند. ما تنها از این طریق می‌توانیم به این چرخه کمک کنیم. و الا در این جایگاه، قانوناً کار دیگری از ما ساخته نیست.
وی با تاکید بر اینکه باید کارها یکی یکی و به مرور به نتیجه برسد، اظهار کرد: توصیه من به این عزیزان راننده آن است که باید یک مقدار باید خودشان را تابع نظم و انضباط و مقررات کنند و پیمانکار تاکسی بیسیم هم باید باید تعامل بیشتری با این عزیزان داشته باشد تا در خصوص این معضل به نقطه خوبی برسیم.
?امانی پرچکوهی در پاسخ به این پرسش خبرنگار کانال خبری امید رودسر که «با توجه به اینکه در جانمایی ایستگاه‌های تاکسی بیسیم رودسر و محل استقرار مناسب این تاکسی‌ها توسط شهرداری صراحتا اهمال‌کاری صورت گرفته است، آیا قرار نیست در جانمایی ایستگاه‌ها تجدید نظر شود؟» گفت: قبول دارم که این جانمایی‌ها اشتباه و بدون نظر کارشناسی بوده و امکان دسترسی سریع تاکسی بیسیم را با مشکل روبه‌رو کرده است؛ اما راه حل این مشکل آن نیست که بیاییم طرح‌هایی بدهیم که تاکسی بیسیم را از کارکرد و ماهیت خود دور کند. از طرف دیگر باید توجه داشته باشیم که ایستگاه‌ها و مکان استقرارشان مطابق قانون، جزو وظایف شورای ترافیک شهرستان است و قطعا محل استقرار این ایستگاه‌ها مصوبه شورای ترافیک بوده‌اند.
?وی توضیح داد: یکی از مشکلات شهر ما این است که در شب، مردم از شهر فرار می‌کنند و دلیل اصلی این هم آن است که نور شهر در شب مناسب نیست و ما باید برای این مشکل فکر اساسی کنیم. باید برای شب‌های شهرمان هم جاذبه ایجاد کنیم تا زندگی در شب هم در شهر ما جریان داشته باشد. نه اینکه بیاییم بگوئیم وقتی تاکسی‌های شهری از ساعت ۷ به بعد کار نمی‌کنند، پس تاکسی‌های بیسیم به جای آنها مسافران را جا به جا کنند.
?به گفته شهردار رودسر در خصوص کار تاکسی‌ها باید متوجه باشیم که یک بده بستان وجود دارد، یعنی اگر مردم باشند، تاکسی هست و اگر تاکسی‌ها باشند، مردم هم هستند؛ اینها لازم و ملزوم یکدیگرند و ما می‌توانیم با تقویت زندگی در شب به بخشی از این مشکل فائق شویم.
?وی تاکید کرد: فعلا تنها کمکی که شهرداری رودسر می‌تواند به رانندگان تاکسی بیسیم کند تبلیغات است تا مردم با شماره جدید تاکسی بیسیم آشنا شوند. همانطور که گفتم این یک بهانه است که بگوییم اضافه شدن یک یک عدد به شماره سه رقمی پیشین کار را سخت کرده و مردم به این دلیل با تاکسی بیسیم تماس نمیگیرند؛ نمی‌توانیم دلیل افت درآمد رانندگان تاکسی بیسیم رودسر را اضافه شدن یک عدد بیشتر بدانیم. اگر تبلیغات شود باز شماره جدید در ذهن مردم جا می‌افتد و مشکل تا حد زیادی حل خواهد شد.
?امانی پرچکوهی در پایان ضمن نگرانی از وضعیت معیشت رانندگان عزیز و زحمتکش گفت: ما در شهرداری پیگیر این موضوع هستیم و از همین امروز هم بحث تبلیغات محیطی را دنبال کرده‌ایم تا به نتیجه برسد. همچنین در تلاش هستیم که به مخابرات رودسر بگوییم که پیامکی به مردم ارسال شود تا همه اطلاع پیدا کنند که برای دسترسی به تاکسی بیسیم شماره ۱۸۵۰ جایگزین شماره ۱۳۳ شده است. بعد از این کارها هم جلسلاتی خواهیم داشت تا مشکل قرارداد و دیگر مسائل مربوط با پیمانکاری را حل و فصل کنیم.

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

جلسه  اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود باحـضور مسئول دایره فنی و عمرانی شهرداری و شهروندان به منظور بررسی و رفع مـشکــلات در سالن جــلسـات شــورا بـرگـزار گــردیــد

جلسه  اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود باحـضور مسئول دایره فنی و عمرانی شهرداری و شهروندان به منظور بررسی و رفع مـشکــلات در سالن جــلسـات شــورا بـرگـزار گــردیــد