چاپ مطلب چاپ مطلب

امسال انجام می‌شود پیوند کلیه ۸۰ بیمار دیالیزی گیلان

همای گیلان:مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان گفت: تا پایان سال جاری ۸۰ بیماری دیالیزی گیلان پیوند کلیه می‌شوند.

13911122000091_PhotoA

علیرضا یزدانی امروز از پیوند کلیه ۴۷ بیمار دیالیزی گیلان خبر داد و اظهار کرد: این بیماران با کمک ۷ میلیارد ریالی خیران، پیوند کلیه شدند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۸۰ بیمار دیگر مورد پیوند کلیه قرار می‌گیرند، افزود: گیلان یک‌هزار و ۱۰۰ بیمار دیالیزی دارد که در ۱۵ مرکز درمانی استان دیالیز می‌شوند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان هزینه پیوند هر کلیه برای بیماران را ۱۵ میلیون تومان ذکر کرد و ادامه داد: قرارداد اهدای کلیه در انجمن مذکور منعقد می‌شود و کمک‌هایی با توجه به وضعیت بیمار صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که می‌خواهند برای نجات بیماران دیالیزی عضو انجمن شوند می‌توانند فرم ویژه را پر کنند، گفت: کمک‌های آنها در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌گیرد.

یزدانی ۸۵ درصد بیماران دیالیزی گیلان را از اقشار آسیب‌پذیر جامعه معرفی کرد و یادآور شد: هزینه خرید داروهای خون‌ساز و پیوند کلیه برای بیماران سنگین است ضمن اینکه بیماران دیالیزی در هفته سه بار باید از دستگاه دیالیز استفاده کنند.

وی فعالیت انجمن بیماران کلیوی گیلان را از سال ۷۲ عنوان کرد و متذکر شد: از آغاز فعالیت این انجمن تاکنون بالغ بر یک‌هزار و ۳۰۷ بیمار دیالیزی گیلان پیوند کلیه شدند/فارس

About

Check Also

الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سطح وسیع به شرط اختصاص بودجه

الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سطح وسیع به شرط اختصاص بودجه   رئیس سازمان سنجش کشور: …