چاپ مطلب چاپ مطلب

امضای تفاهم نامه نظارت بر نصب انشعابات آب ( کنتورهای آب ) و انشعابات فاضلاب

همای گیلان:به تفاهم نامه سه جانبه نظارت بر نصب انشعابات آب ( کنتورهای آب ) و انشعابات فاضلاب ما بین سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان ، اداره کل راه و شهرسازی استان و شرکت آب و فاضلاب شهری استان منعقد شد.

mail.google.com.jpg1
در ابتدای جلسه مهندس پژمان پورحبیب رئیس گروه تخصصی مکانیک سازمان این تفاهم نامه را گامی جهت ایجاد نظام منسجم نظارت بر نصب انشعابات آب و فاضلاب بر اساس دستورالعمل ها و رویه های ابلاغ شده از طرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو دانست و اضافه کرد : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با برگزاری دوره های آموزشی نظارت بر انشعابات آب و فاضلاب در قالب دستورالعمل های آبفای استان برای مهندسین مجری و بازرس واجد شرایط و اخذ آزمون پایان دوره با نظارت راه و شهرسازی اقدام خواهد نمود.
وی ادامه داد: تقسیم و ارجاع کار نظارت بر انشعابات آب و فاضلاب ساختمان ها توسط مهندسان مکانیک دارای پروانه اشتغال بر عهده سازمان نظام مهندسی استان خواهد بود.
مهندس پورحبیب افزود : با توجه به اینکه مدت اجرای این توافقنامه پنج سال تعیین شده و جهت دوره های بعدی قابل بازنگری و تجدید است کمیته هماهنگی استان ، جهت نظارت همچنین تسریع در اجرایی شدن این تفاهم نامه تشکیل شده است.
مهندس لطفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه با تاکید بر ضرورت استفاده از نیروهای متخصص در انجام امور با توجه به تاریخچه شرکت آب و فاضلاب گفت : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان پتانسیل لازم و تخصص و تعهد کافی جهت توسعه و رشد ارائه خدمات مناسب به بهره برداران را داراست. و از ظرفیت این سازمان در بعد کمی و کیفی می توانیم بهره مند شویم و حلقه ارتباطی شرکت آب و فاضلاب ، سازمان نظام مهندسی با ارباب رجوع دفاتر پیشخوان هستند که موجب تسهیل امور برای مشترکین و بهره برداران می شوند.
وی وجود آب در این استان را موهبتی الهی عنوان کرد و گیلان را جز معدود استان هایی دانست که در این زمینه وضعیت بهتری نسبت به سایر استان ها داراست و با اشاره به فاز دوم تصفیه خانه افزود: این تصفیه خانه یکی از مدرن ترین تصفیه خانه های استان است که در آینده نزدیک می توانیم تنها از همین تصفیه خانه ها جوابگوی ۷۵درصد از جمعیت شهری استان باشیم.
مهندس لطفی با اشاره به تولید مناسب آب شرب در استان گفت : گیلان توانایی این را دارد که در حوزه بسته بندی آب و ورود به این بازار اقدام نماید و می بایست از این پتانسیل برای ایجاد بازارهای جدید استفاده کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان بااشاره به تفاهم نامه نظارت بر نصب انشعابات آب ( کنتورهای آب ) و انشعابات فاضلاب گفت: فرآیند تفاهم نامه و واگذاری این فعالیت به سازمان نظام مهندسی ساختمان ، مسیری کاملا منطقی است که این واگذاری فعالیت با آموزش و انتقال تجارب گذشته این سازمان همراه خواهد بود و این شرکت تجربه خوبی در واگذاری تصفیه خانه رشت به بخش خصوصی داشته است.
در ادامه مهندس خاوری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان رابطه خوب مابین دستگاه های اجرایی استان را فرصت بسیار مناسبی جهت رشد شاخص های توسعه استان دانست و پیشرفت گیلان را در گرو همکاری و همراهی سازمان ها عنوان کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان تفاهم نامه های این چنینی را فرصت مناسبی برای اشتغال زایی دانست و با اشاره به رکود موجود در بازار ساخت و ساز گفت : از آن جایی که سیاست دولت در واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی و کوچک کردن بدنه دولت و دستگاه های دولتی است ، این تفاهم نامه ها گام موثری در نیل به این اهداف هستند.
وی اعلام کرد: اداره کل راه و شهرسازی بسیاری از فعالیت های خود را در قالب تفاهم نامه به بخش خصوصی واگذار کرده است و مهم ترین گام در این تفاهم نامه ها این است که فرآیند ارائه خدمات چه از لحاظ کمی و چه کیفی بهبود یابد تا به نتایج مورد نظر از واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی برسیم نه اینکه مردم و شهروندان را با مشکلات و پیچیدگی های بیشتری مواجه کنیم.
سپس مهندس عبدالرضا قاسمیان لنگرودی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان با تشکر از کلیه طرفین این تفاهم نامه و تلاش های صورت گرفته در خصوص تسریع در انعقاد آن، گفت : در زمینه تفاهم نامه ها در سازمان نظام مهندسی ، تفاهم نامه ای با شرکت گاز استان در بخش بازرسی گاز خانگی داشتیم که بازرسی گاز صنعتی نیز به آن اضافه شده است ، همچنین با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گیلان ، تفاهم نامه ای در مورد تفکیک آپارتمان ها داریم ، همچنین تفاهم نامه هایی با اداره کل استاندارد (نظارت بر آسانسورها) و شرکت توزیع برق استان داریم که در حال اجرا بوده و روند آن ها قابل قبول و مثبت است.
مهندس قاسمیان ادامه داد: در تمامی مراحل اجرای این تفاهم نامه ها ، کمک و حمایت اداره کل راه و شهرسازی استان را نیز داشته ایم و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان نیز سعی بر نظارت دقیق در اجرای این تفاهم نامه ها دارد تا بتواند از ظرفیت های سازمان برای تخصصی کردن فعالیت ها استفاده کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان با تاکید بر رعایت حقوق بهره برداران افزود: تمامی تلاش ما به عنوان بخشی از این جامعه ارائه خدمات مناسب است و این نظارت ها جهت ارتقاء کمی و کیفی خدمات با شدت بیشتری پیگیری می شود و امیدواریم بتوانیم در انجام این تفاهم نامه نیز مانند سایر تفاهم نامه های پیشین قدم های موثری برداشته باشیم.

mail.google.com

About سردبیر ارشد

Check Also

شهادت «سید حسن نصرالله» بیداری را در امت اسلامی ایجاد کرد

به گزارش همای خبر، حجت الاسلام ابراهیم بیات شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهید سید …