چاپ مطلب چاپ مطلب

امیر احمدی فرد ،رئیس شورای اسلامی بندر انزلی: عدم مدیریت یکپارچه شهری به شهرها لطمه زده است


به بمناسبت هفته شوراها با حضور نماینده مردم انزلی درمجلس شورای اسلامی،فرماندار،شهردار ،اعضای شور اهای اسلامی شهر انزلی و شوراهای روستاها همایشی در شهرستان بندرانزلی برگزارشد.

اختصاصی همای گیلان، امیر احمدی فرد، رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی دراین همایش بعنوان یکی ازسخنرانان گفت: خداوند درقران کریم به پیامبر خود امرمیکند تا در اجرای امور با مردم مشورت نماید و این بیانگر ان است که هرگاه کسی با قوم و مردم خود مشورت کرد رستگار شد .

وی افزود: با وجود گذشت ۲۰ سال از عمر شورایی ، متاسفانه هنوز ظرفیت هایی که در قانون اساسی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا تصویب شده محقق نگردیده است.

وی با بیان اینکه شوراها برای پیشبرد کارها و تسریع در امور باید تصمیم گیرنده باشند ،افزود: با گذشت ۲۰ سال از شروع به کار شوراها نه دولت ها حاضر به کاهش تصدیگری خود شده و نه مجلس شورای اسلامی خلاء های قانونی را رفع نموده است.

احمدی فرد خاطرنشان کرد:با اینکه بیش از ۹۰ درصد از جمعیت انزلی ساکن شهر انزلی هستند و جامعه شهری نیازهای نامحدودی دارد اما منابع مالی شورا و شهرداری همچنان محدود است و این درحالی است که در سال گذشته ۳۲ هزار میلیارد تومان از اعتبارات شوراها و شهرداریها با مصوبات نمایندگان مجلس کاهش یافته است.

احمدی فرد درادامه به لطمه خوردن شهرها بخاطر عدم مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد وگفت: همه ادارات در مدیریت شهری سهیمند.محیط مدیریت شهری فضایی مشورتی است نه سیاسی و امروز مردم این شوراها را به امانت به ما سپرده اند وبعنوان منتخب مردم باید به مردم صادقانه پاسخ دهیم.

وی سپس تصریح کرد: ما در شورای پنجم بیش از آنچه در قانون پیش بینی شده جلسه گذاشته ایم و بیش از ۹۰ درصد از جلسات شورای شهر بندرانزلی به صورت علنی برگزار شده است چون معتقدیم که مردم حق دارند از تصمیمات شورای شهر مطلع شوند.

وی چشم انداز شورای پنجم را تجهیز ، تقویت و احداث پارک های محله ای برای گذراندن اوقات فراغت بمنظور افزایش نشاط اجتماعی شهروندان عنوان کرد که ازجمله انها میتوان به پارک اختر کاویان که سال گذشته بعنوان پروژه برتر استان گیلان شناخته شد، پارک افتاب ،پار ک آزادگان در غازیان،پارک حسن حسین که بزودی کار اجرایی ان به پایان میرسد نام برد.

رئیس شورای شهر بندرانزلی عمده ترین کارهای انجام گرفته دردوره پنجم شورای شهر بندرانزلی را شامل احیا باشگاه فرهنگی،ورزشی شهرداری بندرانزلی،بازسازی ناوگان فرسوده شهری ،پیاده روسازی،بازگشایی معابر شهری نام برد.

احمدی فرد افزود:مهمترین موضوعی که به مردم قول دادیم متاسفانه به دلیل کمبود نقدینگی وتورم اقتصادی نتوانستیم به آن جامه عمل بپوشانیم بحث روان سازی ترافیک درون شهری است که دراین راستا اتوبوسهای درون شهری رابازسازی کردیم و تعداد ۷دستگاه ازآنها را به چرخه اتوبوسرانی اضافه کردیم.

وی اقدامات اتی شهرداری وشورای اسلامی انزلی را موزائیک فرش ، سنگفرش و مبلمان کردن خیابان سپه وخیابان ۳۰متری واجرای نهصت اسفالت با حمایت مسوولین شهرستان بخصوص فرماندار عنوان نمشود.

گزارش:زهرارگان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …