چاپ مطلب چاپ مطلب

 انباشت مشکلات و تعارضات‌در روستای لاشیدان‌حکومتی لاهیجان/ تصادف منجر به فوت عضو شورا به دلیل تاریکی معبر !!

 انباشت مشکلات و تعارضات‌در روستای لاشیدان‌حکومتی لاهیجان/
تصادف منجر به فوت عضو شورا به دلیل تاریکی معبر !!

عدم روشنایی معابر ، تصادفات منجر به مرگ، معضلات حریم راه، نبود تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نان بی کیفیت در روستای لاشیدان‌حکومتی لاهیجان

دهیار لاشیدان حکومتی، روستای واقع شده در بخش مرکزی لاهیجان، برای حل مشکلات روشنایی معبر، حریم راه و حفظ جان اهالی روستا از دادستانی شهرستان لاهیجان خواستار حمایت شد و گفت : تاریکها سبب سرقتهای بیشتر کابل برق در منطقه شده است.

اختصاصی همای خبـرفرزاد توتکار دهیار روستای لاشیدان حکومتیِ لاهیجان ، از دادستانی منطقه برای رفع چند نارسایی مهم که جان اهالی روستا را دچار مخاطره کرده، خواستار حمایت جدی و فوری شد.
فرزاد توتکار ، دهیار روستای لاشیدان حکومتی گفت: متاسفانه اخیرأ عضو شورای روستا نیز، به دلیل عدم روشنایی در این کمربندی دچار سانحه تصادف و منجر به فوتِ او شد !

وی در توضیحات دقیق تر گفت: روبروی دانشگاه سماء لاهیجان به مدت دو سال است که به دلیل عدم روشنایی معبر جان اهالی روستا و رهگذران را به مخاطره انداخته و پیگیریهای ما برای تامین روشنایی تاکنون بی‌نتیجه مانده است.
وی از دادستانی لاهیجان در خصوص تامین برق و روشنایی معابر منتهی به روستای لاشیدان حکومتی در حومه لاهیجان خواستار رسیدگی فوری شد و افزود : در بخشهایی از جاده نیز رشد انبوه درختان دید رانندگان را در شب از بین برده است.

فرزاد توتکار همچنین در رابطه با حریم جاده حدفاصل میان میدان شیخ زاهد تا میدان ابریشم نیز اظهار کرد: حریم راه در این معبر ۱۲۲/۵ متـر تعیین شده که این متراژ عملا در خارج از این روستا اعمال نشده و نمیشود.

وی گفت: بخش اعظمی از املاک روستاییان در کنار جاده در محدوده ۱۲۲ متر واقع شده و صاحب ملک را مستاصل نگه داشته است؛ لذا از دادستانی محترم خواهشمندیم با یک بازبینی مجدد در خصوص حریم جاده ای حدفاصل میدان شیخ زاهد تا میدان ابریشم مشکل این دسته از ساکنان را حل نمایند.

دهیار توتکار در توضیح دیگر مشکلات مخاطره آمیز روستای تحت پوشش خود گفت: جاده های ما ظرفیت رفت و آمد ماشینهای سنگین شهرصنعتی لاهیجان در روستای توستان با وزن ۲۰ تن و ۳۰ تن را ندارد…

وی گفت : این معبر بدون روشنایی و هیچگونه چراغ چشمک زن و تابلوی راهنمایی رانندگی با این حجم ماشینهای سبک و سنگین، خطر و ریسک مهم دیگری در منطقه است که تخریب جاده ای نیز در بر دارد و تأمیــن روشنایـی آن ، با وجود پیگیریهای به اداره برق منطقه، انجام نشده است.

فرزاد توتکار تاکید داشت: بنده بعنوان متولی و دهیار روستای لاشیدان حکومتی باید از جان ۱۴۰۰ نفر اهالی این روستا صیانت کنم و در خواست مشخص بنده از دادستانی محترم، فرمانداری، اداره راه و شهرسازی، اداره‌برق منطقه و شهرداری لاهیجان این است که به معضلات عدیده و مهم این منطقه توجه شود.

این مسئول گفت: این دهیاری آمادگی پرداخت هزینه های برق تأمین برق و روشنایی معابر منتهی به روستا را نیز دارد و در این مهم خواستار همراهی و مساعدت دادستانی و اداره برق محترم هستیم و انتظار داریم حداقل به ما اختیار عمل داده شود تا در این خصوص خود اقدام کنیم.

وی تاکید داشت: با توجه به خطیر بودن موارد، از استانداری گیلان نیز در این موضوعات خواستار بررسی و حمایت هستیم.

توتکار در بیان دیگر معضلات این روستا به کیفیت بد نان در نانواییها اشاره کرد و گفت: در این مطلب لازم به آسیب شناسی است چون نانهای بی کیفیت سبب دور ریز بیشتر و به هدر رفتن منابع و ارزاق عمومی میشود.

نتهای پیام/ همای خبـر

About نسرین عشقی

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …