چاپ مطلب چاپ مطلب

انتخابات هیأت رئیسه اتاق اصناف استان گیلان  ۳۱  اردیبهشت هم زمان با سراسر کشور  برگزار می شود

همای گیلان:معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه اتاق اصناف استان گیلان هم زمان با سراسر کشور گفت: این انتخابات ۳۱ اردیبهشت ماه امسال در ۱۶ شهرستان برگزار می شود.

 

مجید زیرک افزود: با توجه به فراخوان ثبت نام از متقاضیان در شهرستان های سراسر استان، ۱۵۷ نفر برای  انتخاب در ۱۶ اتاق صنفی استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۷۹ نفر کاندیدای فعال در صنوف توزیعی و ۷۸ نفر از صنوف تولیدی می باشند.

وی با اشاره به اینکه هیأت ریسه اتاق اصناف برای مدت ۴ سال انتخاب می شوند تصریح کرد: پس از برگزاری انتخابات برای اتاق اصناف هر شهرستان ۵ نفر به عنوان هیأت رئیسه و ۲ نفر به عنوان اعضای علی البدل معرفی می شوند.

وی ضمن تأکید بر لزوم مشارکت اصناف و اتحادیه ها در برگزاری این انتخابات گفت: طبق قانون نظام صنفی و آئین نامه اجرایی، تنها رؤسای اتحادیه ها حق رأی دارند و واگذاری وکالت جهت شرکت در انتخابات مورد پذیرش نیست.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از ۳۷۴ اتحادیه در سراسر استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۶۱ اتحادیه در مرکز استان و در قالب ۶۸۵ رسته شغلی مشغول به فعالیت می باشند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات هیأت رئیسه اتاق اصناف استان گفت: پس از برگزاری انتخابات استانی، انتخابات کشوری شورای اصناف کشور برگزار می شود که مسئولیت برنامه ریزی های کلان اصناف کل کشور را عهده دار خواهد بود.

زیرک با تأکید بر سهمیه ۶ نفره استان گیلان در شورای اصناف کشور تصریح کرد: نماینده ای از شورای اصناف کشور نیز به عنوان مشاور رئیس جمهور در هیأت دولت حضور خواهد داشت.

وی با تأکید بر جایگاه اصناف در سهم سرانه اشتغال در کشور گفت: هم اکنون ۳ میلیون واحد صنفی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند که با میانگین سرانه ۲/۳ اشتغال برای هر واحد صنفی، بیش از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در واحدهای مختلف صنفی شامل مراکز توزیعی، مراکز تولیدی صنفی و مراکز خدماتی صنفی  مشغول به کار می باشند.

وی افزود: با احتساب سرانه ۳ نفره این خانوارها جمعیتی بالغ بر ۲۵ میلیون نفر معادل یک سوم جمعیت کشور از طریق صنوف امرار معاش می کنند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی مشاغل و جمعیت بالای خانوارهایی که از فعالیت در صنوف امرار معاش می کنند، دولت نیز اهتمام خود را بر حل مسائل و کاهش مشکلات اصناف به کار بسته است.

About

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …