چاپ مطلب چاپ مطلب

انتخاب مشاور جوان حق مدیران اجرایی است نه معاون سیاسی استاندار!

همای گیلان:جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه برخی در موضوع استیضاح وزیر علوم به دنبال فضاسازی هستند، گفت:”بیش از ۵۰ نماینده پیگیر استیضاح وزیر علوم هستند چرا که بیشتر عزل و نصب هایی که در این وزارتخانه صورت گرفته است بدون استعلام از مراجع اطلاعاتی و امنیتی بوده است”

وی در مورد انصراف تامینی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نسبت به کاندیداتوری در دوره آینده در مجلس گفت: “به نظرم هنوز برای این اظهار نظر زود است. ۲۰ ماه به پایان مانده است و این اعلام انصراف شاید در خدمت رسانی به مردم خللی ایجاد کند. آینده کار ما بیش از این نیاز به فداکاری ایثارگری دارد “

وی افزود: “در حال حاضر در دوره ای هستیم که مشکلات فراوانی وجود دارد و به نماینده فشار می آید اما برای انصراف باید افکار عمومی را سنجید و صبر کرد تا یکی دو ماه مانده به انتخابات در این مورد تصمیم گیری کرد.”

کوچکی نژاد در مورد بحث احداث قطار شهری در شهر رشت گفت: “شهرداری رشت تاکنون به خوبی از ظرفیت های خود استفاده نکرده است. بنده می توانم با وزیر کشور صحبت کنم اما مطالعات این طرح به عهده شهرداری است. ما در قانون بودجه کشور هر ساله منابع عظیمی را می بینیم که بصورت وام های بلاعوض به شهرداری ها کمک می شود. شهرداری رشت باید در این خصوص مجوزهای لازم را بگیرد، اما شهرداری تاکنون توانایی لازم را نداشته است. قطار شهری بحثی است که پنج استان پیگیر آن هستند”

کوچکی نژاد در خصوص طرح جامع حمل و نقل عمومی رشت هم گفت: “وقتی این سوال را از وزیر کشور پرسیدم که چرا این را تصویب نمی کنید؟ وزیر در پاسخ به من گفت: ضعف از استان شما است! گفتم اگر ضعفی وجود دارد باز هم به شما و انتصاباتتان در استان گیلان بر می گردد.”

وی افزود:” چون از پاسخ وزیر کشور قانع نشدم قرار شد روز دوشنبه (امروز) نشستی را با معاون عمرانی وزیر کشور، شهردار رشت، مدیرکل امور شهری کشور، مدر کل دهیاری های کشور، قائم مقام وزیر کشور، معاون عمرانی استانداری گیلان و فرماندار رشت برگزار شود تا هم پاسخ قانع کننده به سوال بنده داده شود و هم اینکه مشخص شود چرا در تقسیمات کشوری خمام و سنگر شهرستان محسوب نمی شوند. اگر پاسخ قانع کننده ندهند این سوال به صحن خواهد آمد چرا که مهم احیای حق و حقوق مردم است.”

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی در خصوص سوالش از وزیر کشور هم گفت:” سوال من حول دو محور اساسی بود. اول طرح جامع حمل و نقل شهر رشت و دوم نوع انتصاباتی که در استان انجام می گیرد متاسفانه بعد از فرمایشات و هشدار مقام معظم رهبری نسبت به کنار زدن نیرو های مومن بنام اعتدال، سرعت وزیر کشور در کنار گذاشتن نیروهای اصولگرا دو چندان شده است.  این در استان ما نیز بیداد می کند و البته این را مستقیماً به آقای وزیر هم گفتم.”

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص انتصابات استانداری گیلان گفت: “مجموع انتصابات از یک ضعف شدید مدیریتی برخوردار است و در آن نشانه های واضحی از شتابزدگی و جناح بندی بچشم می خورد. متاسفانه بیشتر انتصابات در استانداری گیلان با نظر به جریان فتنه بوده است و هر کسی که در جریان فتنه ساکت بوده و یا کمک کرده است، در لیست اصلی انتصابات قرار گرفته است. ما این بحث را با وزیر کشور داریم و از حق و حقوق جریان اصولگرایی مومنین دفاع خواهیم کرد”

کوچکی نژاد در خصوص تهیه لیست مشاوران جوان در استانداری گفت:” متاسفاته این اشتباهی بود که در زمان استانداری آقای سعادتی به وقوع پیوست و حالا هم مجدداً در حال تکرار است. بیشتر این مشاوران آقازاده هایی هستند که از قضا پدرشان هم در مدیریت ها ضعیف بودند. متاسفانه تمام این خط دهی ها توسط معاون سیاسی استاندار صورت می گیرد. حتی دیده شده برخی از این مشاورین به عنوان اینکه از طرف استانداری انتخاب شده اند به سایر مدیران دستگاه دولتی دستور می دهند!”

کوچکی نژاد ادامه داد: “ما باید اجازه دهیم تا خود دستگاه مشاور جوان را انتخاب کند. آقایانی که در روزهای نه چندان دور از بابت هر انتصاب فریادشان گوش فلک را کر کرده بود، الان سکوت می کنند و هیچ گونه اعتراضی ندارند. انتخاب مشاور جوان حق مدیران اجرایی است نه معاون سیاسی استاندار.”

کوچکی نژاد در پایان با اشاره به مشکلات مالی در شهرداری رشت گفت:” اقتصاد مقاومتی تنها راه چاره شهرداری در روزهایی است که شهرداری با فقر مالی دست و پنجه نرم می کند تمرکز شهرداری باید به عمران و آبادانی باشد، اما متاسفانه می بینیم که علیرغم آنکه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت یک نیروی جوان، خوب و ارزشی است، اما عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به هیچ عنوان مورد تایید نیست و حواشی زیادی در آن به چشم می خورد. این یعنی به حاشیه رفتن بخش فرهنگی فعالیت شهرداری که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فرهنگ و توجه به آن، این موضوع به هیچ عنوان پسندیده نیست.”/خزر آنلاین

About

Check Also

وضعیت نان و نانوایی ها در چابکسر مطلوب است

وضعیت نان و نانوایی ها در چابکسر مطلوب است   به گزارش همای خبر و …