چاپ مطلب چاپ مطلب

انتقاد از کیفیت نامطلوب آسفالت رشت/درگیری دست‌فروشان چوب به دست با مأموران سد معبر شهرداری

در جلسه علنی شورای رشت از کیفیت نامطلوب و چاله‌چوله‌های سطح آسفالت رشت انتقاد و نسبت به لزوم حمایت از نیروهای سد معبر شهرداری تأکید شد.

به گزارش همای گیلان و نقل از فارس از رشت، نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک صدمین جلسه علنی شورای رشت در ساختمان شورای شهر با اشاره به اینکه ظهر امروز شاهد درگیری بین کسبه یکی از خیابان‌های رشت با نیروهای سد معبر شهرداری رشت بودیم، اظهار کرد: انتظار داریم با ورود دستگاه‌های مربوطه بالاخره به این زدوخوردها خاتمه پیدا کند.
رضا رسولی با بیان اینکه ملکی که در محدوده خیابان شهدای ذهاب و متعلق به سازمان زندان‌ها است می‌تواند در رفع مشکلات این‌چنینی بسیار تأثیرگذار باشد، افزود: حدود پانصد نفر از دست‌فروشان می‌توانند در پارکینگ متعلق به اداره کل زندان‌های گیلان ساماندهی شده و بخش عمده‌ای از مشکلات مرتفع شود.

انتقاد از کیفیت نامطلوب آسفالت رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از کیفیت نامطلوب آسفالت رشت اظهار کرد: در برخی از موارد شاهد کیفیت نامطلوب و چاله‌چوله‌های عمیق و آسفالت ریخته شده در نقاط مختلف شهر هستیم.
بهراد ذاکری با تأکید بر اینکه دلایلی ازجمله تردد خودروها دلیل مناسبی پیرامون کیفیت نامناسب آسفالت رشت نیست، افزود: کیفیت نامناسب آسفالت رشت درواقع موجب هدر رفت بیت‌المال می‌شود.

وی با بیان اینکه در محدوده سبزه‌میدان رشت شاهد انباشت خودروها و ترافیک شدید هستیم، گفت: پیشنهاد می‌کنم با ایجاد ایستگاه مرکزی از توقف خودروها در آن محدوده جلوگیری کنیم.
ذاکری با ابراز گلایه از انعقاد قرارداد اجاره یک ساختمان متعلق به شهرداری رشت توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تصریح کرد: این ساختمان متعلق به شهرداری رشت بوده و بدون توجه به ضوابط این ساختمان توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار اجاره داده‌شده و انتظار دارم دراین‌باره شفاف‌سازی شود.

ذاکری با اشاره به درگیری دست‌فروشان یکی از خیابان‌های رشت با نیروهای سد معبر شهرداری رشت بیان کرد: شهرداری سازمانی برای ایجاد اشتغال نیست و بالاخره باید با یک تصمیم اصولی دراین‌باره اقدام شود.

وی به طرح شب‌های روشن در سال گذشته در رشت اشاره کرد و گفت: تنها کاری که در این طرح انجام شد روشن کردن چند لامپ جدید در محدوده خیابان شهرداری رشت بود و این در حالی است که رشت شهر شب‌زنده‌دار است و می‌توانیم یک ساعت معینی را در شب با مکان‌های مشخص به فعالیت دست‌فروشان اختصاص بدهیم.

درگیری دست‌فروشان چوب به دست با مأموران سد معبر شهرداری رشت
عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه آمار دست‌فروشی روزبه‌روز در حال افزایش است، اظهار کرد: شورای تأمین، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها باید دراین‌باره با شهرداری رشت همراهی کنند.

فرهام زاهد با تأکید بر اینکه سد معبر شهرداری رشت نیازمند پالایش است، گفت: بارها پیرامون برخورد سلیقه‌ای برخی از نیروهای سد معبر با افراد دست‌فروش به گوش اعضای شورای شهر رسیده شده و باید در این حوزه نظارت بیشتری انجام شود.

وی با ابراز گلایه از بروز چنین اتفاقات ناخوشایندی در رشت بیان کرد: نیروهای سد معبر شهرداری رشت را برای مقابله با دست‌فروشی به سطح خیابان‌ها اعزام می‌کنیم و انتظار داریم در صورت بروز حوادث این‌چنینی از این افراد حمایت قانونی نیز انجام شود.

قیمت گذاری پارکینگ‌های حاشیه‌ای در رشت
قیمت گذاری پارکینگ‌های حاشیه‌ای سطح رشت لایحه دیگری بود که در جلسه امروز شورای رشت بررسی شد.
حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت نیز با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به ابلاغی که به پارکینگ دارها انجام‌شده قیمت اصناف ملاک قرارگرفته است، اظهار کرد: برای سال‌های آینده باید طی جلساتی پیرامون تعیین تکلیف قیمت پارکینگ‌های حاشیه‌ای اقدام شود.
اعضای حاضر در جلسه امروز شورای رشت باقیمت پیشنهادی بر اساس نظر اصناف از مبلغ یک هزار و ۴۰۰ تا نهایت دو هزار و ۵۰۰ تومان پیرامون پارکینگ‌های حاشیه‌ای رشت در سال جاری موافقت کردند.

موافقت با لایحه مشارکت شهرداری رشت در سرمایه گزاری و بهره‌برداری از نیروگاه زباله‌سوز در رشت
نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز درباره این لایحه اظهار کرد: از محل اعتبارات ملی سال ۹۶، مبلغ دو میلیارد تومان اسناد خزانه به تاریخ سررسید شانزدهم دی‌ماه ۹۸ به شهرداری رشت اختصاص‌یافته است.
رضا رسولی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه احداث زباله‌سوز فاقد مشاور و مدیر طرح ندارد، افزود: باید با مشخص کردن این مهم از بروز مشکلات آتی درباره احداث زباله‌سوز رشت جلوگیری شود.
اعضای شورا با لایحه مشارکت شهرداری رشت در سرمایه گزاری و بهره‌برداری از نیروگاه زباله‌سوز موافقت کردند.

موافقت با خرید سطل‌های زباله مکانیزه ۶۶۰لیتری در رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترین مرکز خرید عفاف و حجاب در رشت اظهار کرد: امیدواریم مسؤولین در راستای حمایت از تولیدکنندگان پوشاک اسلامی همراهی بیشتری داشته باشند.
فاطمه شیرزاد به لایحه احداث زباله‌سوز در رشت اشاره کرد و گفت: مجموع قرارداد شهرداری رشت و شرکت تی تی اس چهل میلیارد دلار است و انتظار داریم اعتبار اولیه ۲۵ درصد دولتی به‌منظور احداث زباله‌سوز رشت اختصاص پیداکرده و به‌زودی شاهد کلنگ زنی و آغاز به کار این پروژه باشیم.
وی کمبود منابع مالی را از مهم‌ترین دلایل مشکلات زیست‌محیطی در رشت دانست و بیان کرد: امیدواریم با نگاهی بهتر به شهر رشت در راستای احداث بیمارستان‌های مجهز به‌منظور کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی اقدام شود.
عضو شورای شهر رشت به خرید مخازن زباله شش‌صد و شصت لیتری رشت اشاره کرد و افزود: اکثر سطل‌های زباله ۶۶۰ لیتری زباله در رشت دارای شکستگی و ظاهر بسیار نامناسب هستند و انتظار داریم ضمن موافقت با این لایحه در خرید مخازن زباله مکانیزه تسریع شود.
اسماعیل حاجی پور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعتبار موردنیاز به‌منظور خرید سطل‌های مکانیزه ۶۶۰ لیتری از ردیف بودجه دیگری تأمین شود، اظهار کرد: انتظار داریم اعتبار مربوط به پروژه‌هایی ازجمله رودخانه‌ها، بازگشایی برخی از مسیرها در رشت افزایش پیدا کند و با کاهش این ردیف‌های بودجه به‌منظور اقداماتی ازجمله خرید سطل‌های مکانیزه و غیره مخالف هستم و اعتبار موردنیاز برای چنین پروژه‌هایی از ردیف‌های دیگر بودجه تأمین شود.
اعضای شورای رشت با خرید سطل‌های مکانیزه زباله ۶۶۰ لیتری موافقت کردند.
به گزارش فارس یک صدمین جلسه علنی شورای رشت در شرایطی عصر امروز برگزار شد که برای چهارمین هفته متوالی سید امیرحسین علوی رئیس شورای رشت بنا به دلایل نامعلومی در این جلسات غائب بوده و رضا رسولی نائب رئیس شورای رشت مدیریت این جلسه را بر عهده داشت.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …